ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,486 tot 1,500 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnvanheerde
    Donateur

Dat werd tijd:P;-)

ArvidW
      Topic starter

Ik ga zondag accu ontsteking op mijn brommertje maken (ff voor de test) Ik doe het op een iets andere manier dan Fons maar effect zal hetzelfde zijn.

Ik doe het alleen wel helemaal zonder vliegwiel, ben te lui om er eentje voor af te laten draaien dus mag cilinder ff zonder geforceerde koeling rijden.:lol ’t is een 50cc ori, meng dan wel ff 1:30 en rijdt niet al te lang en dan zal het wel goedkomen:)

Ivar heeft ook tijden zonder enige koelkap op zijn DR70evo gereden op dit balkenframe, ook het slakkenhuiskap zat er niet op dus cilinder werdt ook amper geforceerd gekoeld. Ach, puchjes rijden ook zonder geforceerde koeling en mijn blok steekt netzogoed uit als bij een puch, alleen ribjes zitten fout gedraait.

Ben we benieuwd hoe goed je het merkt, en hoe snel accu leeg is. (Bobine trekt 5Ampere tijdens gebruik, dus mijn RC pack is na 20minuutjes wel op :P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Crullie
        Donateur

Dan heb je dus 20minuutjes om uit te proberen of heb je nog een rcpack?. Denk dat de warmte reuze meevalt bij je subframe, nergens kappen of een frame die de warmte vasthouden dus denk dat je best wel zonder fors koeling lekker kan blijven rijden.

Succes :thumb

TICKLING BARN

FonS
          Bijdrager

ik heb in totaal ruim een half uur gereden, en de accu heeft er (bijna) niks van geleden, gaf nog steeds 6,zoveel volt aan.
            maar goed, ik gebruik er ook redelijk flinke accu’s voor (kijk straks wel even hoeveel ampère).

omdat m’n vliegwiel toen kapot is gegaan, heb ik nog ff gauw een busje gemaakt, en hem zonder vliegwiel gestart. niet mee gereden, om m’n 42mm alu toch niet al te erg te misbruiken.
            maar zonder vliegwiel is wel een eeeeerg merkbaar verschil tov mijn 437 grams vliegwiel :p maar dat merk je dan vanzelf wel
            succes :thumb

ArvidW
            Topic starter

Ik heb zojuist mijn accu ontsteking gemonteerd en het is GEWELDIG:worshippy:D

Damn wat een trekkracht vanaf stilstand, Damn wat een gasreactie, Damn wat loopt het blokje mooi (a)

Mijn 50cc’tje miste vanaf stilstand altijd veel power, maar ik weet nu bijna zeker dat ik Bart’s 42alu met cannon er de eerste meters zeker uitrijdt. Het is echt Simo 2007 power totdat de koppeling geheel aangegrepen is, dan is het gewoon weer een 50cc 😛 (traag dus)

Natuurlijk allemaal heel professioneel gemaakt, maar daar gaat het niet om 😛

Heb 4 minuten film, maar knip de leuke stukjes er nu uit, later op de avond volgt er meer

Home made engine dyno

st3yn
              Bijdrager

Gaaf! Ben benieuwd naar je filmpje.
                Hoe lang gaat zo’n accutje mee eigelijk? 🙂

Bartjee
                Donateur

haaa vet arvid! als ik weer terug ben kom ik t ff bewondere

Martijnvanheerde
                  Donateur

Gaaf:D Maar hoe heb je die afstand van de vario gedaan zeg maar. Normaal zou er nog een vliegwiel tussen zitten.
                    Edit: O zo’n bus, maar wat is dat grijze ding aan de zijkant van je brommer?

FonS
                    Bijdrager

bobine van een auto neem ik aan?
                      ik vind de mijne wel wat subtieler :p ik heb alleen een grotere accu
                      loopt leuk he? :lol ik ga het nu wss testen icm speedengine + simo zij-inlaat + 19mm carb + 42mm alu

peter139
                      Bijdrager

gaaf dat je zo enorm enthousiast bent. dat zegt wel wat.

Misschien kun je zo’n kunstof ventilator van een scooter monteren voor nog wat koeling.

ArvidW
                        Topic starter

@ styn, Bobine trekt 5ampere, accu-tje is volgens specificatie 1700mAh maar heb ze zelf gematched en zal veel eerder richting 2000mAh liggen. Kan dus 24minuutjes rijden 🙂

@ bart, ga jij eens heel snel feesten ! 😛

@ Martijn, gewoon extra ring ertussen gedouwt, niet heel prof maar nok blijft prima zitten met locktight 🙂

@ Fons, haha waarschuwde ik al voor in de post. Gaat mij meer om het princiepe, niet om de afwerking. Functionaliteit boven schoonheid (a) (wordt nog wel netter, maar moest nu ff snel)

Filmpje ! (klik) (vind de prestaties niet zo geweldig overkomen in het filmpje:|)

Home made engine dyno

VespaAvanti
                          Donateur

Ach man, plaatsen dat filmpje, is alleen maar geinig:D
                            Mooi gedaan trouwens;)

Edjuh
                            Bijdrager

Bruut, dat moet echt op een snel blok toegepast worden.

Crullie
                              Donateur

Super vonkjes dus nu, loopt wel lekker zo te zien, nog last van te veel warmte gehad ?. Waarschijnlijk niet met dat open sub frame.
                                Net als edjuh zegt nu maar even op een bruut snel blok uitproberen.

TICKLING BARN

ArvidW
                                Topic starter

Jaa, heb nu echte bosch race vonkjes (a) Ga nu ineens 100km/uur harder :fuck2

Ik kan het iedereen met een H20 kit echt ten zeerste aanraden, luchtgekoeld vind ik het best lijp, op mijne komt binnenkort gewoon weer een normale ontsteking met spoelen te zitten 😛

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,486 tot 1,500 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.