Vespa-Ciao.NL
:: Wil niet meer starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wil niet meer starten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frenklin
    Topic starter

hey

mijn citta begon laatst erg te stotteren, nu wil die dus niet meer starten.
      hij krijgt nog wel benzine maar vonkt niet.

ik heb de bougie al vervangen, de bougiekabel nagekeken maar geen effect.
      de contactpunjes gaan nog wel goed open en dicht.

weet iemand waar het aan kan liggen?

SnoopJ
      Bijdrager

bobine niet goed meer? krijgt de bougie geen stroom en contactpuntjes en condensatortje zijn goed, dan licht heb aan de bobine..

Frenklin
        Topic starter

me brommer stotterde eerst heel erg en reed veel langzamer.
          na een tijde reed ie niet harder meer als 10 en viel die uit.
          toen starte die niet meer.

als de bobine kapot zou zijn, zou die tog in 1 keer moeten uitvallen?
          of kan hij daardoor ook gaan stotteren?

Martijnvanheerde
          Donateur

Kan wel hoor. Probeer het maar eens.

vicious
            Bijdrager

Ik zou even wachten met een nieuwe bobine. Je puntjes kunnen wel goed openen/sluiten, maar kunnen toch versleten/doorgebrand zijn. Condensatortje kan ook op zijn. Deze twee vervangen kost je ongeveer n tientje. Zorg dat je puntjes op 0.35 staan (bij jou setup) of 0.4 (origineel). Een nieuwe bobine is duurder en nieuwe puntjes+condensator is nooit weggegooid! Welke hittegraad bougie gebruik je?

SnoopJ
              Bijdrager

vicious :
                Ik zou even wachten met een nieuwe bobine. Je puntjes kunnen wel goed openen/sluiten, maar kunnen toch versleten/doorgebrand zijn. Condensatortje kan ook op zijn. Deze twee vervangen kost je ongeveer n tientje. Zorg dat je puntjes op 0.35 staan (bij jou setup) of 0.4 (origineel). Een nieuwe bobine is duurder en nieuwe puntjes+condensator is nooit weggegooid! Welke hittegraad bougie gebruik je?

ummh een bobine kost nieuw 12,50 en 2e hands 5 euro maar als de contactpuntjes goed zijn en het Condensatortje ook is dat de 1nige optie

Frenklin
                Topic starter

bedankt voor jullie reacties!

het is wss de bobine geweest, gister ff goed alles nagekeken en aan de zijkant van de bobine zat een metale staafje dit was afgebroken. dit is zeker voor zn aarde met het frame geweest?

ik weet nog niet zeker of dit t probleem is maar iik ga vandaag denk een nieuwe kopen.

de bougie die ik gebruik is een champion L86a ofzo. de kop van mn zuigertje is aardig aangekoolt ik las dat dat ook met je hittegraad te maken had?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.