Vespa-Ciao.NL
:: YSS schokbrekers

Home Forums Techniek Framedelen YSS schokbrekers

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Topic starter

Toevallig iemand ervaring met deze schokbrekers op zijn Si of Citta of wellicht Bravo?

Momenteel zoek ik namelijk een nieuw setje schokbrekers en ben benieuwd of iemand deze al eens heeft vergeleken met het goedkopere model.

Wat ik van deze schokbrekers kan vinden is in elk geval positief zo is er op verschillende motor flora te lezen dat deze fabrikant zijn spullen gedeeltelijk bij hyperpro vandaan haalt een vooraanstaand merk m.b.t vering en schokbrekers.

beunhaaz
      Bijdrager

Lastpak had deze toch op zijn citta? Lees eens even een van de laatste paginas in van zijn perso. Staat nog niet zoveel over , mer wel al positieve dingen gelezen

Lennaert
        Topic starter

Klopt heb even gelezen alleen is er nog niet veel over bekend verder dan dat ze er beter van kwaliteit uit zien. Ik bestel wel gewoon een setje hopend dat het past op de si ;).

Wel zit er een verschil in aangezien die van hem voor de speedfight voorvork zijn en de versie op jmpb voor een citta althans dit kunnen natuurlijk ook speedfight veren wezen ;).

DarkMagician6
          Bijdrager

Naar mijn weten geven ze het bekende probleem op een Si. :'(

Lennaert
            Topic starter

Enige probleem is dat je ze ‘op zijn kop’ moet monteren? Dat maakt in gebruik niet al te veel uit alleen is het natuurlijk niet zoals doorgaans hoort.

Waarom?

Zolang de hoekverhouding origineel is zal het goed gaan maar op bijv een Citta met Si brug zal je altijd het probleem houden dat de afdicht ring uitslijt door de zuigerstang. Ze zien er degelijk uit maar zelfs hyper pro is geen garantie op succes, zo had ik de voorpoten van m’n gsxr al na een week lek..

Voor het geld is het natuurlijk het proberen waard al zou ik zelf voor deze gaan;)
                [url]http://k-parts.nl/schokbreker-yss-pro-x-zwart-peugeot-speedfight-2-voorvork-260-mm.html[/url]

Lennaert
                Topic starter

@Waarom?

en licht mij eens in hoezo je voor dat type zal gaan als veren en niet een set zoals bij jmpb?

De hoek is volgens mij bij 260/280/300mm veren altijd anders toch gezien het niet de origineel 240mm maat is? Nu schijnen de latere citta types wel 260mm te hebben maar voor de oudere types zou de hoek dus al anders moeten wezen (lijkt mij).

Maar hoe snel zal dit slijten bedoel is dit binnen een jaar of 2 of 3?

DarkMagician6
                  Bijdrager

Even voor de extra info: Een Si heeft standaard 250mm veren, geen 240. 😉
                    En ja, je zou ze op z’n kop moeten monteren. Het grote nadeel van het op z’n kop monteren is dat er makkelijker vuil in komt en dat ze daardoor sneller zullen slijten.

Lastpak
                    Bijdrager

beunhaaz :
                      Lastpak had deze toch op zijn citta?

klopt! het is alleen niet de variant die bij jmpb verkrijgbaar is, zoals al opgemerkt is.

Waarom? :
                      Voor het geld is het natuurlijk het proberen waard al zou ik zelf voor deze gaan;)
                      [url]http://k-parts.nl/schokbreker-yss-pro-x-zwart-peugeot-speedfight-2-voorvork-260-mm.html[/url]

volgens mij heb ik ze ook daar gekocht, ze waren snel bezorgd.

Lennaert :
                      Klopt heb even gelezen alleen is er nog niet veel over bekend verder dan dat ze er beter van kwaliteit uit zien.

na inmiddels al op mijn citta gereden te hebben met die veren kan ik zeker wel zeggen dat ze beter zijn als het gebruikelijke spul. de veren zijn een stuk stugger, wat een veel fijnere wegligging geeft. ik ben er wel over te spreken :thumb.

Lennaert
                      Topic starter

Zal wel eens kijken of ik iemand kan vinden die een extra oog op de brug kan lassen voor me en dan met een langere bout daar doorheen en aan het frame gedeelte zal je de veren alsnog in de juiste stand kunnen monteren. Moet te doen zijn lijkt me en uiteindelijk ook zonder al te dramatische werkzaamheden.

daniel citta
                        Bijdrager

die yss veren zijn echt veel beter dan die anderen .ik zou het doen je hebt er veel plezier van zeker als je als passagier achter op zit .je word niet meer gelanceerd als je achterop zit en vol gas over een drempel rijd . ik ben er zeer te spreken over

speedbuxy
                          Bijdrager

Worden die speedfight veer niet veel te strak als je er 2 monteert?
                            Want die veer is normaal voor mono vering en veert dus vrij stug.

Waarom?

Ik snap je punt en dacht hier zelf ook aan maar de ervaringen tot nu klinken positief en prijstechnisch het proberen waard lijkt me:thumb Daarbij zit het grootste gewicht achter op en geld voor een speedfight eigenlijk hetzelfde, hierbij zal de achter schokbreker ook stuger zijn verwacht ik..

De schokdempers waar ik tot nu toe mee rijd zijn regelrechte shit, eigenlijk kan het alleen maar beter:D

MarcoS
                              Donateur

Ik heb deze schokbrekers ook sinds enige tijd en ben er zeer over te spreken..

Vering is zeker niet te stug naar mijn mening :thumb
                                Ik heb te trouwens hier vandaan en bij 50 euro geen verzendkosten…
                                http://www.euroscooters.nl/yss-schokbreker-voorzijde-peugeot-speedfight-zwart-p-15830.html

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.