ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

mag het ook alu zijn?

ik heb nog een 70 athena compleet met zuiger enzo

sjaak trekhaak

heb nog een 70 dr evo met afgebroke flens ligge ,2 dage mee gerede

ArvidW
        Topic starter

Erwinko: Nee, kan niet zomaar gelast worden:(

Sjaak: Hmm, klinkt goed:), wat wil je ervoor hebben?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

barry
          Donateur

Kan je die lasbolletjes er niet uittikken met een schroevendraaier???Of zet er een oude zuiger in & tik deze door de cilinder.

sjaak trekhaak

stuur maar een bod via pm hoef er niet veel voor.

AA-T
              Sleutelbeheerder

wat barry zegt lijkt me opzich wel mogelijkt, heb zelf ook wel eens lasspetters gehad, de ene keer zitten ze vaster als de andere keer, maar het lijkt me dat je ze er nog wel uit kan krijgen..

ik zou gewoon proberen wat barry net heeft gezegd en nog niet de hoop opgeven, is een leuk projectje waarmee je bezig bent, zou zonde zijn van al het werk

kapot
                Bijdrager

Arvid maak je wel de uitlaat van je NSR goed schoon, grote kans dat er nog stukken zuigerveer in zitten, en met een beetje peg komen die weer in je cilinder terecht.
                  Beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd maar.

sombrero
                  Bijdrager

kun je niet gewoon je cilinder laten honen zodat de belletjes weg zijn :S ๐Ÿ™‚

VespaAvanti
                    Donateur

Ja Arvid, niet opgeven;)
                      Die paar lasballetjes haal je er uit op de manier hoe Barry het al aangeeft en je kunt weer verder8)
                      Ik zou niet opgeven na al die moeite die je er voor gedaan hebt:thumb
                      Succes verder, maak het nog mooier dan het al is:D

ArvidW
                      Topic starter

Opgeven zal ik zeker niet doen, DR626 moet gewoon gaan lopen ๐Ÿ˜€

Van Sjaak neem ik zijn DR70evo over en die wordt gewoon weer getuned met een 26mm flens en wat grotere boosterpoorten:D

Membraaminlaat komt op het blok en niet op de cilinder, ik hoop dat Heuvel voor mij zo’n zij-inlaat kan maken zoals hij ook al voor zichzelf heeft gemaakt, onze membraamhuizen zijn excact hetzelfde dus hij hoeft aleen maar een kopie te maken van zijn huidige.

De gelaste DR626 ga ik eens mee langs een honer en vraag daar of hij de plekjes op mijn cilinderwand weg kan poetsen (zonder echt de boring te vergroten) De bolletjes zijn met behulp van Barry’s advies er al vanaf geslagen ๐Ÿ™‚ Glad is het helaas nog niet ๐Ÿ™

Wel jammer dat ik heel die poort weer open moet fresen, maar ik denk wel dat het die moeite waard is ๐Ÿ˜€

Home made engine dyno

ArvidW
                        Topic starter

Ik hoop dat Heuvel voor mij deze zij-inlaat nog eens wil bouwen:)

Helaas betekend het wel dat er een gat in mijn krukas geboord moet worden, de buitendiameter waar het lager omheen zit is 15mm dus de binnendiameter die je kunt boren zal niet veel groter dan 10mm kunnen zijn (anders breekt het af)

Heuvel zei nog heel grappig toen ik in Groningen was: “Maar door het lager kan ook zat heen” Helaas zit daarachter wel behoorlijk een krukaswang in de weg…

Dus ga ik in die krukaswang maar gaten boren, 8 stuks van 4mm in diameter. En je raad het nooit, dan komt de totale doorlaat (8van die kleine gaatjes + 1 gat van 10mm) uit op precies een doorlaat van 15mm ๐Ÿ˜€

Zo komt het er dan uit te zien, ik denk dat de krukas nog wel stevig zat blijft:)

Sjaak is echt geweldig, stuurt me voor bijna niets een bijna nieuwe DR70evo op met gloedje nieuwe zuiger =) Ik ben er nu al blij mee ๐Ÿ˜€

Home made engine dyno

Rebel

Dadelijk een hele productie ArvidW products ๐Ÿ˜›

Kruk zal zeker wel nog stevig genoeg blijven zolang je hem maar niet uit balans haalt.
                            Maar ga je nu gewoon een 2de dr revo26 maken?

ArvidW
                            Topic starter

Jup, komt gewoon een 2de DR626 bij, dit keer zonder membraaminlaat op de cilinder.

Uit blans zou hij amper raken, gaten zijn bijna rondom geboord, gaten zitten heel dicht bij het draaipunt dus ik verwacht niet te veel probleem. Waarschijnlijk wordt onbalans minder dan bij het tunen van je krukas, mischien reken ik eventjes uit hoeveel ik uit mijn big-end pen moet boren voor “balans”

Home made engine dyno

Onkruidzaaier
                              Bijdrager

Wat ben je nouu weer alemaal aan het uitvreten :P.
                                Je hebt ook nog een DR evo van mij bij jou liggen hรจ, voor het geval je nog iets zoekt om op te oefenen ๐Ÿ˜›

Hier in Portugal stikt het van de oude honda 4 takt schakels ๐Ÿ˜› met ouwe mannetjes erop. Best lache.

Succes, enne karton sucks

ArvidW
                                Topic starter

Nee, jou DR70evo is gewoon in gebruik !;) Ben er net nog mee naar Best heen en weer gereden, rijdt prima. Vreemd genoeg niet zo hard als jij:con hij rijdt rechtopzittend toch meestal wel 52 en liggend net 56km/uur.

Had jij trouwens ook last ervan dat dat filter zeikes nat werd en dat hij daardoor slecht stationair ging lopen?

Als je nog een honda CB50 voor klein bedragje tegenkomt koop ik wel een extra ticket voor op de terugweg voor de extra bagageruimte die hij inneemt (a)

Maby vanaaf ff cilinderkop af laten draaien voor hogere squish, staat nu (met std pakkingen !) op 2.2 ๐Ÿ˜ฎ Vanaaf dus ff 1.2mm eraf laten draaien en kijken wat voor een verschil dat geeft ๐Ÿ™‚

Direct krukas meenemen en alvast dat 10mm gat in de krukas boren, die gaatjes van 4mm komen later nog wel:)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 901 tot 915 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.