ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Bijdrager

ziet er heel gaaf uit.. maar komt je filter niet bijna tegen de band aan zo? als je de voorrem gebruikt raakt hij hem denk k wel aan

barry
      Donateur

Ik hoop echt dat dat goed komt.En al rijdt hij maar 40km/h max.,is het toch goed geprobeert & rijdt het toch,met al deze chirurgische ingrepen.
        Zal wel een zenuwslopend werkje geweest zijn voor een AMATEURKE.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Mooi werk arvid, toch gewaagd ;D en zo krijg je het ook nog op ciao (zijkant uit t frame ;D)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

ArvidW
          Topic starter

@ Boet, het zit er idd niet ver vanaf, er zit bij remmen (en sturen) min 2cm tussen, maar over het algemeen rem ik niet met de voorrem in de bocht 🙂

@ Barry, ’t was zeker spannend dat slijpen, had het nog nooit gedaan dus ben heerlijk amateurisch aan het werk gegaan 😛

Ik vind dit tot nu toe wel het “beunste” wat ik ooit met mijn vespa gedaan heb, ik hoop echt dat het goedkomt want tot nu toe ben ik er nog niet echt trots op …… :con:(

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

barry
            Donateur

Wees er maar trots op jongen.Ik zou het niet beter kunnen,wegens tijd & geduldgebrek.
              Wel goed vlakken,zodat er geen massa dichting nodig is.

heuvel85
              Bijdrager

der vervorming kun je goed tegen gaan door de cilinder goed voor te verwarmen..gewoon naar een 150tot 200 graden brengen en dan lassen..

zo zal hij nihiel gaan vervormen!

komt zeker goed!

kapot
                Bijdrager

Wow dat is zeer artistiek 🙂
                  3 carburateurs zou helemaal de bom zijn, maar of die cilinder zoveel nodig heeft, ik weet het niet.
                  Die 15mm carb is ook mooi, het word zeker een snel dingetje. Maak hem maar snel af want ik wil er filmpjes van zien 😛
                  Ik neem aan dat je dat vierkante opzetstuk voor de carb nog gaat flowen?

ArvidW
                  Topic starter

KUT :boos

Ik sta hier in Den Bosch met een NSR met bijna geen compressie :boos

Vanochtend reed hij eerst kei goed maar viel na een tijdje uit op stationair. Na een tijdje stond de temperatuur meter kei hoog 🙁

Dus direct af laten koelen, olie in tank erbij gegooid (nu richting 1:30 gesmeerd), net stationair opnieuw afgesteld en maar hopen dat ik thuis aankom…..

Home made engine dyno

Mike
                    Bijdrager

oei oei, das niet zo mooi arvid, hopen dat de schade meevalt, ben benieuwt wat de oorzaak is!!

Mike

speedbuxy
                      Bijdrager

Dat hoort idd niet echt goed:(
                        Hopelijk dat de schade idd meevalt

ArvidW
                        Topic starter

Ik ben ermee thuis gekomen:) (enigste wat wel goed ging vandaag)

Kwam erachter dat volgas zo hard mogenlijk de cilinder het koudst bleef dus ben hele stukken 80-90 gaan rijden (ding liep op hoge toerentallen nog goed :o)

Thuis direct brommer uitelkaar gehaald, kijk ik in mijn cilinder zie ik een vreemd plekje op mijn zuiger in de buurt van de uitlaatpoort. Haal ik mijn zuiger eraf mis ik gewoon ÊÊn zuigerveer :boos Die ligt dus verspreid tussen Eindhoven en den Bosch.

Zuiger kapot, cilinder beetje beschadigt.

Maar tijdens het uitelkaar halen was er KVS in mijn carter gelopen, en dat kreeg ik er echt niet uit (gasbrander, doeken, papier, enz enz)

Dus moest dat hele fucking blok weer uit elkaar :boos Ben het nu echt ff zat, KUT DING, koop je een honda vanwege de “degenlijkheid” kun je alsnog elke 1500km je blok reviseren :con

Wel ongeloofenlijk mazzel gehad dat ik nog thuis ben gekomen 😮 😀

Owja, en de malossi 70 die ik wilde kopen kost 170 euro ipv 120 euro, ook niet leuk (athena70 kost 120 euro, maar ik weet niet of ik nog wel een Athena wil….. :S)

Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

Wat the fuck :S hoe kan 1 zuigerveer pleite zijn dan ?

speedbuxy
                            Bijdrager

Maar voor de veiligheid had ik sowieso het blok uit elkaar willen hebben.
                              Want 5 op 10x zit daar ook nog gruis en stukjes.
                              Heb het toen ook eens op de gok een nieuwe cilinder erop gezet en presies 50 a 60km verder was ie alweer stuk.
                              Dus als er echt spul zoek is had ik hem sowieso uit elkaar gehaald.

ArvidW
                              Topic starter

Ziet er nog netjes uit:

Toch niet meer gebruiken ? 😛

Cilinder is echt amper beschadigt 😀

Klein afdrukje in de uitlaatpoort, dit poets ik zo weg. Nieuw zuigertje erin en gaan met die banaan 😀

Schade valt echt reuze mee voor het verlies van ÊÊn complete zuigerveer 😀

Ik denk dat het zuigerveertje gebroken is omdat de poort groot is en het veertje te dun (had zuigertje met 1.2mm veertjes terwijl origneel athena 1.5mm veertjes heeft.

Dus nieuw zuigertje kopen, poort fatsoeneren en te koop zetten 🙂

Ik wilde eerst een 70athena gaan kopen, nu eerst maar eens uitzoeken of die uitlaatpoort daar ook zo belachenlijk breed is ….. 😮

Home made engine dyno

ArvidW
                                Topic starter

Het is een trieste dag vandaag:( …. Vandaag is mijn DR626 overleden 🙁

Ben vandaag het membraamhuismontagevlakje erop gaan lassen, dit ging best redenlijk, niet echt mooi maar goed genoeg. Helaas kwam ik er net achter dat ik was vergeten een kartonnetje in mijn cilinder te leggen en nu zitten er allemaal van die lasballetjes aan mijn cilinderwand vast 🙁

Ik weet dus nog niet wat ik nu verder wil gaan doen, DR verder lassen en daarna laten honen of met een andere cilinder beginnen en een andere manier zoeken om meer dan 13mm carb te monteren….:con

Als iemand nog een cilinder met afgebroken flens thuis heeft liggen die nog niet te veel km’s gemaakt heeft wil ik die mischien wel overnemen voor een leuke prijs…..

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.