Vespa-Ciao.NL
:: FonS

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 4,933)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • In reactie op: Afstellen vespa ciao snor #839768

FonS
    Topic starter

Welke maat carburateur zit erop? En wat voor luchtfilter?

In reactie op: Afstellen vespa ciao snor #839765

FonS
      Topic starter

Hij klinkt alsof hij te rijk loopt. Dus de vraag is, welke sproeier zat er voorheen in en hoe liep hij daarmee? En heb je dingen aangepast of alleen een revisie uitgevoerd?
        Voor een standaard snor Ciao is 40 al te groot.

In reactie op: Weet iemand het bouwjaar van deze ciao ? #839564

FonS
        Topic starter

Persoonlijk hecht ik ook meer waarde aan de originele staat dan een restauratie. Zo heb ik er inmiddels een paar. Als hij hem echt van de hand wilt doen, mag je me natuurlijk een privebericht sturen.

In reactie op: Weet iemand het bouwjaar van deze ciao ? #839562

FonS
          Topic starter

Duidelijk, ’68 dus. Leuk, wat zijn de plannen ermee?

In reactie op: Weet iemand het bouwjaar van deze ciao ? #839553

FonS
            Topic starter

Een paar foto’s van de hele brommer zouden helpen. Puur afgaand op het framenummer zeg ik 1968.

In reactie op: Ciao mix cilinders #839477

FonS
              Topic starter

Lijkt me wel. Wil je het 100% zeker weten, meet je de carteropening op en koop je de nieuwe cilinder niet online maar bij een fysieke winkel waar je de diameter van het hemd controleert.

Als ik de rest van je setup bekijk, zou ik niet gaan voor een Athena cilinder. Deze houden van toeren janken en dat ga je niet redden met een citypowertje en standaard inlaat. Persoonlijk zou ik iets kiezen dat iets meer koppel heeft, bijvoorbeeld een 43 mm Polini oid.

Trouwens, als je uitlaat nu 23,5 mm is (je schrijft 23, maar het is óf 22, óf 23,5) moet je straks weer een andere uitlaat. Elke gangbare cilinder / tuning cilinder is 22 mm.

In reactie op: Ciao mix cilinders
                1

FonS
                Topic starter

Als je cilinder 45,5 mm is, is je carteropening 46 mm. Oftewel onbegrensd.
                  Begrensde carters en bijbehorende cilinders zijn ongeveer een millimeter kleiner.
                  Monteer welke cilinder je wilt, tot en met 43 mm boring.

In reactie op: Je laatste aanwinst – Deel 2 #839461

FonS
                  Topic starter

Nice, ik zag hem op Marktplaats voorbij komen. Voor een heel redelijk bedrag inderdaad.
                    Is het voor “op de plank” of ga je er daadwerkelijk mee rijden? Het zijn ontzettend fijne blokjes.

In reactie op: De Noord-Hollandsche VC oldtimertour 2026 #839045

FonS
                    Topic starter

Voor mij helaas geen optie, alleen de 6e.

In reactie op: De Noord-Hollandsche VC oldtimertour 2026 #838964

FonS
                      Topic starter

@Goonie en ik rijden ook graag mee, afhankelijk van de datum. Met een C7 of C9, dus sowieso een oude Ciao.

Lichte voorkeur voor route 1, maar ze zullen alle drie vast leuk zijn.

In reactie op: FonS – Perso
                        1

FonS
                        Topic starter

Inmiddels een blokje in elkaar gezet voor de Citta. Doel: voldoende trekkracht voor het Limburgse heuvelland (met poelie) en een topsnelheid van zo’n 55 km/h. Het is een samenraapsel van van alles en nog wat, maar hopelijk voldoet het aan de eisen en blijkt het betrouwbaar.

Setup:

– origineel CP carter met vergrootte inlaat
                          – Top Racing race krukas
                          – 13/13 carburateur met brom of Polini luchtfilter
                          – 43mm Deganello cilinder (thanks voor de info @martino)
                          – 43mm Polini cilinderkop met centraal bougiegat
                          – Berini ontsteking
                          – waarschijnlijk een Giannelli Original Power uitlaat

Mijn ervaring met Top Racing is slecht, maar daardoor heb ik er sinds 2008 geen gemonteerd en misschien verdienen ze een herkansing. We zullen zien.

Eerst moet de hele Citta nog uit elkaar om goed schoon te maken. En daarna gaat dit blokje eronder. Ik kijk alweer uit naar het nieuwe tourseizoen.

IMG_20260117_203828568_HDR
                          IMG_20260118_190256915_HDR

In reactie op: 41mm Malossi CDC (55cc) #838055

FonS
                          Topic starter

Ah interessant, ik geloof niet dat ik hem ooit eerder gezien heb. Ik heb hem vandaag op een carter gemonteerd, maar gezien het hartje winter is zal het nog even duren voordat ik iets over de prestaties kan vermelden.

In reactie op: 41mm Malossi CDC (55cc) #838046

FonS
                            Topic starter

Ik heb een 43mm variant van deze cilinder in handen gekregen. Geen idee of deze zo geleverd is, of dat hij ooit opgeboord is.
                              Ik heb er helaas geen zuiger bij, maar heb er wel een die er mooi in past.
                              Hij is niet in opperbeste staat, maar lijkt me nog prima bruikbaar en zal dan ook een nieuw leven krijgen. Hoe de cilinder presteert kan ik dus later dit jaar toelichten. Ik verwacht er een leuke hoeveelheid koppel en een bescheiden topsnelheid van.

IMG_20260117_203828568_HDR

In reactie op: welke krukas is dit? #834650

FonS
                              Topic starter
                                In reactie op: GZ: Vespa si achter drager #834031

FonS
                                Topic starter

Bedoel je deze?

IMG_20260111_124042394
                                  IMG_20260111_124058122
                                  IMG_20260111_124155959
                                  IMG_20260111_124253901

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 4,933)