Vespa-Ciao.NL
:: Zuiger in cilinder

Home Forums Algemeen Oude topics Zuiger in cilinder

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Stop de zuigerveren eens los in de cilinder dan ? Hoe is de slotspeling…?

Als de zuiger makkelijk in de cilinder past zonder zuigerveren en niet al te veel speling heeft moet het goed zijn.

cittadriver
      Donateur

als jij een 38.4 cilinder hebt wat in jou setup staat vind ik het niet gek dat een 38.2 zuigerveer niet functioneerd. als ik deze link van jou moet geloven http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3142

ArvidW
        Donateur

DR50 is naar mijn weten een 38.2cilinder hoor, maar ben ik maar 60% zeker van.

Een 38.2 zuiger in een 38.4 cilinder loopt gewoon, alleen heeeeel weinig koppel en vermogen.

Een 38.4 zuiger in een 38.2 cilinder past natuurlijk niet 😉 (tenzij je cilinder heeeel veel km heeft gemaakt)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

J3sp3R
          Topic starter

Er zit een 38.2 zuiger in. Gemeten allemaal door Jos Dijkman, en als jullie weten wie het is, dan snap je vast wel dat het goed is gebeurd 😉

hansieb
            Moderator

Josdijkman doet het goed dus… kijk even goed of alles wel goed is aub.

1. Bougie vonkt die ( zoja probeer eens ander bougietje)
              2. Krijgt die benzine ( trek de benzine leiding er ff af en check of er een berg uitkomt 🙂 )
              3. Is de sproeier / carb nog wel schoon ( ff schoonmaken ken geen kwaad )
              4. Trek de filter er eens af of start met CHOKE !

5. BLok er weer onder weg en checken of echt alles wel goed zit.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

ik weet 100% cker dat een 50snel van DR 38.4 mm is!!! altijd al zo geweest.

ik zou dat eens na checken

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

J3sp3R
                Topic starter

hansieb :
                  Josdijkman doet het goed dus… kijk even goed of alles wel goed is aub.

1. Bougie vonkt die ( zoja probeer eens ander bougietje)
                  2. Krijgt die benzine ( trek de benzine leiding er ff af en check of er een berg uitkomt 🙂 )
                  3. Is de sproeier / carb nog wel schoon ( ff schoonmaken ken geen kwaad )
                  4. Trek de filter er eens af of start met CHOKE !

5. BLok er weer onder weg en checken of echt alles wel goed zit.

1 tm 4 gecheckt en was goed. Alleen de carb zit losjes. > http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3703
                  Denk ook dat het daar aan ligt.

Herr FlicK :
                  ik weet 100% cker dat een 50snel van DR 38.4 mm is!!! altijd al zo geweest.

ik zou dat eens na checken

Is het ook, maar er moet een 38.2 zuiger in.

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

haha egt niet, als een cilinder 38.4 is moet er ook een 38.4 in…

sorry maar wie weet het nou beter ? je vraagt toch om hulp ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

ArvidW
                    Donateur

Jaspur :
                      Is het ook, maar er moet een 38.2 zuiger in.

Zoals HerrFlick al zegt, in een 38.4 cilinder moet een 38.4 zuiger !, maten zijn niet voor niets. 38.2 in een 38.4 cilinder is HEEEEL weinig compressie, grote kans op vastlopen. Zuiger kan veel zijwaards bewegen, tikt telkens tegen cilinderwand aan.
                      Gevolg:
                      – vastloper door ruwe cilinderwand vanwege tikken
                      – stuk van zuiger breekt af na tikken en vibraties

Bij beide ben je enigsinds de sjaak. Dus ik zal maar eens een 38.4 in je cilindertje gaan doen ( natuurlijk niet als de DR50 toch stiekem een 38.2 cilinder is;))

Home made engine dyno

J3sp3R
                      Topic starter

O wtf wat een fokking lijers dan :O Ik ben met de cilinder en al er gweest.. :L Fokking tjappies.
                        Wel gek, want ik kreeg de zuiger er niet makkelijk in ofzo.

ArvidW
                        Donateur

Zuiger vanaf onder of boven in gestopt? Vanaf boven wil wel vaak minder makkenlijk gaan omdat daar een “stootrand” zit. Vanaf onder moet hij er er redleijk makkenlijk in glijden, wel een beetje vrijving zit er meestal in hoor

Home made engine dyno

Timmetje
                          Bijdrager

is een 50cc snel ongeveer met een 38.5 zuiger 😐
                            Ik heb namelijk een 41.5 zuiger der nu in zitten 😀

ArvidW
                            Donateur

Gehoond neem ik aan

Home made engine dyno

Quest
                              Bijdrager

ik lees hier dat jij jaspur, een nieuwe zuiger hebt gekocht die 38.2 en zelf een cilinder hebt van 38.4

en dan zeg jij dat de zuiger er niet goed in past.. vreemd
                                heb je het al geprobeerd zonder zuigerveren?
                                heb je al gekeken naar de slotspeling van de zuigerveren?
                                geprobeerd zonder dat de zuiger aan de krukas vast zat ?

succes

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.