- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 november 2008 om 08:01 #434836
Nice! Wat voorn motor zit er nou in?
18 november 2008 om 09:31 #434837Dan is een sticker inderdaad wel een goed alternatief;)
Jammer dat het zo moet, die eikels moeten hun poten gewoon thuishouden:boosDaan777: Opgeboorde 1800 Audi motor, opgeboord naar 2 liter en injectie opgezet ipv carburateur.
18 november 2008 om 16:23 #434840Mooi,maar is het nu afgelopen met de brommers??En eigenlijk heb ik het niet zo met die 924 & 944 van Porsche.Er zit een gewoon volkswagenblok in.
Ik heb vele jaren geleden een Carrera4 gehad.Echt de MAX.,maar voor mij onbetaalbaar om ermee te rijden.Was na een jaartje snel verkocht.Kan er niet mee naar de supermarkt,kon er niet mee gaan vissen & Sandra wilde er niet mee rijden , omdat ze bang was om er een accident mee te doen.
Maar veel aan tunen zou ik persoonlijk toch niet doen hoor.Dan spaar je beter voor de echte , met de boxermotor.18 november 2008 om 16:31 #434841barry :
Mooi,maar is het nu afgelopen met de brommers??En eigenlijk heb ik het niet zo met die 924 & 944 van Porsche.Er zit een gewoon volkswagenblok in.
Ik heb vele jaren geleden een Carrera4 gehad.Echt de MAX.,maar voor mij onbetaalbaar om ermee te rijden.Was na een jaartje snel verkocht.Kan er niet mee naar de supermarkt,kon er niet mee gaan vissen & Sandra wilde er niet mee rijden , omdat ze bang was om er een accident mee te doen.
Maar veel aan tunen zou ik persoonlijk toch niet doen hoor.Dan spaar je beter voor de echte , met de boxermotor.hmm, een kever dus
=)18 november 2008 om 16:44 #434842barry :
Mooi,maar is het nu afgelopen met de brommers??En eigenlijk heb ik het niet zo met die 924 & 944 van Porsche.Er zit een gewoon volkswagenblok in.Neehoor, citta blijft 😀
Over dat blok zeggen zo veel mensen, maar Bentley Contineltal GT heeft ook de W12 uit een VW pheaton, das toch ook niet erg 😉
Ben juist heel happy dat er een (deels) volkswagenblok inligt, kun je er tenminste betaalbaar aan sleutelen:) Distributieriem + Spanrol = bijvoorbeeld 23euro wat toch wat anders is dan degene in de 944 wat een volledig porsche blok is.
Ben maar een arme student dus een 911 zit er niet in, en dat sleuteld ook stukke minder vanwege dat blok wat zo heerlijk ingebouwd zit.
Maar moet wel toegeven dat de 911 uit 1978 waarin ik vorige week heb gereden echt heeel veel sneller en gaver is, maar dat neemt niet weg dat ik super tevreden ben met mijn 924 aangezien er altijd gewoon snellere en betere auto’s zijn.
Maar voor deze prijs kun je volgens mij geen betere oldimer kopen 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 november 2008 om 17:07 #434843Arvid heeft helemaal gelijk, is echt geen ramp dat het deels een Audi (geen VW) motor is.
Zoals hij al zegt kost de distributieriem + spanrol gewoon maar 23 euro, heb je een 924S of een 944, dan kost die zelfde grap ineens 650 euro :kots18 november 2008 om 17:34 #434844Me pa heb ook zo 1 vroeger gehad en 2 kameraden van hem ook.
Ze hadde alle 3 een kever blok erin gegooid, lekker zuinig en goedkoop. Hy gaat dan niet meer zo snel maarja daarom bestaat tuning ook 😉
Die van jou ziet er wel netjes uit(behalve die dikke roestplek laatste foto links boven :P), alleen ben ik zelf niet zo’n fan van de kleur wit. Ga je er motorisch nog wat aan doen? Op het gebied van opvoeren dan he.
18 november 2008 om 18:42 #434846Lijkt me sterk dat ze een kevermotor in een 924 hebben gezet, gaat nooit goed passen zonder superveel aanpassingen:pest
Denk dat ze het in een 911 hadden gebouwt, dat past een stuk makkelijker, al denk ik niet dat ze daar het geld voor hadden toen:con18 november 2008 om 21:37 #434856laatst nog porsche moeten maken weet zo niet welke versie maar daar lag gwoon motor in die ook in bus zit en dan andere bak erin= orgineel zo gedaan
18 november 2008 om 21:46 #434858Dat zal wel een 911 ”versie” zijn geweest dan.
In een 924 ligt echt geen boxermotor hoor, heb er zelf tot nu toe 3 gehad dus weet echt wel wat ik zeg;)18 november 2008 om 21:59 #434859weet niet of jullie het weten he, maar alles aan die porsche is volkswagen 😉 audi is ook volkswagen groep, audi is onafhankelijk geweest maar toen heette he auto-union
bij de volkswagen-groep horen
:
audi
skoda
volkswagen zelf haha
porsche
lamborghini (jah jah overgekocht door volkswagen groep)
seat
bugattitot te dag van vandaag is volkswagen groep de grootste autogroep (fabrikant) ter wereld
maar verder zeer mooie auto arvid, ben er alleen niet zoon fan van, vind het maar een zwakke porsche dus heb liever de 944 ofzo ben wel zeer te spreken over de onderhouds comfort aan die auto, sleutel er regelmatig aan van 3 klanten bij ons en zijn egt makkelijk open en bloot te leggen
18 november 2008 om 23:06 #434864Volkswagen is op het moment net zoveel waard als ALLE auto-fabrieken in de wereld en lüfthansa bij elkaar.
las ik toevallig ergens:Pterwijl de productie is gedaald:?
18 november 2008 om 23:15 #434865jah logisch he dat de productie daalt
ik zie het op ons autobedrijf, de verkoop daalt gewoon vanwege de crisis
en omdat autos gewoon gebouwd worden om 20 jaar meej te gaan, dus heb je geen afzetmarkt meer
daarom is de productie ook terug geschroeft
general motors is zelfs gestopt met de productie van suv’s dus die dikke gmc trucks uit de rap clips zijn verleden tijd, allemaal dankzij de lage omzetmarkt
19 november 2008 om 06:13 #434867@ Kenny, en niet over al te lang is volkswagen group in de handen van porsche :haha
Home made engine dyno20 november 2008 om 19:12 #4348993x is scheepsrecht, vandaar dat ik nu ook mijn 3de Fox-Vespa-Snor-Varioas heb gemaakt 😀

Het grote verschil tussen deze en de vorige is dat deze niet gelast is, assen worden door middel van een perspassing en loctite forte aan elkaar gehouden. Geen warmte inbreng tijdens het lassen dus ook geen mogelijkheid tot kromtrekken (wat vorige assen in kleine mate wel hebben gedaan)
Proefrit ging prima, geen voelbare trillingen behalve van het blokje tot 60km/uur, daarboven heb ik niet gereden aangezien er wel erg veel modder mijn gezicht inspatte:| Wel echt super blij met het eindresultaat na 4 uur meten, draaien en afwerken:)
Ik ben trouwens wel weer voor een Snor as gegaan, een Brom variant maak ik nog een andere keer. Snor gaat dan tot nu toe maar max 73.7km/uur maar ik ben bang dat 50cc en bromvariovertanding een beetje ruk gaat optrekken;)
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.