ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,756 tot 1,770 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

ow nice die leo-krul, respect voor je las skills als dat met elektrode is gedaan :O
      Gebruik je de polini hd kop?

ArvidW
      Topic starter

Ja, heb nu HD koppie erop zitten:) Nekt de topspeed wel behoorlijk naar 67km/uur maar de trekkracht die je ermee krijgt:o

Vandaag lekker wezen cruisen met Ivar en Thijs, mooie 90km gereden en we zijn zelfs nog eventjes in Belgie geweest (wel weer snel weg gegaan aangezien we geen 1000euro boete wilde)

En ik kon mijn brommertje ook mooi vergelijken met de 42alu setup van Thijs, en mijn brommer is serieus op elke snelheid sneller dan die van Thijs, zelfs als de 42alu vol in zijn powerband rijdt=)
        En dat is niet omdat die van Thijs langzaam is, dat brommertje trok enliep op zzt harder dan Bart met zijn 42alu;)

Ben echt super tevreden, rijdt echt heerlijk en is alsnog “legaal” 50cc origineel8)

Was geslaagd tochtje 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Crullie
        Donateur

Mooi man goed gelukt dus met de 50cc, met dat mooie weer lekker ff tuffen is super. :thumb

Die uitlaat is zeker 4 a 5cm ingekort of niet 😕

TICKLING BARN

ArvidW
          Topic starter

Vandaag na een behoorlijk tijdje weer eens aan de citta gesleuteld, heb mijn al eerder 7cm ingekorte Leo krul nog eens 4cm ingekort:

Net al eventjes in het slechte weer stukje gereden, gegokt op 6grams rollen en dat kwam wel redelijk vooruit. Kon top niet goed testen aangezien er veel te veel zand in mijn ogen kwam (heb nog geen voorspadbord…)

Binnenkort eens testen of hij alweer harder dan 73.7km/uur wil, maar ik vrees dat ik nu echt de cilinder en het blok fors aan moet gaan passen wil ik nog wat harder kunnen…. :con

Home made engine dyno

Bartusman
            Bijdrager

Ik denk dat voorbij de 75 echt moeilijk word zonder grote dingen te veranderen. 75 moet wel haalbaar zijn door op echt kleine dingetjes te gaan letten als bijv. keiharde bandjes en je uitlaatje eens ontkolen als je hier zelf nog niet aan gedacht heb natuurlijk.

ArvidW
              Topic starter

Ik zit nu nog met niet aangepaste spoelkanalen in het carter, is gewoon nog geheel origineel.:lol

Zou ook erg graag boosterpoorten willen in mijn 50cc ori, maar de zuigerveerslotjes zitten in de weg.:( Aan de andere kant denk ik dat een cilinder met 3 poorten ook gewoon 80 moet kunnen lopen…

Home made engine dyno

TimoO_
                Donateur

kan je je cilinder niet laten honen en een 50dr zuiger erin doen? de boosters moeten erin 😀

PoliniCitta
                  Bijdrager

73 is wel hard zeg voor een 50cc’tje :O

ik haal net de 60 hehe,

maar hoezo een boete van € 100 als je in belgie rondrijd? ben je dan niet verzekerd oid?
                    en zou je er geen originele citta stuur opwillen? is wel velen malen beter voor je rug lijkt mij:)

G-no
                    Donateur

mooi werk weer arvid! zijn die zuigerslotjes dan zo’n probleem? zolang je de poorten niet te breed maakt moet het kunnen toch? zeker gezien de lage positie ervan. ik meen dat bij een 43mm polini een slotje ook door een booster gaat en dat geeft geen problemen.

ArvidW
                      Topic starter

TimoO_ :
                        kan je je cilinder niet laten honen en een 50dr zuiger erin doen? de boosters moeten erin 😀

Deze iig niet, is nu al 38.8 (heeft Ivar gekocht bij brommerboer als gehoonde cilinder)

Maar moet mijn andere eens opmeten en kijken of ik een 38.2’er kan vinden, dan zou het idd probleem oplossen 🙂 (al zitten slotjes dan weer onhandig geplaatst tov uitlaatpoort)

@ PoliniCitta, dat zou je zeggen he:) Maar op 400km lange ZZToer vochten Ivar en ik bijna erom wie op deze citta mocht :lol

@ G-no, ik weet dat het bij de athena 50 en malossi 50 ook gewoon gebeurd en goed gaat. Maar ik weet dat ik me nooit lekker zou voelen op de brommer als ik wist dat er een zuigerveerslotje 160x per seconde door een boosterpoort zou raggen:D

Home made engine dyno

FonS
                        Bijdrager

had je wel een helm bij je?? is ook verplicht in belgie op een snor he !

@ polinicitta; geen 100, maar 1000 euro 😉 rollerbank boetes in belgie zijn abnormaal hoog, ik moet in januari voor de rechter en verwacht een boete van +/- 1500 euro

ArvidW
                          Topic starter

Helm ?

Whahah 😀

Nog een rede om daar nooit met de brommer te komen =)

Veel succes alvast Fons, ’t zal er wel op uitkomen dat je gewoon dik genaaid wordt :boos

Home made engine dyno

ArvidW
                            Topic starter

Net mijn nog kortere leo krul getest en hij reed 72.7km/uur, net iets langzamer dan de vorige versie (1km/uur kan ook de schuld zijn van mijn dikke winterjas terwijl ik vorige keer in T-shirtje reed)

Maar Citta wil dus gewoon niet meer sneller:|, vario op top is geheel uitgevarieerd dus maximum toerental van blok bepaald de topspeed. Zit nu op top al op de 7000tpm waarop de originele spoelpoorten van mijn cilinder beginnen te begrenzen dus snelheidswinst door het toerental op te schroeven zit er dus niet in.:( (met 1000tpm meer zou ik alweer 10km/uur harder gaan als ik genoeg vermogen had)

Zal dus of iets aan het max toerental moeten doen (cilinder fors aanpassen) of de vertanding van mijn vario moeten veranderen.

Fox-bromvertanding dus, vrees alleen wel heel erg voor mijn acceleratie vanaf stilstand aangezien die nu met mijn 50cc al niet heel indrukwekkend is:con

Home made engine dyno

tvmierlo
                              Donateur

komt de snaar in de achterste poelie ook geheel in het midden? Zou een andere kortere snaar anders uitkomst bieden?

edit: of extra voetpakkingen zodat de spoeltiming en uitlaattiming hoger komen te liggen en dan eventueel kop afvlakken of cilinder afdraaien?

ArvidW
                                Topic starter

Snaar komt achterin de pullies bijna zodanig laag te liggen dat hij net niet tussen de poelies heenvalt (hoort 15mm dikke snaar erop) vooraan komt hij ook bijna geheel bovenaan.

Cilinder is al 2.4mm opgehoogd, heb al een afgedraaide HD kop die 0.8mm squish geeft dus dat zit ook al goed.

Uitlaatpoort groter/hoger maken heeft ook al geen zin aangezien Timing Area van spoelpoorten nu al iets te klein is vergeleken met de uitlaatpoort, dus de spoelpoorten zijn de begrenzende factor.

Maar heb net nog een 2de fox varioas geregeld dus ik kan en een fox-bromas maken en een fox-snoras, ergens komende maand maar eens gaan doen 😀

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,756 tot 1,770 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.