2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Als ik benzine aansluit op de mikuni 24mm en ik houd de vlotter omhoog. Dan blijft er benzine in de vlotterbak lopen;) Wel niet superhard maar druppeld tog redelijk! Mijn hele carburateur liep over.

Wat kan dan het probleem zijn?

JayL
      Bijdrager

misschien vuiltje tussen “vlotter” naald… weet niet hoe je dat ding moet noemen :lol of dat rubberen ding op t naald die de boel afmoet sluiten is niet meer goed 😕

.-{2F4OV}-.

Thx JayL.. khad t owk al gevonden op scooterfora. Hij lekt nog steeds een beetje. Maar vandaag geen tijd meer om na te kijken. Kheb iig wel een filmpje gemaakt met 24mm carb. Klinkt niet egt meer als een vespa dacht ik zo. Strx ook nog een slome 70cc scooter achter in mn uitlaat laten kijken=)

Maar volgende week miss ff schoonmaken en anders nieuw kopen.

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=2355&osCsid=390fff9437666408ffaa6ddbae83a7b3

Komt goed jongens. Op school heb ik ook al bijna het programma klaar voor 24mm spruitstuk. Kga wel eerst ff proeffrezen in hard plastic:thumb

.-{2F4OV}-.

Ik heb vandaag ook nog malossi zwarte trekveren weten te bemachtigen voor mijn 2e achterkoppeling. Ook worden de schoentjes daarvan verlicht.

Ook heb ik een trapas en roze voetsteuntjes binnen gekregen. Khad same met gane van t forum een bestelling gedaan:)

Ook heeft mn broertje een filmpje gemaakt van mij op vespa met 24mm mikuni. Hij Loopt best sick maar nog niet goed afgesteld. Zit Mikuni sproeier 190 in. Filmpje komt hopelijk in de loop van de week:)

En ik heb Gane zn vespa gezien. Ziet er allemaal zeer tof uit en loopt zeer sick! Hij heeft t oude simoblok met 19mm carb. Ook hij gaat er een 24mm opgooien. Hij heeft vario en simo calibrata. Zeer nice geluidje en trekt in t begin echt super! Std vertanding=)

.-{2F4OV}-.

Kheb gister mn trekveren in de achterkoppeling vervangen door Polini blauw. Nu maakt hij een stuk meer toeren voordat ie wegrijdt. Denk dat hij nog iets meer toeren moet maken. Dit moet ik dus bereiken door het het verlichten van de segmenten.
              Klinkt wel egt superziek met 24mm. Mijn broertje moet het filmpje nog steeds sturen;)

Michel
              Bijdrager

Zei ik toch, die blauwe Polini veren zijn een stuk beter. Denk als je DEZE erin stopt, dat het nog beter werkt. Die heb ik nog leggen en moet ik nog proberen :thumb

en wel benieuwd naar de sound en de power 😉

peter139
                Bijdrager

Ik heb ook de blauwe polini trekveren. Wat ik een nadeel vind is dat je segmenten zo snel op zijn en dat je er niet normaal langzaam mee kunt rijden. Maar het klinkt wel leuk.
                  Ik vindt je ciao-project echt netjes gedaan. Vooral de opbouw en het proberen van allerlei instellingen aan de ciao.

Heb je overigens verder nog plannen met de ciao?

.-{2F4OV}-.

Sound en power vind ik egt vet. Maar kan nog beter! Khoop dat mn broertje da filmpje deze week kan sturen. Maar hier zitten die strakke trekveren er nog niet in;) Dus je hoort m nog direct aangrijpen…

Klinkt cker leuk peter! Maar kan me voorstellen dat de segmenten niet egt lang zullen meegaan ja;) Mja je moet wat over hebben om vanaf stilstand een beetje fatsoenlijk weg te komen he:lol
                    Verder erg bedankt voor de complimenten:)

Nou ik heb het coatingsbedrijf gemaild en ze wilden mn frame opnieuw coaten voor 75 euro dus dat is een redelijke prijs.
                    Kzou ook graag een sprocatti koppeling erop willen. Omdat ik het tog nog niet helemaal vertrouw.
                    In de toekomst misschien nog cilinder laten tunen en DPR opmaat uitlaat. Maar dit laat ik nog ff achterwege aangezien er nog genoeg gedaan moet worden voordat hij af is;)
                    De kappen moeten nog aangepast worden, voetenplankje, bevestiging cdi, nieuw benzinekraantje, nieuw filter, afstellen etc etc…

.-{2F4OV}-.

Khad miss nog een idee om mn inlaattraject nog een klein beetje te verkleinen. Ik moet tog nog een 24mm spruitstuk maken. Dus ik dacht miss kan ik een inschuifspruitstuk van bijvoorbeeld piaggio voor 24mm carb kopen en deze zo modificeren dat hij op mijn membraanhuis kan worden gemonteerd…

Hieronder een voorbeeld.

Ook zit de carb dan weer beetje meer naar binne ipv naar buiten. Dan steekt het luchtfilter ook niet zover uit;)
                      Het rubber kun je namelijk verdraaien over de aluminium plaat:)

-Roy-
                      Bijdrager

Ey sil, ik zie 10,5 pk, maar hoeveel was er ookal weer uit te halen? zeggen ze?

Bartjee: 16pk…

.-{2F4OV}-.

Ze zeggen dat de engine 16 pk aan de kruk moet kunnen leveren bij 13.000 toeren per minuut. Dus ik denk dat er zo’n pktje of 12 wel op t achterwiel te brengen zijn. Meestal gaat er 20 tot 25% verloren aan de overbrenging. Maarja je kunt niet egt veel pk’s afgeven met zo’n dun snaartje en zo’n dunne bandjes he…

Rebel

Mja wat ik toen in sittard van je relatief slecht afgesteld blok had gezien met die 10.5 toen denk ik dat je nog max tot 12 komt jah.

maar nog 12pk op een vespa :O best wel lachen toch.

Edjuh
                            Bijdrager

😀

.-{2F4OV}-.

12 pk is lekker ja:D

Die is egt meeeeesterlijk edjuh!! Zelfde combo als ik:lol

Quest
                                Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
                                  Ik heb vandaag ook nog malossi zwarte trekveren weten te bemachtigen voor mijn 2e achterkoppeling.

die zwarte gebruik ik ook op mijn setup hiernaast..

die komt uit dat setje van 3×3 achterkoppelings veertjes van jmpb
                                  http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3309

die witten zijn nog veeel strakker.. kan ze wel mee nemen vanavond dan kan je ze zien hoe dik die dinge zijn

15 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,665 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.