ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MegaJr
    Bijdrager

Vette Citta 🙂 Echt een heleboel toffe dingen erop , ik ben benieuwd wat je van een auto of motor zou weten te maken :lol

Bartjee
      Donateur

Vering is idd super! Echt onzin dat het niet zou werken, is echt een stuk beter als eerst:)

TimoO_
        Donateur

mooi dat het werkt :thumb

ArvidW
          Topic starter

Heb net de Handmade die ik van Daan heb gekregen dichtgelast en voorzien van een mooie 26mm flens.

Direct getest natuurlijk en ook deze uitlaat loopt slechter dan mijn Leo Krul, kreeg ding gewoon met geen mogenlijkheid boven de 62uit:smack

Toen nog eens goed nagedacht en mijn afgedraaide HD kopje erop gezet, toen deed hij het ineens echt stukke beter:), rechtopzittend ook gewoon 60 en liggend net 67km/uur. Vermogen schuift bij mijn leo krul naar lage toerentallen op als ik de HD kop erop heb zitten, vandaar dat ik altijd met een ori kopje rijdt. Alleen op een SP, HM of techno CC wil hij dan gewoon niet lekker lopen, met HD kop wel. (alsnog slechter dan met de krul)

Vreemd, de krul blijft toch de beste:con

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Martijnvanheerde
            Donateur

Kan je er wel mee door de bocht?:lol

ArvidW
              Topic starter

Naar links gaat het prima !:D

Home made engine dyno

TimoO_
                Donateur

ziet er leuk uit, jammer dat het niet zo goed werkt :(.

Daan777
                  Moderator

ja hallo:P moet je ook op je 43DR’tje proberen niet op je 50cc’tje;)

hansieb
                    Moderator

Dus de conclusie dat een HD kopje weinig tot niks uit maakt klopt niet ?

ArvidW
                      Topic starter

Als de verandering groot genoeg is merk je het zeker, maar vergeet niet dat ik vanaf een extreem lage compressie naar een hoge ben gegaan. Van een 4.7mm squish naar een 0.8mm squish:P

Hoop dat ik Krul zo kan aanpassen dat hij hoogtoeriger wordt en met de HD kop netjes wil lopen, heb al wat doorgerekend en al aan Fokko gevraagd of hij eventjes wil kijken of mijn uitkomst acceptabel is:)

Home made engine dyno

ArvidW
                        Topic starter

Huh, wat is er veranderd aan mijn citta 😕

Leo krul verlast:D

Het was ff werk maar zeker de moeite waard, nu heeft Flip’s oude leo krul een bocht van 23mm binnendiameter, en is de uitlaat ingekort om de powerband naar een hoger toerental te verplaatsen.

En… het werkt =) Eerst gewoon weer met mijn 7.2grams rollen gaan karren maar toen kwam hij vrij slecht vooruit, daarna gegokt dat 6.25gram ook wel moet lopen en jahoor, het loopt harder dan de std leo krul.

Gisteren haalde ik windstil na veel afstellen net 60 rechtopzittend, nu gewoon al 63. Gister liggend op brommer toen het windstil wilde hij net 70.3 met veel moeite, nu 73.2km/uur:lol

Mijn vorige top van 72.2 was met windje mee, nu met windstil 73.2 dus prestaties zijn best goed toegenomen:)

(ik moet toegeven dat het erg veel werk is voor 1km/uur winst, maar denk dat winst nog wel wat hoger kan zijn na wat afstelwerk…)

Home made engine dyno

VespaAvanti
                          Donateur

Goed bezig Arvid:thumb
                            De 80 komt langzaam dichterbij:D

speedbuxy
                            Bijdrager

Kan je niet beter het rechte stuk voorbocht zien te verminderen?
                              Mij is namelijk altijd verteld door DPR en IS en Koopmans tuning dat een recht stuk buis aan het het begin van de uitlaat kracht/pk,s kost.
                              En alle DPR,s Yasuni,s lopen allemaal vanaf de flens/cilinder meteen taps toe zonder een recht stuk.
                              IS en Koopmans tuning zeiden dat het rechte stuk buis(10 a 15cm)bij peugeot pijpen op zwaardere setup zo 4pk koste.
                              Dus dat lijkt me ook intressant om eens te bekijken.
                              Verder idd zeer goed bezig blijft een zeer nette snelheid:thumb

FonS
                              Bijdrager

dat is wel weer moeilijk te doen met een krul, met die handmade zou het wel gemakkelijk gaan 😉 valt te proberen he, je was er toch niet zo tevreden over dus zonde van de uitlaat is het niet

ArvidW
                                Topic starter

Het rechte stuk als voorbocht kost idd vermogen als je een forse setup hebt, een rechte voorbocht heeft ook voordelen:
                                  – Het stabiliseerd de uitstromende gassen
                                  – Het geeft een wat vlakkere koppelcurve
                                  – Het geeft meer midrange power

En dat kan mijn 5500-6000tpm 50cc best goed gebruiken:)

(en het is voor mij met mijn electrode lasapperaatje ook te moeilijk om te maken:P)

Heb nu HD kop er weer op zitten met zwaardere rollen (powerband komt lager te liggen met HD kop…) en dat loopt echt super mooi, ding trekt serieus hard. Hopenlijk is Bart’s citta binnenkort weer klaar want ben echt super benieuwd of hij een 42alu + vario bij kan houden tussen 10 en 50km/uur (a)

Ik was eerst idd niet tevreden over het maximum toerental wat de leo krul aankon, voor de rest is het echt een prima pijp.:thumb

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.