2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Interceptor
    Donateur

hey sil, dat ombouwsetje wat ik van je gekocht heb zit in elkaar eindelijk, vandaag voor de eerste keer starten:D
      groeten nick.. btw had je nog een varioklok liggen? k denk het nie , maar vraag het tog:D

.-{2F4OV}-.

@Erik: Zijn de witte strakker als de zwarte??

Dat is zeer mooi Nick:thumb Varioklok heb ik momenteel geen liggen.. misschien dat ik over paar weken weer 2 variosets en 2 kickblokken krijg.

Quest
        Bijdrager

dat malossi achterkoppelings veren set van jmpb zijn in deze volgorde van slap naar strak: zwart geel wit

Michel
          Bijdrager

Hoe vaak moek het nog zeggen!! 😛

DEZE!

.-{2F4OV}-.

Mmm.. kheb nu polini blauw en dat zijn cker de strakste die ik erin heb gehad.

Maar Michel, hoe weet je dat die sterker zijn dan polini blauw? Wat heb jij erin?

ArvidW
              Donateur

Degene die Michel laat zien zijn sterker dan blauw, flink sterker zelfs.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Michel
                Bijdrager

Ik weet dat omdat ik die getest heb op een normale koppeling. Zoals Arvid al aan gaf zijn ze echt heel strak en het gaat je je fikken kosten maar als ze zitten is het resultaat zeker merkbaar. Met mijn Simokoppeling en die trekveren greep mijn Evo maar moeizaam aan. Dat geeft aan dat ze echt heel strak zijn, want met die blauwe Polini veertjes greep hij echt een stuk sneller aan.

Ik heb voorlopig nog de blauwe erin zitten en dat werkt aardig maar ben toch van plan om die grijze eens te proberen. Ik heb nog een setje liggen dus misschioen volgend weekend 😉

.-{2F4OV}-.

Mooi dan weet ik dat ook weer:)

Dan zal ik die eens proberen te monteren anders… Maar het beste is eigenlijk die blauwe en dan de segmenten verlichten;)

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

Dikke discussie over trekveren hier..

Het setje metalen trekveren krijg je ook bij een 70polini kit racing, dus ze zijn wel strak maar niet dat je zegt dat trekt een 70cctje of 80cc niet.

Ik zou zeggen probeer het sil, kom niet met theorieren maar oefen het ook eens uit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Michel
                      Bijdrager

Het beste is de grijze van 7.50 voor 1 set en dan de segmenten verlichten 😛

Weet je zeker dat je die erbij krijgt Thomas, zou goed kunnen hoor maar zijn dat niet de 10% strakkere?

Zoals Thomas al aangeeft, de enigste manier om er achter te komen is door te testen. Kan best zijn dat het bij de ÊÊn beter werkt als bij de ander 😉 Afstellen heet dat 😛

.-{2F4OV}-.

Helemaal gelijk in jongens:thumb

Daarom heb ik ze net maar besteld! Wel beetje raar dat niemand weet welke trekveren t sterkste zijn;)

Niet dat het jullie schuld is, maar kvind het zeer slecht aangegeven door Polini/Malossi. Waarom zetten ze er geen veerconstante bij of een tabel. Die tabel zit overigens wel bij het polini trekverensetje, maar dan weet je weer niets in verhouding met de malossi trekveren.

Michel
                          Bijdrager

Volgens iemand op het forum waren de witte van Malossi het strakste van Malossi!

Volgens mij is dat setje van Polini voor 7.50 met 3 losse veertjes het strakst van Polini!
                            Met de Malossi heb ik geen ervaring dus dan kan je zelf testen tussen die twee. Die witte Malossi had je zelf nog toch?
                            Gewoon allebei proberen en dan bepalen welke je neemt :!

peter139
                            Bijdrager

oke hier een plaatje van mijn collectie

van sterk bovenaan naar slap onderaan
                              1 superstrak merk onbekend kompleet uitgelubberd(zijn echt extreem)1.7mm
                              2 fabrikaat onbekend ooit eens gekocht voor 10 euro 1.5mm
                              3 polini blauw 1.45mm
                              4 polini groen 1.4mm
                              5 polini zwart 1.2mm
                              6 originele veren.1mm
                              7 startveren(niet op foto) 0.5mm

edit heb even de diktes erbij gezet.

Michel
                              Bijdrager

Mooi fotootje. Klopt inderdaad :thumb

Alleen de ‘fabrikaat onbekend’ zegt mij ook niks. Kan wel zeggen dat inderdaad de bovenste degene is die ik bedoel. Heeft de minste wikkels en het dikste materiaal!

.-{2F4OV}-.

Thx Peter voor de foto:)

Ik moet die witte malossi eigenlijk ook eens proberen als ik die nog heb liggen. Volgens mij ergens op zolder…

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.