ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,636 tot 1,650 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Al een poortdesign gemaakt voor mijn DR50, gaat wel een berg werk in zitten zo met die Timing Area’s telkens weer bepalen…

Poorterij heeft potentie om 9pk te leveren bij 9600tpm, nu de rest nog :haha ๐Ÿ˜€

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

TimoO_
      Donateur

9pk ๐Ÿ˜› jazeker

ArvidW
        Topic starter

Alleen kijkend naar de gaten in de cilinderwand wel ja ๐Ÿ˜› (instroomhoek, cilinderinhoud, boring ook meegerekend)

Op een vespa blok is het idd niet reel, maar zou deze poorterij in een AM6 cilinder fresen en die op een AM6 blok monteren met juiste uitlaat dan zou je nog wel eens goed in de buurt kunnen komen van die 9pk.

Niet dat ik daar iets aan heb ๐Ÿ˜› Maar kan ik wel mooi mee zien dat die DR50 toch wel 40% meer vermogen moet kunnen gaan leveren dan mijn AW50.

Home made engine dyno

ArvidW
          Topic starter

Yeeey ๐Ÿ˜€

Vind het echt fijn dat ze mijn frame uiteindelijk toch maar gecoat hebben8) (durfde ze eerst niet omdat het tevens benzinetank is)

Home made engine dyno

hansieb
            Moderator

Geil arvid ๐Ÿ˜› eindelijk een fantsoenlijk cittatje hihi!

TimoO_
              Donateur

moooi ๐Ÿ˜€ een fatsoenlijk รฉn hopelijk snel cittatje!

ArvidW
                Topic starter

En nog eentje met een goeie wegligging ook ๐Ÿ™‚

Had bij voorvork altijd probleem dat ik met mijn M-stuurtje + 85-90kg lichaamsgewicht nog wel eens door de veering heenzat, ook met remmen zat ik altijd tegen de aanslag aan:(

Ze lijken hetzelfde maar toch is de bovenste stugger dan de onderste:

Het “geheim” zit hem in de veer verdeling tussen beide, de onderste veer 5,6mm op de slappe veer en 1,3mm op de stugge veer. De bovenste veert 4,3mm op de slappe veer en 2,6mm op de stugge veer.

Het is gewoon een kwestie van een stukje van de slappe veer afzagen en dat vervangen door een bus (in mijn testopstelling een aantal M10 moeren)

De eerste 4,3mm van de veerweg is even soepel als bij elke citta vork, daarna wordt hij stugger en uiteindelijk zo stug dat ik de 2 veerpoten niet eens meer tegelijk tegen de aanslag aankrijg als ik er vol op ga hangen. Lijkt mij wel goed rijden zo (en anders zet ik er gewoon weer andere veren in :P)

Wegligging zal er wel stukke op vooruit gaan, zit dan in bochten met hobbels niet telkens meer tegen die aanslag aan te slaan:D

Home made engine dyno

Michel
                  Bijdrager

Mooi man :thumb

Lekker in elkaar knutselen en gassen met dat ding ๐Ÿ˜‰

Die voorveren zijn inderdaad drama met een racestuurtje derop. Hopen dat het een beetje wil rijden maar ik denk persoonlijk dat elke verandering een verbetering is als je kijkt naar die voorvering.

Martijnvanheerde
                    Donateur

Mooi! En die veren zijn zo idd ook lekker stijf zo!

Edjuh
                      Bijdrager

Elke keer weer verassingen:D Mooi werk. Citta begint nu ergens op te lijken!

Onkruidzaaier
                        Bijdrager

Kicke! Eindelijk een fastoenlijk verfje op me citta! Top!
                          Ik kom kijken ASAP!

Bartjee
                          Donateur

Framepje ziet er weer mooi uit Arvid!:) Nog even wachten op je velgen en dan snel in elkaar zetten:D

VespaAvanti
                            Donateur

Mooi Arvid:thumb
                              Nu wordt het uiterlijk bijna net zo mooi als het motorische gedeelte:D

Tom ciao

Nรณu..? :lol
                                Het gaat toch om het motorische gedeelte xD
                                Maar vรฉt wordt ie zeker!! 8)

barry
                                Donateur

Onvoorstelbaar,dat veren gedoe.Ik denk dat je vergeten bent dat deze ingebouwde dempers hebben!En deze werken op siliconenolie.Als hij in elkaar klapt wil zeggen dat er geen olie meer in de dempers zat.HA.
                                  Met dat moeren gedoe verhoog-of verlaag je – je de rijhoogte & dat heeft niets met de demping te maken.Wat U wilt is dat hij niet meer tegen de begrenzing aanslaat???Laat je vering origineel,maar gebruik dikkere siliconenolie.
                                  Waarom siliconenolie ga je zeggen?????Omdat deze beter tegen temperatuursverschillen omkan.
                                  Waarom maken ze stuurdempers op moto’s regelbaar hรฉy.Omdat er in zo’n demper 1 soort olie inzit,maar door het verdraaien ervan komen er meer-of minder gaatjes vrij,zodat de olie beter kan doorstromen.
                                  Ook al eens gedacht aan de rebound van een demper????Waarschijnlijk niet.Met die moeren word het alleen maar erger.Dus zit je op een vibrator binnenkort.Want je hebt minder oil.
                                  En vervang absoluut de keeringen van je systeem,wan waarschijnlijk zit er amper-of niets meer in.

Enneh,de powdercoat is mooi gedaan.

15 berichten aan het bekijken - 1,636 tot 1,650 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.