ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,246 tot 1,260 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

VespaAvanti :
      Niet normaal wat een snelheid, goed gedaan, mooie afsluiting:thumb
      Gelukkig is hij niet bij die snelheid gevallen, dan was het een stuk treuriger geweest denk ik:o

dan was er niets meer van Ivar overgebleven 😉 En tja je kunt ook al slecht weg komen bij lage snelheid, zo heb ik mijn bovenste gewricht van mijn middelvinger gescheurd/gebroken met mijn citta toen ik nog geen 20km reed 😮

VespaAvanti
      Donateur

Ik ben nog NOOIT onderuit gegaan met de brommer8)
        Op de openbare weg wel te verstaan.
        Op eigen terein ben ik al meerdere malen gevallen omdat ik dan 10x onvoorzichtiger rijdt, er is daar ook geen overig verkeer natuurlijk;)
        Dat vallen is natuurlijk wel met crossvespa’s/schakelbrommers gebeurt.

ArvidW
        Topic starter

Vandaag een hele mooi Dellorto PHBG 16 gekocht voor 25euro:)

Waarom maar een 16mm? Omdat groter mij wat overkill lijkt op mijn 50cc project 😛

Samen met dit membraaminlaatje wat tot 17mm geschikt is gaat hij hopenlijk op de Zuiderzeetoer netjes mijn tank leegslurpen (met mate:lol)

Nu nog op het kleine carter een stuk alu lassen zodat ik daarop het membraamhuis kan monteren, spruitstuk lassen en de inlaat is klaar. De carburateur wordt trouwens naar voren gericht:P (anders zit hij zo in de weg bij je voet)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

VespaAvanti
          Donateur

Mooie aanwinst:thumb
            Ben echt benieuwd hoe dat gaat blazen,………en zuipen.
            1 op 15 moet wel haalbaar zijn toch:lol

LeMoN
            Bijdrager

dat word een draaikolk in je tank 😛

ArvidW
              Topic starter

Haha:D zolang hij minder zuipt dan het simo blok vind ik het al een hele vooruitgang (a)

Maar met beetje rustig rijden moet 1:20 makkenlijk te halen zijn gok ik, mijn NSR met Malossi 67cc en 18mm Keihin rijdt nu ook gewoon 1:22 tot 1:24 🙂

Ik denk eigenlijk dat ik die 16mm nooit door die mini-spoelpoortjes heengestouwt krijg:o Eerst maar eens proberen en dan maby boosterpoorten erbij maken.

Home made engine dyno

KennyVespa
                Bijdrager

LeMoN :
                  dat word een draaikolk in je tank 😛

als je draaikolk in de tank hebt dan krijg je geen benzine meer :pest maar begrijp wat je bedoelt 😛

nice arvid, hoop dat het eeen beetje gaat lopen 😀

ArvidW
                  Topic starter

Nieuw brugje getekend:) Onder deze moet een uitlaat wat makkenlijker passen, en vanwege de schuine balken hopenlijk ook wat steviger…:D

Morgen maar eens het staal halen, slijptol kopen (sleepcontact was afgebroken bij mijn huidige:'( ), en bouwen die handel 😀

*MAKKELIJK*

Home made engine dyno

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

cool 😀

maak je er ook citta kap bout punten op ?
                      of ga je weer een kaploos maken zegmaar ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

TimoO_
                      Donateur

wat is je reden eigelijk dat je die schuine balken van onder naar boven (van links naar rechts) gemaakt hebt en niet van boven naar onder?

dus jij gaat je ook niet houden aan de regels van het 50cc race wedstrijdje? dan kijken we bij de meeting welke sneller gaat 😉

Tim
                        Bijdrager

denk dat dat is voor de ophanging voor de uitlaat zoals hij ook al aangaf.. of bedoelde je dat niet arvid?

ArvidW
                          Topic starter

Citta wordt kaploos, bevalt me prima 🙂

Timo, dezelfde reden waarom ze dat met vakwerkbruggen doen, driehoek is een hele sterke vorm (sterkte van een vierkant hangt vooral af van de lassen, bij een driehoek worden de lassen veel beter gebruikt aangezien die dan op schuifspanning belast worden ipv op torsiespanning)

Home made engine dyno

LeMoN
                            Bijdrager

ziet er netjes uit arvid! Welk programma heb je voor die tekening gebruikt?

TimoO_
                              Donateur

ja dat snap ik ook arvid, maar hoezo van onder naar boven en niet van boven naar onder? iets vertelt me dat van boven naar onder steviger is.

als je kijkt naar de kracht wat vanaf het achterwiel op de brug gaat werken is de koker zo goed gezet, als je kijkt naar de kracht van de brug op het frame (wat volgens mij groter is) is hij niet goed gezet.

ArvidW
                                Topic starter

Autodeks Inventor (opgevoerde versie van autoCAD):)

Mijn huidige brug is naar de andere kant kromgetrokken, dus vandaar de versteviging zo. Dat is ook de richting waarin de Vsnaar aan de variokoppeling trekt.

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,246 tot 1,260 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.