2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

Home Forums Perso’s Projecten 2F4OV 47,6 *XSH Race* HPI Simo Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 3,027)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ja maar vriend 😛 een fox koppeling heeft geen aanloop schoentjes ?
      die hebben alleen koppelingschoentjes..( of je moet zo hard kunnen rennen dat je trekveren uit gaan, lijkt me sterk )

oftewel aanrennen met een fox koppeling kan niet timoo 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

ArvidW
      Donateur

M6 bout doet wonderen (ja je moet hem af en toe zoeken als hij wegschiet)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

speedbuxy
        Bijdrager

Herr FlicK :
          Ja maar vriend 😛 een fox koppeling heeft geen aanloop schoentjes ?
          die hebben alleen koppelingschoentjes..( of je moet zo hard kunnen rennen dat je trekveren uit gaan, lijkt me sterk )

Dat moet dan wel heel hard kunnen rennen, want ik heb we scooters gesleept met 70 a 75km:D

.-{2F4OV}-.

Kan helemaal niet volges mij;)

Maar welke riem moet ik dan gebruiken voor overbrenging? Er is geen goede riem;)

Achterbrug verlassen.. ofwel langer maken zodat er een scootersnaar op kan moet mogelijk zijn..

Michel
            Bijdrager

Scootersnaren zijn hele korte Sil, en dat scheelt nogal :!

Scooters hebben een 17mm snaar, daarom kan er alleen maar een Fox koppeling op omdat die met 15mm snaren werken dus je verliest iets maar het werkt wel. Dus gewoon je eigen vario en die Fox achterkoppeling en je eigen snaar :thumb

ArvidW
              Donateur

D’r zijn geen 15mm snaren in “citta maat” te koop, maby wel in Ciao maat ? Dan gebruik je de fox koppeling helemaal optimaal 🙂

Home made engine dyno

Michel
                Bijdrager

Daarom zijn eigen snaar 😉 Volgens mij zijn 15mm snaren zowiezo vrij zeldzaam als ik zo rond google. Kom op allemaal hakkietakkie sites uit 😛 Het werkte toch goed met 13 snaar bij jouw Arvid of viel die er ook al gelijk ver in?

ArvidW
                  Donateur

Nope de 6.50euro dure JMPB citta snaar werkte echt prima. Geen slip, wel versleten na 200km maar dat lijkt mij dan ook wel weer redenlijk met 16pk die erdoorheen giert… Maar zelfs toen hij 11.5mm breed was ipv 13mm slipte hij niet door 🙂

Snaar ligt ongeveer op 102mm hoog std, en kan dan geloof ik tot 52mm zakken:D. Dat terwijl vespa koppeling van 90mm maar naar 59mm kan :no

Ik heb de snaar in mijn voorvario al wel eens tot het randje gehad, probeer dat maar eens met een std koppeling:P (dat is ook rede dat ik zo hard kan met snorvertanding, ik denk dat 111 er ook nog wel uit snorvertanding geperst kon worden)

Daarom vraag ik me af of Sil uberhaupt wel bromvertanding nodig heeft, houdt gewoon lekker snorvertanding aan. Kun je op basis van mijn gegevens Minimaal 116km/uur, en ws kan het zelfs nog wat harder 😉 Je hebt dan hele mooie korte vertanding en kunt dan bezopen hard optrekken. Maby geeft dat nog voordeel bij spinten die korte vertanding:)

(nadeel is dat als as maar een klein beetje scheef is het wel stukke harder gaat trillen dan bij Brom aangezien klok veel harder rondraait, maarja dan moet je het maar goed maken ;))

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Als ik die koppeling etc zou willen aanpassen dan zou ik gwoon complete malossi overrange set erop gooien. Dus met scootervario etc. En dan is me allemaal net iets te duur. Hou het tog nog ff bij deze overbrenging want die functioneert ook goed nu!

Snaren van 15mm zijn niet te krijgen in een maat onder de 1250 dacht ik. En als ik die overbrenging erop zou leggen zou ik eig ook wel met 17mm snaar willen rijden. Kun je veel meer varieren en kracht beter overdragen.

Eerst ma es kijken of ik m met 24mm aant lopen krijg. Alleen momenteel niet superveel geld. Kleren kopen en shit. Ook zeer weinig tijd…

TimoO_
                      Donateur

tja het hoeft ook niet nu. maar als je 375 euro uit wilt gaan geven aan het tunen van je cilinder en een nieuw uitlaatje, denk ik dat je vÊÊl meer aan zoiets hebt. met dan nog een + dat je blok minder snel zal slijten.

.-{2F4OV}-.

Ik denk zelf ook wel dat ik er meer aan heb. Maar kweet ook nog niet of ik tunen en uitlaat ga doen. Maar kvind dat van die overbrenging een stuk lastiger en tijdrovender. Dat haal ik zowiezo nooit voor meeting in groningen…

Nja ik zie wel… miss ooit nog;) Maar dit project loopt nu eig al de spuigaten uit vind ik zelf! Kosten zijn torenhoog zonder dat je er erg in hebt.

de papkarre
                          Bijdrager

mail xsh is en vraag of hun geen koppeling/vario kunnen bewerken? zo ja stuur je blok+vario+klok op en misschien kunnen hun er wat mee.

.-{2F4OV}-.

Dat zou ik xsh kunnen vragen. Maar eigenlijk moet er alleen een secundaire minarelli as op mn malo vertanding worden gelast. En dan Malossi poelies, Malossi 107mm DeltaClutch en een Malossi Wingbell 107mm als ik het goed heb.

Secundaire Vertanding Minarelli

Malossi Overrange Poelie Minarelli
                              Malossi DeltaClutch 107mm Minarelli
                              Malossi Wingbell 107mm Minarelli

Maar ik vraag me nu af.. en ik denk dat arvid dat antwoord wel weet;) Kun je de vertanding nog in de deksel schuiven als je er mina secundair op hebt gelast. Of is die te dik?

En als je m wilt starten moet je er een moer opdraaien of iets dergelijks??

ArvidW
                              Donateur

Met malo vertanding kun je het wel vergeten aangezien dat in een vario klok hoort (te dunne as) Op brom of snorvertanding past het perfect, zelfde afmeting van de as 🙂

Sil vergeet niet dat je je overrange set om moet bouwen, moet lekker aan die kneiterdure torquedrive gaan vijlen aangezien hij gemaakt is om de andere kant op te draaien ! Koppeling gaat goed, torquedrive (of normale pullies met geknikte spiebaan) gaat echt niet werken.

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Kijk dat wist ik dus niet. Maar wat the fuck is nou die torquedrive. Je gebruikt da woord continue en kzie het nerges staan;)

En die fox koppeling draait wel de goede richting in?

En de secundaire as van scooter past dus precies in een brom/snorklok als ik het goed begrijp?

Nog een vraag aan Arvid. Je kunt die Torquedrive dus wel aanpassen. Zou XSH dat niet kunnen doen voor mij??

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 3,027)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.