- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2008 om 16:01 #264152
.-{2F4OV}-.Ik zit nog steeds met het probleem dat er een paar kleine gaatjes (poreusheid) in mn 28mm spruitstuk zitten. Weet iemand toevallig waarmee ik dit het beste kan dichten??
Vloeibare pakking kan niet.. solderen(tin) weet ik niet of dat gaat….
Het moet niet al te moeilijk zijn tog;) Aub paar tips waarmee ik verder kan
3 april 2008 om 16:08 #264153bison metaal lijm en dan mooi vlak schuren? ik zou iig geen tin gebruiken.. .je weet nooit hoe lang die erop blijft, en als die in jouw blok terecht komt :no
3 april 2008 om 16:15 #264154JayL :
bison metaal lijm en dan mooi vlak schuren? ik zou iig geen tin gebruiken.. .je weet nooit hoe lang die erop blijft, en als die in jouw blok terecht komt :noDe normale metaal lijm van bison is alleen niet petrochemisch bestand(lost op in benzine enz.) Dan kan je beter de bison 2 componenten metaal lijm gebruiken. (Of bedoelde je die ook? zo ja, dan heb ik niks gezegt:))
3 april 2008 om 16:24 #264155
.-{2F4OV}-.Ik dacht ook al dat die tin misschien weer los kon laten etc dus da kank beter uit mn hoofd zetten.
2 componentenlijm lijkt mij tot nu toe nog de beste keuze… Ik zal eens kijken of ik die heb en anders regelen. Mits natuurlijk iemand een beter idee heeft;)
3 april 2008 om 16:25 #264156of quickmetal moet ook kunnen (als het zo’n miniscule gaatjes zijn) maar epoxy (2 componenten) is beter denk ik.
quickmetal gebruiken ze voor lagerhuizen en spiebanen op te vullen voor speling weg te halen, maar kan je evt daar ook wel voor gebruiken als ze 1mm groot of minder zijn.
3 april 2008 om 17:12 #264157
.-{2F4OV}-.De gaatjes zijn egt heel klein. Maximaal 0,8mm bij 0,4mm….
3 april 2008 om 17:35 #264158Hey Sil,
Ik zou niet te veel met troep op je spruitstukkie gaan rommelen. Je weet zelf dat bij zulke blokjes, de minste lekkages de grootste ellende geven 😉 Die gaatjes komen door de kwaliteit van het materiaal.
Ik weet dat bij RVS, er verschillende waardes zijn van 1 tot 7. Die waardes hebben te maken met de gladheid van het materiaal, dit bepaald uiteraard ook hoe poreus het materiaal is en de prijs van het materiaal. Hoe gladder het materiaal hoe duurder het zal zijn.
Waarschijnlijk is dat met alu ook. Ik weet niet of je er heel lang mee bezig ben geweest maar ik zou een nieuwe maken van iets hogere kwaliteit materiaal.Groeten Michel
3 april 2008 om 18:13 #264159->Vincent- :
JayL :
bison metaal lijm en dan mooi vlak schuren? ik zou iig geen tin gebruiken.. .je weet nooit hoe lang die erop blijft, en als die in jouw blok terecht komt :noDe normale metaal lijm van bison is alleen niet petrochemisch bestand(lost op in benzine enz.) Dan kan je beter de bison 2 componenten metaal lijm gebruiken. (Of bedoelde je die ook? zo ja, dan heb ik niks gezegt:))
das de ene dat ik bedoelde ja
komt in 2 grijze buizen die je in een bakje moet mengen
als ik goed had gelezen, stond erop dat ie chemicalien bestendig is 😉heb ik eig nog liggen, maar je woont ook zo ver weg 😐
3 april 2008 om 18:24 #264161Zijn het echt gaten/spleten die open zitten ?
of gewoon blinde putjes erin ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 april 2008 om 09:15 #264170
.-{2F4OV}-.@JayL: ik woon in eindhoven hoor. ik zit op kamers en studeer daar dus kzal niet al te ver weg wonen:lol
@Thomas: Paar kleine gaatjes en enkele putjes;)
4 april 2008 om 10:02 #264171Oh da wist ik niet =) Is je simo ook in Eindhoven? Ken ik m even bewonderen 😛
Nouja, als je de bison 2 compo lijm nog nodig hebt, kunnen we altijd in de stad ofzow afspreken 😉4 april 2008 om 12:03 #264173kun je de gaatjes niet met tig dich lasse
eff hechtje erop en het is dicht4 april 2008 om 13:03 #264174
.-{2F4OV}-.@JayL: Helaas.. mn simociao staat in Venray. Bedankt voor t aanbod. Maar ik probeer het hier in venray wel te regelen

@nofear12345: Dat zou miss kunnen. Ma kweet zo niet wie tiglasapparaat heeft. Bovendien moet ik het dan weer opnieuw afwerken. Dat is eigenlijk allemaal niet zo’n groot probleem maar ik denk dat het makkelijker kan met hetzelfde resultaat;)
@Michel: Als ik het niet naar behoren kan repareren dan maak ik een nieuwe;)
4 april 2008 om 14:09 #264179Frits :
Groeten van fredZijn Sprogatti loopt hoor
als jullie het niet geloven zelf wetenHey, freds boodschappenjongen, zeg maar dat hij in de sloot loopt als hij er op de meeting mee verschijnt:lol
4 april 2008 om 14:13 #264180
.-{2F4OV}-.Net weer 28mm gemonteerd. Spruitstuk zit nu stukken beter. Het valt me op dat ie met 28mm veel beter start.. waarom weet ik niet. Paar rondjes door de straat maar loopt egt niet lekker. Soms pakt ie m ff goed en dan merk je wel dat 70cc scooters het cker moeilijk gaan krijgen tegen mn ciao!

Maar ik zag iemand heel verdacht uit het raam kijken dus ik brommer snel opgeruimd en spullen binnengezet. En ik zat nog amper binnen of de politie stond al voor de deur:o Ze stapten niet uit en keken ff rond maarja;) Die brommer ga ik dus niet meer in de straat starten…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.