- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2008 om 17:14 #433024
Volgens mij heb je het over shockdempers op een motor/auto.. die zijn met olie en gaatjes en weerstand van olie door de gaatjes.
Maar werkt het met onze brommer-vering ook zo. Volgens mij namelijk niet. Volgens mij heeft de olie in de citta voorvork alleen een kleine dempende werking omdat het vloeistof is en het daardoor allemaal wat zwaarder gaat, maar niet omdat het door gaatjes geperst moet worden.Op deze manier de veren inkorten heeft, denk ik voor de citta voorvork, wel nut. De veren worden niet korter, maar wel wat strakker.
12 september 2008 om 17:35 #433025Hey onkruidzaaier,dan heb jij nog NOOIT je dempersysteem goed onderzocht.En gaatjes zitten er niet,maar wel andere zaken.
12 september 2008 om 17:45 #433026maar die “gaatjes” zorgen er toch zeker niet voor dat als ik rij, dat ik dan heel de tijd door de vering heen zit?
Die zorgen voor de demping. Dat is wat anders dan arvid’s probleem. Zijn vering was gewoon te slap.12 september 2008 om 17:46 #433027barry :
Onvoorstelbaar,dat veren gedoe.Ik denk dat je vergeten bent dat deze ingebouwde dempers hebben!En deze werken op siliconenolie.Als hij in elkaar klapt wil zeggen dat er geen olie meer in de dempers zat.HA.
Met dat moeren gedoe verhoog-of verlaag je – je de rijhoogte & dat heeft niets met de demping te maken.Wat U wilt is dat hij niet meer tegen de begrenzing aanslaat???Laat je vering origineel,maar gebruik dikkere siliconenolie.
Waarom siliconenolie ga je zeggen?????Omdat deze beter tegen temperatuursverschillen omkan.
Waarom maken ze stuurdempers op moto’s regelbaar hรฉy.Omdat er in zo’n demper 1 soort olie inzit,maar door het verdraaien ervan komen er meer-of minder gaatjes vrij,zodat de olie beter kan doorstromen.
Ook al eens gedacht aan de rebound van een demper????Waarschijnlijk niet.Met die moeren word het alleen maar erger.Dus zit je op een vibrator binnenkort.Want je hebt minder oil.
En vervang absoluut de keeringen van je systeem,wan waarschijnlijk zit er amper-of niets meer in.Enneh,de powdercoat is mooi gedaan.
Dit kun je ook even anders brengen barry !
Mischien werkt het niet , hij probeert het gewoon.@ arvid ; Ziet der leuk uit ! ben benieuwd als alles weer inelkaar zit ๐
zeker een grove verbetering;)12 september 2008 om 19:05 #433029Ik ben barry altijd stiekem dankbaar dat hij zijn wetenschap met ons wil delen maar het komt inderdaad een beetje bot over.
Ik vind het ook wel irritant dat je altijd alles beter weet barry:P
Supernice die coating, maar je velgen worden nog mooier!
12 september 2008 om 19:58 #433032Tja,word ouder hรฉ.=)
12 september 2008 om 20:14 #433033Prima Barry, ik denk er toch anders over. (en gelukkig mag dat op dit continent)
50cc blokkie heb ik nog iets verder bewerkt met de dremel en ook de carburateur heb ik iets aangepast onder het motto “alle kleine beetjes helpen niet”

Beetje kelk-wannabee, heel veel ruimte heb je niet voor een kelk te fresen :lol
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 september 2008 om 11:33 #433039hahaha mooi motto ๐ ik denk dat die kelk je toch zeker 0,0001 km/h gaat schelen (echt) maar of dat nou zo’n vooruitgang is ๐
13 september 2008 om 12:43 #433040Leuk carbje, het hoeft niet persรฉ mooi rond te zijn om mij part ster vormig als het maar mooi vloeiend en glad naar de spray-bar gaat.
Ook de afschuining onderaan de gaschuif kun je aanpassen voor een directere gasreactie, alle kleine beetjes helpen.
TICKLING BARN13 september 2008 om 15:57 #433044ArvidW :
Prima Barry, ik denk er toch anders over. (en gelukkig mag dat op dit continent)50cc blokkie heb ik nog iets verder bewerkt met de dremel en ook de carburateur heb ik iets aangepast onder het motto “alle kleine beetjes helpen niet”
Beetje kelk-wannabee, heel veel ruimte heb je niet voor een kelk te fresen :lol
leuk gedaan arvid, is dit je nu pas opgevallen? zal wel niet he.
Dit zelfde heb ik ook eens gedaan met mijn carb.verder nog suc6 met je project! altijd leuk om deze perso te bekijken
13 september 2008 om 16:08 #433045Om eerlijk te zijn heb ik het nog nooit eerder gedaan, heb wel eens carb tot 14.5mm opgeboord maar ben nooit op het idee gekomen om in een originele 13.13 een wannabee “kelk” te maken :bloos
Heb jij verschil kunnen merken?:whistle
Home made engine dyno14 september 2008 om 20:05 #433098Vandaag was ik van plan om “even” arvid’s velgies te fixen.
Mooi niet dus!Daan & Arvids velgies liggen lekker te sudderen in de afbijt.
De motip lak van mij geeft geen kik! Blijft gewoon zitten.
Arvids blauwe lak is lekker aan het sissen en bubbelen.

Tssssssss..

Blubb,

Dan begint het al lekker kaal te worden.

Maar dan komt het lastige gedeelte:

Tot zover, dit duurde 5 uur:( Vooral omdat ik om de 5 minuten gillend naar binnen rende om de verfafbijt van m’n handen te spoelen dat m’n handen aan het opvreten was. Trouwens ook een paar keer op m’n gezicht gekregen toen ik met de staalborstel aan het klieren was. De laatste resten willen er gewoon niet af, dus nu gaat het milimeter voor milimeter met de schroevendraaier.
Het gaat nog wel even duren denk ik:(14 september 2008 om 20:11 #433099Succes ermee ๐ kutwerk!
14 september 2008 om 20:28 #433100Ah, K*T:boos (nu weet ik weer waarom ik liever niets aan het uiterlijk van mijn brommer doe)
Noujah succes er iig mee:kots, zou fijn zijn als je ze voor volgende week op de post zou kunnen doen:)
(kijk aub wel goed uit met heel dit afbijt-verfafkrab gebeuren, mijn velgjes zijn jouw ogen niet waard;))
Home made engine dyno14 september 2008 om 20:46 #433101Daan riep nog wel zo hard JAAAAA let maar op dat spuitwerk wordt mooier.
Prima kan wel maar al dat werk man ๐ voor die 4 tientjes had ik de velgen allang laten coaten!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.