- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 mei 2008 om 05:28 #264884
.-{2F4OV}-.Kheb het egt druk en niet veel geld aan de kant liggen. Dus khou t owk ff voor gezien:lol
Volgens mij zijn die abt pijpjes rond de 300 euro of meer;)
Als ik tijd heb binnenkort dan pm ik jou kenny en dan gaan we naar testbank.
17 mei 2008 om 10:44 #264885Kheb ook een mailtje trug van Marco vd Weert:D
Hoi Sil, Prijs van de arbeid kan ik normaal niet zo heel veel mee doen, maar op dit kan ik wel komen:
2 x cil max = 350
2 X DPR op maat = 400(ipv 225 ps)
1 x twin air = gratisDat zou dus zijn als ik en Michel samen zouden bestellen

Begrijp ik hieruit dat je gewoon met marco aan het mailen bent met het verhaal dat ze rechtstreeks bij dpr goedkoper zijn?
Als dat zo is waar slaat dat op?
Ik heb ik al gezegt dat het bij xsh nooit zo goedkoop kan omdat hij er ook nog aan wil verdienen(wat ook normaal is)
Dus waarom zit je dat nog te vragen?En daarbij zei ik het meer als geheimpje en niet om vervolgens dit met marco gaan te bespreken, zal ie leuk vinden namelijk dat ik hem geld en klanten door de neus boor.
Ik deed dat ook meer voor jullie als forum en vespa collega,s en niet om vervolgens bij xsh over de prijs te gaan zeuren.
Als je dat ook echt gedaan hebt ben je in mijn ogen ook niet echt goed wijs.Ik heb namelijk al 5x gezegt dat het rechts streeks goedkoper is en dat een tussen persoon altijd geld kost.
Dus dat leek mij ook niet moeilijk om te begrijpen, maar toch lijkt het er sterk op dat je het bij xsh hebt neer gelegt dat het bij dpr rechtstreeks goedkoper is.Nou daar heb ik het niet voor getipt, ik wil namelijk ook nog wel eens normaal naar xsh kunnen om te banken en niet om daar bekent te staan als iemand die zijn klanten rechtstreek door verwijst zodat hij geld mis loopt.
Ik hoop dat ik het mis heb en dat jij wel snapte dat je zoiets niet met xsh gaat/moest bespreken.En je kan ook wel de hele tijd over cilinder tuning praten, maar je koppeling en vario hebben nu al moeite om de kracht mooi op het achterwiel te krijgen, dus waarom tunen? om dat probleem nog erger te maken?
17 mei 2008 om 13:56 #264886Sil is gewoon XSH geil :baby
Thanx Kenny đ
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 mei 2008 om 14:07 #264887XSH :! :pest
17 mei 2008 om 16:13 #264893
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Doe maar rustig hoor:lol Natuurlijk heb ik hem dat niet gemaild! Dat snap ik ook wel! Dit had ik gemaild:
Citeren sil michels : >> Hey Marco,>> Hoeveel kost het als ik 2 Simonini 47,6 cilinders beide pro race > special laat tunen. En twee DPR opmaat erbij wil hebben. En 1 > twinair 60mm filter.> Kneem aan dat we dan toch wel een beetje aan de prijs kunnen sleutelen.> Kom waarschijnlijk ook nog n keer bij jullie langs op de testbank. > Snelste vespa ciao van Nederland?? Khoop rond de 15 pk op t > achterwiel te krijgen.
Dus niets erover dat t goedkoper zou zijn of iets. Gwoon als ik meer zou laten doen dat de prijs wat lager zou worden:)
Nu geeft ie trwns t vermogen wel goed op t achterwiel meen in;)
17 mei 2008 om 16:55 #264896Gelukkig maar dacht al das info wat xsh niet hoeft te weten en ook niks aan heeft om te weten;)
En ik weet niet wat de planning met de ciao is?
Maar als je hem voor straat gebruik hebt dan is een opmaat dprtje en goed afgesteld ruim voldoende.
Max tuned leverd namelijk best in op de levens duur van de zuiger en cilinder en is dus voor veel gebruik gaan aanrader.17 mei 2008 om 17:07 #264897Nou, die van mij blijft slippen als een idioot! Als ik eenmaal 40km/u rijd dan slipt hij niet meer maar daarvoor is het echt naadje. Ken gewoon niet volgas weg đ Misschien is wat aan die vario doen.
Gelieve woorden zoals mongool,enz…weg te laten!!!
17 mei 2008 om 18:22 #264899Pff das wel erg overdreven aanpassing niet?
Hoe had ie het dan moeten zeggen, als een gek of als een malle?
En daarbij hoevaak heb jij wel niet uitspraken gedaan van dikke neger of zwarte neger, dus dan vind ik uberhout dat je niet anderen meer op de vingers kan tikken.En dit is misshien niet gepast in sil z,n topic, maar sorry hoor dit komt mij over als schoolmeester spelen en daar heb ik een hekel aan als iemand dat doet op forums.
Zeker op een opmerking die totaal niet raar is of erg is.17 mei 2008 om 18:27 #264900ik denk Sil, dat je je geld beter uit kan geven aan een mooi variotje, ik denk dat je daar veel meer verschil van gaat merken dan dat je de cilinder helemaal laat tunen.
zoiets wat Arvid had, maar dan met bromvertanding en andere (verstelbare) koppeling, wel van een fox dus. en misschien nog kijken voor een mooi voorvariotje
valt zeker weten wel te maken.17 mei 2008 om 18:42 #264901D’r is gewoon een stage 6 verstelbare koppeling voor Fox tekoop đ Icm zelfbouw Torque Drive en een grote diversiteit van drukveren en trekveren moet je een zeer mooi constant toerental kunnen vasthouden. Met snorvertanding en citta wieltjes haalde ik 101, met bromvertanding en ciao wielen is in theorie dus 160km/uur haalbaar:whistle (kwa vertanding + toerental wat mijn simo blok maakte @101km/uur) Malo vertanding houdt zo ongeveer op bij 135km/uur.
En het gaat niet zomaar kapot (op naaldagers in klok na, maar die gaan nu ook al naar de knoppen:P)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 mei 2008 om 22:08 #264908@ Speedbuxy: Vond ik ook maar heb het aangepast đ Er worden toch wel gekkere woorden gebruikt als ik zo hier en daar lees. Ik weet echt wel wat wel en niet kan.
@ Timo: De vario is verder niks mis mee. Het is de achterkoppeling die het in de meeste gevallen af laat weten. Deze heeft weinig variatie mogelijkheid. De schijfjes zijn ook te klein als je het vergelijkt met een scooter of Fox achterkoppeling.
Ik weet niet of er nog veel aan te verbeteren is aan die cilinder van die Simo.
@ Arvid: Het lijkt mij doodzonde om de Malossi vertanding op te offeren om een as om te lassen, als het fout gaat is je Malossi vertanding dood.
18 mei 2008 om 11:02 #264911
.-{2F4OV}-.Aan die simo cilinder is nog een hoop te verbeteren! Alles is redelijk tam gemaakt dacht ik zo. Als je een 6T scootercilinder pro race special laat tunen haal je er ook wel een paar pk meer uit

Kzou zowieso malossi vertanding doen, want snor is gwoon klote. Veel te licht;)
18 mei 2008 om 11:21 #264912tja wil je je malossi vertanding niet verneuken dan pak je toch gwn brom vertanding? precies zoals Arvid gedaan heeft met z’n snor vertanding, alleen dan met een bromklok.
en een vespa vario is dus echt gewoon 10x klote đ als je een stage 6 fox koppeling erop zet maakt dus hÊÊl veel verschil kwa optrekken, variatie mogelijkheid, aanlopen gaat ook stukke beter, en je top wordt hoger.
edit: @ Sil, je kan er inderdaad wel 1 of 2 PK meer uithalen, maar een vespa vario koppeling kan dat allemaal van z’n leven niet aan đ
18 mei 2008 om 11:40 #264913…lijkheid, aanlopen gaat ook stukke beter, en…….
AANLOPEN met een fox koppeling ? right.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel18 mei 2008 om 11:55 #264914met zware vertanding gaat het meestal toch makkelijker ofniet? + je kan een dikkere snaar gebruiken. ja kan met een ori verspa koppeling ook enz maar dan moet je ook alles aanpassen dus kan je beter meteen een fox koppeling drop douwe đ
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.