- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2008 om 10:47 #264833
Ik vind 150 en 225 anders een best verschil.
14 mei 2008 om 12:07 #264834Ik wil best ff naar Sil toerijden om voor 75 euro een poortmap te maken van zijn cilinder (a)
Okey okey, ik doe het ook wel voor 50 euro 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 mei 2008 om 12:37 #264835whahahah jah juist arvid 😀
vind het ook erg groot verschil buxy :S
14 mei 2008 om 22:32 #264844
.-{2F4OV}-.Kost een normale opmaat maar 150 euro dan??:o
Zit daar de demper eig wel bij?
14 mei 2008 om 23:52 #264845Ik ga me er niet aan ophangen wat het presies kost want ik ben zelf voor het laast 2 jaar geleden bij dpr geweest, en toen was een 2fast opmaat pijpje voor m,n peugeot 110 euro helemaal compleet, en een klein half jaar geleden heeft m,n broer er 2 pijpen voor z,n rd350 weg gehaalt voor 175 tesamen.
Dus denk zelfs dat het nog wel goedkoper is als 150, sowieso is het goedkoper als via xsh want xsh verdiend er nog een keer aan dan.
Nou haal xsh z,n pijpjes geloof ik bij roots ergens in duitseland, maargoed blik is blik en dpr maakt al dik 15 jaar pijpen voor crossmotors en brommers en zijspanracers en zelfs afstand bestuurbare auto,s alles wat 2takt is;)
En dpr staat trouwens ook voor dutch power racing dus wat wil je liever een duitse pijp of een echte nederlandse:)15 mei 2008 om 04:29 #264846Fabrizi bestaat ook in 30mm.Is dat niks voor je Simo blok.Ik vind het nog steeds een reuze uitlaat.
15 mei 2008 om 06:48 #264847Buxi, kun je daar ook alleen berekening aanvragen ?
Sil, ik zou die pijp idd pas kopen als de cilinder getuned is. Mischien kun je dan zelfs wel meedoen in sprints en daar zelfs sommige verslaan 😀
Home made engine dyno15 mei 2008 om 07:36 #264848
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Thx voor je waardevolle informatie. Heb je geen contactadres van DPR. Kwist ook niet dat het Dutch Power Racing betekent..
@barry: Fabrizi is idd een reuze uitlaat! Voor de snelle en grote 3 taps cilinders. Denk niet dat hij goed presteerd op deze simo cilinder. Toeren gebied is heeel anders dan bij Fabrizi 46mm/Athena 46 etc.
@Arvid: Dat is waar ja. Maar het probleem is dat mn cilinder eig te groot is voor sprints. En dat je niks kun afstellen met je koppeling!:@ Maar als je scooterkoppeling erop legt he, hoe kun je m dan eig starten?
15 mei 2008 om 09:28 #264849Ik heb de nummers van dpr laast al aan 19ac087 gegeven en die zou er ook even over bellen.
Dus als ie dat vandaag of morgen eens doet weten we waar we aan toe zijn;)
En idd wat arvid zegt zou ik pas met een pijp bezig gaan als de cilinder getunde is want anders past je pijp straks niet meer optimaal bij de getunde cilinder.Edit.
Geen dank we zijn er als forum en vespa liefhebbers om elkaar te helpen;)@barry.
De 30mm fabrizi deed het op flick z,n deps setup niet top(nou is dit wel met vario getest)
Maar je hebt idd kans dat ie op het simo blok best leuk wil lopen.
Maar dan nog kan het niet op tegen een opmaat uitlaatje.@arvid.
Voor de sprint is de cilinder inhoud 2cc te groot en al zou dat door de vingers gezien worden dan val je door de vario en de 80cc in de scooter extreem klasse nou dat wil je niet:)
Mooiste zou wezen om hem op poeli aandrijving te laten rijden dan val je in de automaten klasse tussen de puchjes en das qua kansen nog te doen.
Alleen die 2cc teveel das min:(daar kan je op gediscwalifiseerd worden, maar dit gebeurd alleen als je in de top 5 zou eindigen alle plaatsen daaronder intreseerd niemand het meer, want je hebt toch niet gewonnen.15 mei 2008 om 10:26 #264850@Arvid: Dat is waar ja. Maar het probleem is dat mn cilinder eig te groot is voor sprints. En dat je niks kun afstellen met je koppeling!:@ Maar als je scooterkoppeling erop legt he, hoe kun je m dan eig starten?
Kunt koppeling tijdenlijk blokkeren met een bout (doe ik al tijden)
Gaat zolang er rechte spiebanen inliggen prima, bouw je je eigen torquedrive dan is het echt niet meer mogenlijk.
Home made engine dyno15 mei 2008 om 10:28 #264851
.-{2F4OV}-.Ik wil niet met mn vespa in de 80cc xtreme scooter klasse sprinten nee:lol
Dan heb ik zowieso! verloren:lol
Hier heb je er een.. en dan nog zonder NOS:lol
16 mei 2008 om 17:07 #264871
.-{2F4OV}-.ArvidW :
@Arvid: Dat is waar ja. Maar het probleem is dat mn cilinder eig te groot is voor sprints. En dat je niks kun afstellen met je koppeling!:@ Maar als je scooterkoppeling erop legt he, hoe kun je m dan eig starten?Kunt koppeling tijdenlijk blokkeren met een bout (doe ik al tijden)
Gaat zolang er rechte spiebanen inliggen prima, bouw je je eigen torquedrive dan is het echt niet meer mogenlijk.
Wat bedoel je met je eigen torquedrive bouwen? Wat is da?
Kheb ook een mailtje trug van Marco vd Weert:D
Hoi Sil, Prijs van de arbeid kan ik normaal niet zo heel veel mee doen, maar op dit kan ik wel komen:
2 x cil max = 350
2 X DPR op maat = 400(ipv 225 ps)
1 x twin air = gratisDat zou dus zijn als ik en Michel samen zouden bestellen
16 mei 2008 om 17:15 #264873Zijn dus de gewone prijzen zoals op de site, wat ik echt geen prijzen meer kan noemen. 🙁 Ik vind de prijzen voor die uitlaat rechtstreeks al een heel stuk beter! Ik ben geen krent maar iets wat al knetterhard gaat hoeft echt niet harder. Eerst de aandrijving maar eens in orde krijgen 😉 Dan kijk ik wel verder.
Ik denk dus dat ik die Simo cilinder niet gaat tunen. Dan rijd je straks met een blok rond van 1200 euries mafkees 😛 Het gaat zo echt wel hard zat. Die DPR pijp bestel ik dan wel rechtstreeks, want die moet er gewoon komen, want dit is kut!
Als je er echt werk van gaat maken moet je het nog maar eens zeggen, misschien dat ik er dan anders over denk 😉
16 mei 2008 om 17:52 #264874Hoop geld :con
Een dpr zou leuk zijn, maar gooi em nou eerst eens goed afgesteld op de testbank.
Abt kan trouwens ook uitlaatjes maken!
16 mei 2008 om 18:20 #264876jah ik ben ook nog aant wachten totdat sil tijd heeft om op de bank te gaan, want ik moet erzelf ook op dus
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.