ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Mooi spul zo’n cb50:D
      Ik heb er eens een keer een gehad, zo’n 2 uur en 10 minuten lang:con
      Toen ik thuis kwam vlak na de koop zag ik bij goed ligt dat ze het framenummer er uit hadden geslepen en er een framenummer van een honda pc50 hadden in geslagen:(:o:boos
      We zijn toen gelijk terug gegaan en hebben ons geld terug gevraagd.
      Gelukkig deed die man niet raar en gaf het geld gelijk terug.
      Het was eigenlijk achteraf gezien ook niet te vertrouwen.
      Een CB50 MET kenteken, met nog geen 7000 km op de teller en dat voor 400 euro=)
      Maarja, het blijven mooie brommers, ik heb nu 2 Honda SS50’s.
      Ook 4-takt8)
      Een van de eerste eigenaar met zo’n 22000km op de teller, en een oude met meer dan 60000km op de teller, die blokjes blijven maar lopen en lopen en lopen echt niet normaal hoe degelijk.
      Maar ik zal nu maar eens stoppen en weer ONtopic gaan:lol

Mooi idee trouwens om zo toch een inlaat van 15mm te krijgen.
      Je bent goed bezig Arvid:thumb

heuvel85
      Bijdrager

hey arvid..je kunt een 11.5mm gat in je kruk boren..zit ook in mijn ciao namelijk..en in mijn kruk van de citta..is een leuk idee met de kruk en de gaten..ga het zelf ook nog mr ff doen voor de citta..maar dan grotere gaten en dan minder op de steekcirkel..zodat je wat meer balans hebt..

coda
        Donateur

Hey 4-takt!
          Heb ook nog een Nederlandse C50 uit ’71 ongerestaureerd en zeer netjes.

@Arvid: Je mag binnenkort mijn ciao wel eens onder handen nemen als je zin hebt.

hansieb
          Moderator

Ik zou het gewoon 11,5 laten te samen met de 13mm inlaat achter zou al prima moeten werken lijkt me.
            Gaten boren in je geharde krukas wangen lijkt me niet echt relax voor de balans etc…

Arvid waarom doe je niet zoiets als heuvel dan ipv een membraan gestuurde cilinder een zijinlaat bouwen… ?

Al dan niet komt er best wel wat leuks uit , tis jammer dat die DR’s niet 20 euro kosten dan was je nu bevordert tot opper DR beuner 😛 en had je nu een drukke baan denk ik.

Tonni
            Moderator

Gehard? echt niet. Gaatjes boor je er zo in. En als je het netjes uitmeet heb je er ook echt geen onbalans van.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ArvidW
              Topic starter

Aangezien Heuvel niet zo’n geweldige zin heeft om voor mij zo’n zij-inlaat te maken ben ik zelf maar weer wat gaan beunen. Gelukkig kwam ik mijn oude DEPS mixcarter tegen en dat is echt super handig 😀

Hij mag dan wel niet zo mooi eruit zien als die van Heuvel, maar hij doet hetzelfde 😀 Dit was echt super simpel, 2 gaatjes boren, 2x schroefdraad tappen. (er zitten nu nog maar 3 schroeven in, dat moeten er nog 4 worden)

@ Heuvel, maak ik dat gat mooi 11mm ofzo, heb liever een iets kleinere inlaat dan een krukas in 2 stukken in mijn blok.

@ Coda, ik zal erover denken, zijn jullie trouwens nog weg geweest met dat DEPS43mm blok en jouw 80malossi blok ? (loopt die DEPS43mm blok een beetje goed?)

@ Hansie, done 😛

@ Tonni, jah, ik verwacht ook niet te veel onbalans:) Zeker niet omdat het zo dicht bij het draaipunt zit.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

ArvidW
                Topic starter

Zojuist mijn cilinderkop afgedraait voor de DR70evo.

Er is in totaal 1.2-1.3mm vanaf gegaan zodat ik een squish overhoudt van 0.9-1.0 🙂

Direct getest op citta maar niet veel verschil gemerkt, maakt ander geluid, trekt bij gas loslaten en daarna weer gas geven beter. Voor de rest erg weinig verschil (kan me goed voorstellen dat je met die cittypower weinig verschil zult merken omdat die alles begrenst)

Achja, was iig leuk om te proberen, maby werkt het straks op mijn DR626 blok wel goed mee…. 🙂

Home made engine dyno

kapot
                  Bijdrager

ziet er goed uit arvid, je bent weer lekker bezig 🙂

Hoe is het nu met je NSR?

ArvidW
                    Topic starter

Die is Kapot 🙁

Cilinder heb ik geld voor overgemaakt, nu nog hopen dat hij uberhaupt iets op stuurt…..:con (gast is niet zo geweldig snel)

Maarjah, voor dat geld kon ik hem niet laten liggen…. 🙂

Home made engine dyno

barry
                      Donateur

Mooi gezien van dat mix carter,daar zit al een mooi gat in.En heb jij een draaibank gekocht dan??

ArvidW
                        Topic starter

Nee, ik heb helaas nog geen draaibank:( Nu draai ik nog de simpele dingen op de bank van een kennis van me, over een tijdje hoop ik op mijn studie gebruik te kunnen maken van de werkplaats 🙂 (kan ik echt gaan klussen :D)

Home made engine dyno

barry
                          Donateur

Ow,:( , ik hoopte dat je een draaibank gevonden had.

ArvidW
                            Topic starter

Het begint bijna eentonig en saai te worden, jippie, alweer een grotere poort in een DR:con

Toch super blij mee:D
                              Std DR uitlaatpoort is 23.5mm breed = 51% van de boring
                              DR626 membraam uitlaatpoort is 27mm breed = 58% van de boring
                              DR626 uitlaatpoort is 29mm breed = 67% van de boring

Behalve dat ik de poort nog wat breder heb gemaakt dan van de oude DR626 heb ik hem ook veel 4kanter gemaakt, vorige was wel erg ovaal en deze heeft dus een nog grotere doorlaat 🙂

Helaas moet ik door deze brede poort wel ÊÊn zuigerveerslotje verplaatsen, maar dat gaat wel lukken:)

Home made engine dyno

hansieb
                              Moderator

Arvid de cilinder picasso 🙂

ALs ik ooit nog een dr krijg mag je die voor mij aanpasse :thumb

barry
                                Donateur

Met 1 zuigerveer rijden.Minder wrijving=sneller.

15 berichten aan het bekijken - 916 tot 930 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.