ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Die originele ‘zwarte’ tapeindjes kunnen veel hebben. Ik moet het bij mijn blokkie ook nog steeds doen 😛

@ Lowie: Die uitlaatpoort is groter gemaakt maar je zit met de zuigerveren dus dan moet je wel zo’n oplossing maken. Wanneer je er een ring tussen doet op de kop is er toch niks aan de hand. De voetpakking sluit de onderkant af en de ring sluit het bij de kop af 😉

Lowie
      Bijdrager

ja okay, maar moet wel iets van een rubberen ring tussen dan ofzo, zodat hij goed afsluit. maar daar zal vast wel aan gedacht zijn 😉
        wel mooi, hoop wel dat het nog sterk genoeg is

Michel
        Bijdrager

Laten we het hopen.

Ik blijf je volgen, Firma AW-tuning. Zeker nu je de DR erbij hebt gepakt 🙂

ArvidW
          Topic starter

Klopt helemaal Michel 🙂

En Peter, maak je maar niet druk, zo rijdt ik al 1500km rond met mijn 50cc’tje:) In theorie heb je geheel gelijk, gelukkig is het in praktijk niet zo ernstig.

Uitlaatflens las ik er gewoon MIG MAG op, is de 4de al die zo gelast gaat worden en nog nooit problemen gehad met kromtrekken. (flens zit ook ver van cilinderwand af, stuk ertussen is dun en geleid slecht warmte)

Dat tapeind zo is de enigste manier om je uitlaatpoort zo groot te krijgen, veel groter in oppervlakte dan DEPS, doorlaat is ook veel groter en heeft minder knikken in uitlaattraject 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Daan777
            Moderator

ArvidW :
              FUCK^2 (kwadraat)

Ben ik dus die spraybar uit mijn carburateur aan het halen op barry’s manier. Dus lekker carburateurtje heet stoken, Smelt die dat fucking uitsteekseltje waar je sproeier in moet, hangt hele boggel onderaan :boos

Dus nu kan er nooit meer een sproeier in, en met sproeier M5 kan ik niet rijden:boos, grrr, gaat wel allemaal Kut vandaag:boos

Lol! dat heb ik van de week dus ook meegemaakt. Ga ik nooit meer proberen!

ArvidW
              Topic starter

Whahah, dat is wel heel lang geleden (a)

Wat goed helpt is een fatsoenlijk formaat gasbrander te gebruiken, niet eentje die je gebruikt om waterleidingen te solderen. Meer eentje met zo’n mooi klein vlammetje 😀 (’t is me later wel 2x gelukt, maar vind “echte” 13.13 beter lopen dan zelfbouw 13.13)

Home made engine dyno

ArvidW
                Topic starter

Net 50km wezen rijden om mijn DR639 ingereden te krijgen, en aan het einde hem eens goed opengetrokken.

Hij haalt nu gewoon al 82km/uur !:D

Met een leo krul, 7.5grams rollen en wind schuin van voren, echt geweldig:D

Hij gaat de 95 dus denk ik wel halen:worshippy

Home made engine dyno

st3yn
                  Bijdrager

Ziekelijk!! =) Met lichtere rollen moet hij zeker wel de 90 halen dan lijkt me ? Blijf je ook met leo krul rijden, geeft dat het beste resultaat?

Michel
                    Bijdrager

Met lichtere rollers zal die alleen maar meer toeren gaan maken en de top is dan ook maar weer afwachten. Het is een 60cctje he 😉 Er is op het forum een LC 55cctje die de 90 aantikt

Wel een super prestatie weer Arvid :thumb

P.S. waarom hoor ik je nooit meer op MSN? Vond het wel lachen, die tjoening chat 😀

ArvidW
                      Topic starter

Cilinder is getuned om topvermogen te leveren bij 9000tpm, leo krul wil dat niet draaien (goh vreemd:?)

Ik probeer een Polini SP en mijn oude vertrouwde techno CC:bloos, mocht dat niets zijn dan bouw ik maby nog een opmaat pijpie 🙂 Polini SP, Leo krul en Techno CC hebben allemaal een bocht van 22mm binnendiameter, mijn cilinder is van cilinderwand t/m flens minimaal 23.5mm, dus daar zal ik ook nog op begrenst worden:(

@ Michel, je praat zo ontzettend veel 😛

Home made engine dyno

G-no
                        Donateur

heel indrukwekkend arvid:thumb heb je ook echt lekker voelbare power of trekt hij gewoon gestaag naar zn topsnelheid?

ArvidW
                          Topic starter

Zat in 900meter aan de 82, vrij traag dus…

Maar dat vergeef ik hem wel met de leo en zware rollen :knuffel

Home made engine dyno

Michel
                            Bijdrager

Haha, dat is wel zo 😀 Ik praat graag over dingen die me intereseren 😉

Ik vind de SP trouwens een slechte uitlaat. Top one rijd bij mij in ieder geval veel beter met vario.

tolleburker
                              Bijdrager

top one trekt ook al veel beter als de sp en ik vind ook dat de sp graag scheurt bij de ophanging bij je blok maar voor de looks vind ik de sp wel weer mooier .

Bartjee
                                Donateur

Damnn Arvid, zeker netjes:D Als ik volgende week terug ben van mallorca kom ik zeker een keertje langs:)

PS: Oweeeeeeeeee als je mn racer eruit rijdt!!!!:P

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.