ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Bruut die home-made zij-inlaat!

Jullie hebben zeker een leuk dagje gehad zo te zien!

Onkruidzaaier
      Bijdrager

Kben benieuwd wat er allemaal met m’n cittaatje gaat gebeuren. Arvid maakt er zekerweten wat leuks van :P.
        Ik volg je vanuit Portugal, nog Precies 2 weken in nederland en daarna op naar Portugal op de brommer :D.

Oke Oke, ik ga met de bus ๐Ÿ˜›
        Misschien is het leuk om in portugal een brommertje ergens vandaan te vissen, kan goed van pas komen :P.

heuvel85
        Bijdrager

whaha!!dat is een leuk idee!

leuke pics trouwens!

chielhannen
          Bijdrager

hallo die zijinlaat die je heb gaamakt he ik heb er een paar vragen over waar valt het lager nu in en dat schroefdraad is nooit genoeg zelf ok mee gemaakt is te klijn schroefdraad breekt zo af want het kan zi bijna nergens aan vast houden

LeMoN
            Bijdrager

gaaf man, dat cittatje gaat zeker wel iets vets worden :D!

JayL
              Bijdrager

vette shit di DR! overal op zuiger en cilinder gedremeld =)
                hoe vergelijkt ie eig met een std DR65 Evo?

hansieb
                Moderator

He arvid op dat filmpje was het al met RODE drukveer hoor ๐Ÿ™‚ hoor pas dat die bij 10km/h op gang komt.

Het verbaasde me hoe de dr reed , echt beangstigend veel toeren en dikke power ๐Ÿ˜€ ! keep on tuning arvid

ArvidW
                  Topic starter

Ben bezig Hans:D

@ JayL, ik heb geen idee, nog nooit met vario en DR70evo gereden dus ik heb eigenlijk geen vergelijk, ik denk niet dat een DR70evo op een MHR engine net zo snel kan zijn als mijn DR626.

Het membraamhuis moet op mijn DR bevestigd worden, eerst dacht ik op de DR 4draadeindes te lassen en met moertjes de boel vast te zetten, achteraf was dit niet mogenlijk dus moest ik maar iets anders verzinnen.

Een ophoogblokje die op de cilinder vastgelast wordt:)

Helaas beschik ik niet over een freesbank dus heb ik het maar met een zaag, boormachine, vijl en M4 tap gedaan ๐Ÿ˜› (duurt lang:o)

De balkjes worden gewoon bovenop vastgelast en daarna met een glasplaat + schuurpapier gevlakt (gaat ook lang duren:P)

Pakkingkje ertussen en dan moet het wel redenlijk luchtdicht zijn. Het spruitstuk moet ook nog worden veranderd, die gaat precies in lijn lopen met het membraam en zal een iets grotere diameter kijgen ๐Ÿ™‚

Dus over niet al te lang moet ik toch maar eens in die DR gaan boren / vijlen…..:o:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

barry
                    Donateur

Ik ben echt benieuwd.Dus alles is gebeurd zonder hulp van anderen & zonder machines………
                      (zucht) Heb jij even veel geduld zeg.En ik hoop dat alles goed zal gaan,met dat boren door je cilinder.
                      Succes ermee.

heuvel85
                      Bijdrager

chielhannen :
                        hallo die zijinlaat die je heb gaamakt he ik heb er een paar vragen over waar valt het lager nu in en dat schroefdraad is nooit genoeg zelf ok mee gemaakt is te klijn schroefdraad breekt zo af want het kan zi bijna nergens aan vast houden

tjonge jonge jonge!!!:P:P

weer 1 die me niet vertrouwen kan met mijn projecten..mijn lager valt nog gewoon in het carter(waar nu die schijf op ligt geschroeft..en natuurljik houden de schroeven het wel..want vast is vast vriend..
                        alles is al zeer vlak omdat het allemaal gefreest en gedraait is..dus handvast is al luchtdicht bij dit carter.!

geloof mij maar!DIT KOMT ZEKER GOED..!!

@Arvid..ik kan je ook wel even uit staalplaat van een 10mm iets frezen!zo is het zeker weten goed!

ArvidW
                        Topic starter

Heuvel, bedankt voor het aanbod, maar zolang ik het zelf nog voor elkaar krijg maak ik het liever zelf ๐Ÿ™‚

Home made engine dyno

kapot
                          Bijdrager

En hoe word je blok nu gesmeerd net die cilinder inlaat ding geval?

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

het mengsel gaat via de carb -> inlaat -> carter, en als het mengsel in het carter is gaat het gewoon rond.
                              het is niet een directe inlaat gelijk naar de cilinder toe, het gaat eerst achterin het carter zitten.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

ArvidW
                              Topic starter

Hoe het blok gesmeert wordt? Gewoon door de olie gemengd in de benzine, mengsel komt gewoon in de buurt van de krukas:)

Home made engine dyno

ArvidW
                                Topic starter

Kwam ik toch een 20mikuni tegen in de doos van NSR spullen….. En die past toch toevallig op het membraam…:)

Membraampje is eigenlijk maar gemaakt voor 17mm MAX, maar ik pas hem nog wel beetje aan zodat er mischien net 18 a 19mm aan mengsel doorheen wil:)

Het pas helaas niet helemaal 100% op de citta…

De brug moet circa 70mm naarvoren geschoven worden, maar dat wilde ik toch al doen (bus op het frame erafslijpen en verderop vastlassen.

Dan moet de carburateur goed passen op de gaskabel na, ik denk dat ik gewoon een heel groot gat dwars door mijn tank heenboor en daar een buis in las, zo kan mijn gaskabel mooi door het frame heenlopen:) En ik denk dat het er ook wel vรจt uitziet ๐Ÿ˜€

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 826 tot 840 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.