- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 mei 2008 om 07:45 #264587
Haha, lekker om mee te rijden??? Der valt absoluut niet lekker mee te rijden 😛
Ik vind het blok echt heel bruut maar die herrie man, haha! Net of er een vliegtuig door de straat komt.
Ik ben ook al meerdere keren aangehouden door mannetjes die het niet konden geloven totdat ze die cilinder zien 😀
Binnekort ga ik sprinten tegen een compleet Stage 6 getunede Malaguti Phantom. Heb al een :baby Aerox :baby stof laten happen, op me sloffies trouwens :duivelWanneer komt het jouw gelegen dat ik langs kom? Zaterdag of Zondag?
P.S. Ik ga zo effe wat filmpies schieten =)
1 mei 2008 om 11:41 #264588
.-{2F4OV}-.Zondag kan ik. Wil je zondag langskomen dan?
Schiet ff wat filmpjes, dan kan ik die checken!
1 mei 2008 om 15:11 #264589Heb net een on board filmpie geschoten. Me achterkoppeling is dus mooi naar de klote dus kijk maar uit. De moer heeft zich in de klok gevreten en is losgekomen ondanks alle voorzorgs maatregelen die ik getroffen heb.
Ik wil inderdaad zondag dan langskomen maar dit zal nu jammer genoeg zonder Citta zijn denk. Ik ga nu serieus kijken naar een Fox of Wallaroo koppeling!
Het filmje staat straks op YouTube en in mijn Perso komt de link!
1 mei 2008 om 15:27 #264590
.-{2F4OV}-.Kheb net de 28mm Keihin erop gelegd. Hij loopt stationair en maakt ook niet meer van de bwoap geluiden bij gas open. Maar hij rijdt niet lekker. Slechter dan met 21mm. Kweet niet wat voor sproeier erin zit.. het lijkt geen keihin sproeier. Is een klein sproeiertje en geen zeskant;) Bougiekleur is aan de zwarte kant…
Is dat een testsproeier die erbij hoort ofwat?
1 mei 2008 om 17:18 #264591
.-{2F4OV}-.Reactie van Lucas van het 2stroke-tuning forum:)
Hallo,
Die 24mm is een uiteraard niet meer dan een educated guess die ik baseer op een paar feiten.
– De spoelkanalen zijn niet erg groot en de flow in het carter is ook niet ideaal bij zo’n vespa motor, dit betekent dat de snelheid van het mengsel niet al te hoog zal liggen, een kleinere carburateur kan dit tegen gaan.
– Zo’n vespa motor is geen gigantische toerenbeuker, zelfs die van jou niet. Dit betekend dat je geen groot carburateuroppervlakte nodig hebt om de benodigde time-area te verkrijgen voor je inlaat systeem.
– Tevens ben ik ernstig voorstander van een brede powerband, je poorten zijn vrij agressief voor een vespa, dus je powerband zal wel van nature niet erg breed zijn, een kleinere carburateur zal dit een beetje compenseren.
Nogmaals, dit is niet meer dan een educated guess, experimenteer een beetje en laat me weten wat het beste werkt!
Mvg Lucas
Kben benieuwd of iemand dit kan bevestigen oid…
1 mei 2008 om 17:24 #264592klein rond sproeiertje is bij dell normaal is een dell klein sproeier en de 6kant is voor in keihin orgineel dus dat zit wel snor;)
Maar sproeiers verschillen qua mt volgens mij wel best.Ik meet het verschil meestal op met een spel deze steek je in de spoeier en knijp je met duim en wijsvinger af en dan kijk hoe diep ie in de andere sproeier wil, kan de speld er dieper in dan is ie groter wil ie er niet dieper in is ie kleiner.
Is niet om perfeckt te meten maar je kan er een heel eind mee komen;) niet een te dikke naald nemen want anders meet het niet goed.1 mei 2008 om 17:34 #264593ook al heb ik er niet veel verstand van, maar ik denk dat een 19mm carburateur het ook goed zou moeten doen.
ligt je verbruik lager en heb je ook geen last van overkill.
zoals die gast van 2-stroke forum zegt, dat je een nog kleinere carbu nodig hebt baseer ik op zijn verhaal.
de oude simo engine had toch ook 19mm of niet:?1 mei 2008 om 19:50 #264600
.-{2F4OV}-.@speedbuxy: Thx
@diac: 19mm zou het cker ook goed doen! Maar met een grotere carb haal je meer vermogen uit je cilinder. Dus ik ben aant proberen welke carb kan. Hoe groter hoe beter. Als 28mm niet loopt dan probeer ik 24mm. Maar de oude simo engine had geen 19mm carb maar een 26/28mm carb:!
4 mei 2008 om 16:40 #264628Was gezellig Sil. Lekker in de tuin chilluh 8)
Echt een mooi project wat je daar hebt

Ik ben gelijk effe in de weer gegaan. Effe een simpel filmpje gemaakt. Je kan de auto teller zien onder in beeld!>SIMOCIAOIK OP DE SIMOCIAO<
Heb er expres geen muziek bij gezet voor de mooie sounds te kunnen beluisteren 😉De rest van de filmpjes mag je zelf publiceren 😛 Dit filmpje heb ik gemaakt omdat ik er op zit en bij mij in de auto is 😉
Ik zou toch de gasnaald nog is nakijken en even met de sproeiertjes rommelen. Anders is het echt de ontsteking die te laat staat denk. Het moet toch een stuk beter kunnen, want de mijne gaat echt verder in de toeren! (Als de koppeling het houd :p )
Edit: Ik kon het niet laten. Heb er nog 1 gemaakt. Alleen de filmpjes waar ik de bestuurder ben :haha
Link heb ik onder de eerste gezet.
4 mei 2008 om 18:05 #264638Ziek 🙂 ik hoop em echt op de meeting te zien straks!
4 mei 2008 om 20:24 #264639Wat maakt hij belachtenlijk weinig toeren 😮
Sil, koop nou eens lichtere rollen , ’t lijkt net een 47DEPS ofzo, simo moet gillen !
Zoals op dit filmpje, niet als ik aan het optrekken ben met mijn std trekveertjes + uitgelubberde drukveer + verkeerde spiebanen maar gewoon als er a wat harder gereden wordt 🙂 Klik
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 mei 2008 om 20:42 #264641Heb jij hem horen lopen Arvid?
Ik heb er even mee gereden en hij word tegen gehouden op de hogere snelheid. Ik vermoed dat de ontsteking het af laat weten.
Die van mij draait op hogere snelheid inderdaad veel meer toeren. Die van Sil begint op een gegeven moment te sputteren zeg maar!? Ik denk dat de sproeier ook wat aan de grote kant is. Hij heeft 96 en bij mij zit er dacht ik 90 in.5 mei 2008 om 19:23 #264659
.-{2F4OV}-.Hij gilt idd niet egt goed.
Moet m met die 21mm eens afstellen op testbank…
@Michel: Kheb trwns sproeier 94 erin met kelk (geen luchtfilter)
5 mei 2008 om 20:07 #26466019ac087 :
Heb jij hem horen lopen Arvid?Ik denk dat de sproeier ook wat aan de grote kant is. Hij heeft 96 en bij mij zit er dacht ik 90 in.
Ik hem hem horen lopen op de filmpjes, daar vind ik hem wat laagtoerig (precies zoals mijne was met 4.7grams rollen)
Bij jouwe zit idd een 90 in, was voor mijn kelk + twinair filter prima. Sil’s spruitstuk is nog 19mm dus zijne zou zelfs nog iets kleiner moeten (met zelfde filter, maar dat hebben we neit :P)
Je kunt bij wijze van proef je ontsteking vroeger draaien, gewoon aantal graden 5-10 ofzo en testen of het een verbetering is 🙂 Zoniet direct terugzetten om het streepje wat je eerder getrokken hebt met benzinestift 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 mei 2008 om 20:19 #264661
.-{2F4OV}-.Jup dat klopt. Ik moet btw nog steeds mn spruitstuk 21mm maken. En eigenlijk een luchtfilter bestellen voor de kelk van 21mm carb. Kwil ook een keer 2,5 – 3,5 gram proberen…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.