- Dit onderwerp bevat 3,026 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 5 maanden geleden door Rickieboy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2008 om 19:26 #264538
.-{2F4OV}-.Ik hoop dat Michel dit weekend langskomt met zn simocitta en dat we samen wat kunnen sleutelen;)
Ook wil ik dan de malossi vario met aangepaste bus testen!
En ik heb van iemand bij mij uit de buurt een 28mm Keihin (zonder serienummer) geregeld! Dus ik zou ook nog met 28mm carb kunnen gaan kloten:lol Misschien dat ie met de Keihin wel goed loopt..
Al met al… heb zin in t weekend!
24 april 2008 om 22:11 #264540een 28mm keihin is heel anders als een imitatie, ik zal flink groot in sproeier gaan om te beginnen. deze verhouding ligt bij een imitatie heel anders als bij een echte keihin. uiteindelijk kan het bijna even goed rijden.
heb je trouwens heel je inlaat etc al helemaal “vloeiend” op elkaar aansluitend? en wat is de effectieve doorlaat van je membraam? en je rijd al met carbon membraamplaatjes van (??) mm?
PS: ik heb er zelf wel vaker over nagedacht om voor een poulie te maken met tandjes voor een tandriem en dan achter hetzelfde met achter alleen een goede (slip)koppeling hierdoor verlies je niet veel vermogen door slip in je overbrenging maar heb je wel geen versnelling door wisselende verhouding van de snaar die beweegt zoals bij een variomatic. dit is maar een wild denk beeld en heb verder niet gekeken of het echt werkelijk uitvoerbaar is. maar het principe is hetzelfde als een standaart vespa overbrenging.
25 april 2008 om 17:04 #264541
.-{2F4OV}-.Welke sproeier is groot?? Kheb er 175 in gehad;) Inlaat loopt nu vloeiend in elkaar over ja. Kheb carbonklepjes van malossi reedvalve spruitstuk. Weet de dikte niet. Effectieve doorlaat membraan is volgens ArvidW van t forum 23mm.. Zou het hieraan kunne ligge.. is 28mm is namelijk 148% van de eff inlaat.
25 april 2008 om 17:35 #264542Een keihin zonder serienummer is nog steeds een immitatie!
Oftewel zelfde als al die andere immitatie’s
Mot je ff op scooterforum of scooterfreaks checken wat nou echt het verschil is, over de echte keihins zijn ze goed positief!
25 april 2008 om 18:25 #264543Dit was een mooi carbje voor je geweest dellorto dus goed en ook niet 28mm ‘overkill’ grote.
Klik26 april 2008 om 16:12 #264557
.-{2F4OV}-.Ik wacht eig nog op antwoord van jordi;)
Kweet da da owk imitatie is hans, maar waar moet ik n echte vandaan toveren?
Dit heeft me al zoveel geld gekost en kmoet mn eigen eten, school alles betalen… dus kan nie zomaar ff echte keihin kopen.
En speedbuxy: Dat is idd mooie carb… maar zal miss alsnog overkill zijn voor membraan;)
27 april 2008 om 16:11 #264566
.-{2F4OV}-.Vandaag heb ik de Malossi vario met aangepaste bus gemonteerd en nieuwe 13×950 snaar:)
Starten gaat redelijk makkelijk en hij loopt zeer nice! Snaar slipt volgens mij niet meer. Je voelt de kracht echt goed! Allen grijpt de achterkoppling veels te vroeg aan, terwijl er malo zwarte trekveren in zitte;)
Ook heb ik een splinternieuwe 28mm Keihin (zonder serienr) geregeld. Die kon ik lenen van iemand die ik ken.. en die is met scootsprint project bezig. Alleen nog niet motorisch… Dus denk aankomende week weer n keer met 28mm carb proberen. Kheb meivakantie dus ben gewoon in Venray
27 april 2008 om 16:23 #264567mooi zo
maar een 28 keihin zonder serie nummer is alsnog na maak ? dus schiet je er toch niks mee op ?
is je spruitstuk nou al lek dicht ? die moet ook 100% goed zijn.succes!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 april 2008 om 17:25 #264568
.-{2F4OV}-.Jawel, want kan ook gwoon fout in de carb zijn he. Dus probeer ik met deze, is het tzelfde dan ligt t niet aan carb. Ma miss membraan ofsow;)
Spruitstuk is nog niet lekdicht. Gebeurt deze week ook waarschijnlijk…
27 april 2008 om 17:35 #264569Ik had nog eventjes de poortmap van je Cilinder op een ander forum gezet met de vraag hoe groot de carb zo ongeveer kon zijn, er werdt afgeraden om een grotere carb op te zetten dan 24mm…
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno27 april 2008 om 17:45 #264570Het zou gaaf zijn als je het werkend krijgt!

Is die variobus vijlen/afdraaien een vooruitgang ofniet? Ik heb nu een dop gemaakt om hem te starten met een accutol dus dat is ook al een vooruitgang. I.p.v. een 220v boor om hem aan te krijgen.
Ik wil die vario dan volgend weekend wel effies proberen met starten op mijn Simo. Ik heb nu gewoon de goede snaar erop liggen, dus niet de korte, maar krijg hem met geen mogelijkheid rennend aan! 🙁
28 april 2008 om 05:00 #264571
.-{2F4OV}-.@Arvid: Bedankt:) Kun je me even de link van dat forum geven..??
@19ac087: Variobus aanpassen is cker vooruitgang! Starten gaat redelijk makkelijk en slipt voor niet meer! Rijdt stukken beter:)
28 april 2008 om 09:10 #264572Leipe shit ouwe 😀
Weer ff filmpje maken he , volle gas :bier
Wil dat ding echt op de meeting zien gekke 😀
28 april 2008 om 10:08 #264573ik kan niet wachten op het volgende filmpje:D
hij heeft het op dit forum gepost: http://www.2stroke-tuning.nl, in het poortmaptopic;)
28 april 2008 om 16:40 #264574
.-{2F4OV}-.Filmpje komt nog wel n keer hoor=) Is zo lekker om mee rond te rijden he!
Iedereen kijkt en kben 4x aangehouden door onbekenden omdat ze wilden weten wat ik ermee had gedaan:D
Kheb me aangemeld op t forum en kheb al een reply gepost

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.