- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 november 2007 om 22:08 #425712
Weer een stapje verder met de Vario op mijn Citta:)

Ik heb al een verlengasje gemaakt waarmee ik de koppeling op de klok kan vastschroeven, asje is vresenlijk scheef maar maakt niets uit aangezien het toch nog maar een testje is.
Schijven zijn wel wat aan de grote kant, past met een speling van minder dan 1mm tussen de brug. Waarschijnlijk stap ik over op kleinere schijven dan deze (Fox, Wallaroo koppeling ofzo) Dan moet het wel goed gaan passen en kan hoef ik geen nieuwe brug te maken:)
Dus nog “ff” koppeling vinden, as draaien / fresen, snaar vinden, malossi voorvario kopen en mischien aanpassen op 15mm snaar, en dan testen. Zal nog wel tijdje duren denk ik ๐
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno24 november 2007 om 22:13 #425713Brute shit arvid, echt respect voor dit projectje!(de ‘je’ is een beetje onterecht).
Ik kom in de kerstvakantie misschien een paar dagen in eindhoven, misschien drop ik ff langs.
24 november 2007 om 22:24 #425715Ik vind project ook echt super gaaf, zat net op de citta al helemaal te dagdromen hoe hij straks gaat rijden (a) Ben echt benieuwd of, en hoe het gaat werken. Volgens mijn berekeningen moet het evenhard gaan optrekken als malo vario + 100schijven + std vertanding en ongeveer evenhard gaan als malossi vertanding ….. ๐ฎ We zien wel ๐
Zou leuk zijn als je langs kwam, lijkt mij wel gezellig. Helaas zit ik met de kerstvakantie in Tanzenia :lol (Kilimanjaro beklimmen) Ben nu dus wat overuurtjes op het werk aan het maken om dat + NSR + citta te kunnen blijven betalen:P
Home made engine dyno24 november 2007 om 22:42 #425717Hee Arvid! Begint er al goed uit te zien:) Zou vet zijn man als het echt die prestaties gaat leveren. Als t allemaal af is kom ik wel een keertje rijden haha:P
25 november 2007 om 13:08 #425731Wow vette shit jah arvid ๐ maak maar wat piccas op de kilimanjaro!
29 november 2007 om 20:36 #425824Eindelijk is mijn 70malossi voor NSR binnen (na 2weken:boos)
Voor het geld best in redenlijke staat, alleen hij is helaas getunend:( Ik geloof graag dat hij ervan sneller is geworden, maar daarvoor kocht ik hem niet….. Kocht de malossi omdat hij bekend staat om zijn grote koppel, wat nu de poort 2mm hoger zit ws niet meer zo geweldig is:con
Noujah, foto’s van mijn roestbak:

Uitlaatkanaal is kleiner dan van mijn Athena! Hier past mijn duim niet eens in:o (Dremel Dremel :P)

Cilinderwand is nog prima, geen krasen ofzo ๐ Wel wat kleine roestpuntjes maar dat is er zo uit ๐

Voor het ongemak nog een afgedraaide 80cc kop erbij gekregen.

Poormapje van mijn Malossi 70 (getuned)

Poormapje van Erwinko’s Parmakit (is echt een malossi kopie, zag de mijne er maar zo uit….. ๐

Ik denk dat ik hem wel gewoon afwerk en monteer om te testen hoe hij rijdt, bevalt hij dan houdt ik hem, bevalt hij niet dan verkoop ik hem en koop ws een nieuwe 70Athena of nieuwe Parmakit70. (Ws de Athena, nieuwe malossi vind ik echt te duur)
Home made engine dyno6 december 2007 om 11:35 #425939Malossi 70 voor NSR is weer verkocht, kon er echt niets mee. Rijdt nu rond met mijn 50Fast arrow met nieuwe zuiger en opmaat uitlaat voor Athena 50. Rijdt best goed, niet snel, niet echt spannend maar goed om lange stukken op te cruisen (rijdt nu net 85-90 op teller)
Voor de citta heb ik 2 dingen gekocht, Belgenkoppeling en een FOX vario + As. Belgenkoppeling weet ik niet wat ik ermee wil gaan doen, maby verkoop ik hem wel weer:P
Ik ben in de werkplaats op school langs geweest met mijn asje van Snor klok, daar dachten ze dat het asje oppervlakte gehard was en dat het lassen ervan niet gemakkenlijk en niet heel erg stevig zou worden. Aangezien Tonni’s as ook nogesteeds werkt ga ik het toch proberen.
De 2 assen gaan we TIG aanelkaar lassen aangezien je dan maar heel weinig warmte in het materiaal hoeft te voeren, dus de as niet nog harder en brosser wordt. Ik had het idee om de as uit te balanceren door op de ene plek meer te lassen dan op de andere, dit vond leeraar ook wel een goed plan dus ws krijgen we die as wel redenlijk recht ๐
Zo dus:

Nu nog ff wachten op spullen en dan beslissen of ik snor of bromvertanding ga gebruiken…. (zoals het er nu naaruit ziet snor)
Home made engine dyno6 december 2007 om 11:42 #425940maar je vergeet nu een ding, dat als je de as zo erop gaat zetten de vario heel erg naar links steekt (als je op de brommer zit)
en met je voorvario erop gemonteerd gaat het heel scheef allemaal
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 december 2007 om 11:49 #425941Ligt er natuurlijk aan hoe lang ik die vario as maak…. Kan de schijven met gemak tot 2mm van mijn klok laten komen ๐
Kijk maar, kan lekker dicht bij ๐ Met kleine Fox schijven kan het nog dichter bij:)
Home made engine dyno6 december 2007 om 11:54 #425942
RebelVet arvid
Als k weer na school ga kom k keertje langs als je het goed vind ๐
6 december 2007 om 12:52 #425943Als dit je lukt ben je echt de man arvid, ik wens je veel succes!
Ik las iets over ‘ontharden’ van verhard staal, en weer terug verharden, is dat nodig/nuttig?
6 december 2007 om 15:05 #425944heej arvid mooi gedaan.
zo heb ik het ook gedaan met een oude vario-as en die op een bromklok gezet.
m8 eringedraaid en daarnapaar druppels loctite tot 250*C .mooi gedaan !!!
6 december 2007 om 15:09 #425945Ziet er goed uit. Beide asjes even voorzien van een halve V en daar de las in leggen. Eerst tegenover liggend vast punten en dan mooi vol lassen (CO2 gaat al prima) , daarna weer op maat draaien. Ik denk dat hij dan wel mooi recht blijft.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 december 2007 om 18:15 #426013vind het allemaal super!
ben benieuwd hoe je vario gaat lopen als je het allemaal klaar hebt..
hoop even mooi als je hebt zitten dagdromen ๐Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 december 2007 om 18:33 #426015Dat hoop ik ook:)
Morgen komen de spullen binnen, ik heb maar een compleet wallaroo blok gekocht zonder cilinder en vario, was goedkoper dan koppeling + as:?

Vandaag bij Bart gezien dat een vespa vario toch best heel goed kan variรซren, ik had bij Thomas en Hans snaar nooit zo hoog zien liggen (ws door malo vertanding) Dus de winst is maby iets minder dan ik had verwacht. Ook bedenk ik me net dat die halfpully van malossi vario een knik bijna bovenaan heeft, hopenlijk levert dat geen problemen op.
Een nieuwe Halfpully maken lijkt mij geen pretje ๐
Morgen maar eens aan die wallaroo koppeling gaan meten ๐
Ow trouwens, Belgenkoppeling :

Met ene beetje versleten snaar (9mm ipv 10mm breed) is het 46mm voor Std koppeling VS 60mm van Belg, best veel verschil dus ๐
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.