Vespa-Ciao.NL
:: Zelfbouw zij inlaat topic

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Zelfbouw zij inlaat topic

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 126)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

die rammel is echt een klassieke versleten naaldlager… en anders heeft die gewoon ruimte veerkeerde pen ofzo..

maar bijna zeker naaldlager

Mike

goedguus
      Topic starter

🙁 dat is wel klote dan.. maar heb nog een pinasco kruk liggen dus dan moet die er maar in 🙂 gelijk half volle wang 😉
        maar geen zin om te reviseren 😛

Tonni
        Moderator

Ik gok op zuigerveren die misschien niet versleten zijn maar wel ruim in hun groef liggen. Helaas hebben veel zuigers hier tegenwoordig last van..
          De groef is dan bv. 1,53mm terwijl de veren maar 1,48mm zijn.
          Hierdoor blijven bij elk einde van de opwaartse en neerwaartse beweging, de zuigerveren als het ware steeds eventjes stilstaan, tot de zuiger ze weer meeneemt.
          Er is weinig aan te doen als dat het is…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Mike
          Bijdrager

heb nog nooit zuigervren meegemaakt die ZO erg rammelde als op dit filmpje.

heb toevallig laatst een blok inelkaar gezet waarvan ik de rammels niet kon vinden.. uiteindelijk na 3 keer op en dicht kwam ik achter het stukke naaldlager.. echt identiek geluid!

nogmaals. voor zuigerveren vind ik dit veel te overdreven klinken.. die avionic 48mm heeft volgens mij nog bijna niks gelopen aan de foto’s te zien (hier bovenaan) en hij is ook natuurlijk van oude makelaardij..

maar goed guus, je moet zeker bij de zuiger gaan kijken. daar zit 100% je euvel!
            of veren of je naaldlager it is!

* ik lees dus zelfs dat de cilinder nagel nieuw is*

Mike

goedguus
            Topic starter

Naaldlager.. tuurlijk :nerd ik zat met bigend lager in me kop 😛
              maar daar kijk ik donderdag of zaterdag wel ff na 😉 iig bedankt
              zal meteen ff na me zuigerveren kijken

daniel citta
              Bijdrager

hey goedguus ik weet wel wat dat geluid is , heb je die 90 cc avionic er op . dan is het de zuiger die is zo lang en zit helemaal aan de onderkant met de drijfstang verbonden dat hij op het bovenste ddp een klein beetje kantelt!! heb zelf 2 van die cilinders gehad 1 helemaal compleet en een zonder kop alle 2 met nieuwe zuigers en veren en had het zelfde geluidje wat jij er in hebt leuke cilinder en een bult koppel

goedguus
                Topic starter

@ Daniel: De cilinder was warmgelopen en is al lang verkocht aan fons 😉

ChrisNL
                  Bijdrager

Tijd om het zelfbouw zij inlaat topic even wakker te maken :).

Ik ben als proef ook maar begonnen met een zelfbouw zij inlaatje.

Omgerekend heeft ie ongeveer een diameter van 20,5mm , dus een 19mm carb. lijkt me wel geschikt, al weet ik nog niet of ik een 65DR erop knal, of een 80cc polini.

De adapterplaat ga ik nog maken maar mijn vraag is nu wat ik het beste kan aanschaffen als spruitstuk en membraan setje, ik zag wel iets op de JMPB site maar weet niet zeker of dit wel past, aangezien ik er waarschijnlijk een 19mm PHBG op zet.

Hier misschien nog wat tips?

Lastpak
                    Bijdrager

dat ziet er netjes uit:).

wat betreft die set, aangezien de aansluiting op het spruitstuk 24mm is passen alle phbg carburateurs erop.

ChrisNL
                      Bijdrager

kijk dat is al gunstig 🙂

een 21mm op een 65DR is denk ik een beetje overkill?

Lastpak
                        Bijdrager

het zal lopen maar ik vind het zeker groot.
                          19mm is meer als voldoende, ikzelf heb bijvoorbeeld de 17.5mm op een eurocilindro zij-inlaat met 42 alu bewerkt.
                          gezien jouw inlaat en cilinder is 19mm dus goed.

ps: bij de 17.5mm replica zitten de stelschroeven aan de rechterkant, dat is nogal handig bij het afstellen;).
                          je hebt overigens ook originele phbg’s met deze optie, dit zijn dan wel AD versie’s.

ChrisNL
                          Bijdrager

goed om even in de gaten te houden bij aanschaf idd, tnx :thumb

* vind 19mm opzich ook wel ruim voldoende, en op een 80cc heeft een 21 niet zoveel meerwaarde denk ik. *

Florian
                            Moderator

Dat ziet er erg netjes uit Chris, zo moet mijne er ook uit gaan zien binnekort alleen is mijn dremel kaduuk..

Ik ga zelf met 2 carbs rijden (15/13mm)
                              Misschien ook nog wel 1 grotere maar dat moet ik nog even zien. Ben je ook al bezig met het adaptorplaatje?

ChrisNL
                              Bijdrager

Nee dat niet, ik moet eerst het spruitstuk nog even regelen, dan kan ik pas bepalen hoe ik hem ga maken. Ik had her en der al wel wat voorbij zien komen dus dat komt wel goed 🙂 (al ist even zoeken naar een klein dik stuk alu)

Maar jij gaat voor 2 carbs? hou je er 1 std. op je carterinlaat?

goedguus
                                Topic starter

Ik heb de malossi membraankit nog nooit in handen gehad maar vond de polini niet echt top..
                                  Je kunt de membraan plaatjes niet vervangen en het spruitstuk zit ook niet echt mooi vast ik heb het gevoel dat die bij de malossi kit beter zit.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 126)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.