ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

uwa? 😕

Mooi werk! Ik weet hoe een perspassing werkt, maar ik kan me niet inbeelden hoe je dat gedaan hebt. (welk alsje is nieuw?)

ArvidW
      Topic starter

Misschien helpt dit je een beetje inbeelden hoe het inelkaar zit;)

Op foto’s is het trouwens onderste as die nieuw is:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Daan777
        Moderator

Zeeeeer gaaf!:)
          Waar heb je dit laten doen?

ArvidW
          Topic starter

Zelf gedaan, op Avans Hogeschool

Home made engine dyno

RiPe
            Bijdrager

super strak :thumb

hopelijk kan ik dit soort dingen ook gaan doen over een jaar op de tu/e 😀

Sven vdB
              Bijdrager

Ik dacht dat je hem bij het tandwiel erop zou persen.. Als je hem in het midden pert kan je hem dan niet uit 1 geheel afdraaien? Of zie ik dit verkeerd:?

sombrero
                Bijdrager

doe je werktuigbouwkunde op hbo ??
                  ziet er mooi uit. misschien kun je meerdere asjes maken en in de verkoop gooien 😀

diac
                  Bijdrager

als je asjes gaat produceren wil ik er zeker een!
                    heb er nu namelijk helemaal geen nu die kapot is ðŸ™

ArvidW
                    Topic starter

@Redbull Citta, De as is een combi van een fox varioas en een vespa pully as en op deze manier zorg je ervoor dat het naaldlagers gewoon nog over de juiste vlakken lopen, die zijn namenlijk ooit precies op maat gedraait om een naaldlager overheen te laten lopen.

@Ripe, ik help het je hopen voor je. Heb 2 jaar geleden heel veel nagevraagd bij TUe WTB studenten en kwam erachter dat ze echt maar bar weinig praktijk kregen (alleen maar rekenen, rekenen, rekenen) dat was voor mij genoeg om voor HBO te kiezen ipv WO 😉 (natuurlijk ook omdat ik niet denk dat ik wo aankan, kijkend naar mijn cyferlijst van de middelbare)

@Sombrero en Diac, nee, gaat nooit gebeuren. Hoe hard HansieB ook “productie” schreeuwt;). Het is hetzelfde als tuning van cilinders, ben ik voor mij zelf bezig dan is het hobby, ben ik voor andere bezig is het werk en dan is ineens de lol ervanaf ðŸ™

Home made engine dyno

ArvidW
                      Topic starter

Ooit heel lang geleden had ik een voorbeeld opmaat uitlaatje getekend voor mijn citta:

Helaas kan ik daarin niet de lengte kwijt die ik kwijtwil met mijn AW50 uitlaat, een originele leo krul is van flens tot begin tailpipe ruim 980mm lang ! Zo lang is mijn citta niet 😛

Dus ben ik wat nieuws gaan goochelen met Inventor en heb nu een nieuw pijpie ontworpen die van zuiger tot begin tailpipe 860mm lang kan zijn, ik hoop dat degene die de pijp voor me gaat berekenen daar genoeg aan heeft.

Het komt er iig zo ongeveer uit te zien:

Ik vind het er echt super vet uitzien 😀 Nu nog eens nog verder zoeken of dit mogenlijk is, en dan bouwen ! (Wil persee een rechte simpele uitlaat met weinig cones aangezien dat gewoon het minste werk is;))

Home made engine dyno

diac
                        Bijdrager

dat ziet er echt vet uit, kan die niet nog ietsje meer omhoog lopen?:D
                          wat voor demper ga je erop zetten?
                          als je gewoon een zo kort mogelijke demper gebruikt kan de uitlaat ook weer ietsje langer.
                          maar je bent goed bezig:thumb

ArvidW
                          Topic starter

Ja, precies waar ik ook al aan dacht :thumb Demper is een Leo HM demper oud model waar een deel van de uitlaat zelfs inschuift, het tuutje is eraf gehaald om de uitlaat nog wat korter te maken 🙂

Meer omhoog kan helaas niet, als je op de foto goed kijkt zie je dat de uitlaat maar 5mm van het voetstepje verwijderd zit, dat wordt oude schoenen dragen (a)

Home made engine dyno

diac
                            Bijdrager

ooh haha ja ik zie het, dan doe je er toch van die tape omheen wat ze ook bij motors gebruiken:P
                              dan verbrand je je voeten iig niet.

barry
                              Donateur

Lijkt zéér veel op de ZIRRI uitlaat die ik bezit.Alleen dan rechtslopend.

TimoO_
                                Donateur

is die ook zo lang Barry?

ik vind het een vette uitlaat! meer omhoog zou ik niet doen. het mooiste zou zijn als ie precies evenwijdig liep aan het frame van je brommer (als je weet wat ik bedoel) dus nog íetsje naar onder. maar dan kom je weer in de problemen te zitten dat het langer uitvalt etc…

ik kan niet wachten op het resultaat, dat je er weer iets moois van bakt Arvid :thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,816 tot 1,830 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.