‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,686 tot 2,700 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Jarco :
      Welke sproeier:

Italjet Tiffany
      Alles standaart
      12/10
      Standaard italjet pijp.

Er zit nu een aangetaste 38 in en lijkt me in orde,
      Aangezien ik een nieuwe ga halen omdat de sproeier dicht zit, haal ik er liever een paar die eventueel in de goede richting zitten.

Dan kun je het beste in die richting laten toch? gewoon 4 stuks kopen van 36 tot 40 ofzo.
      Btw, zet pegs op die tiffany kan je gaan flatlanden op je snor:lol

@ Javad: Ik zou het niet weten, jij hebt nu toch die puch carberateur? ik denk dat het erg moeilijk is om dat goedlopend te krijgen op een vespa.

@ Teenhakker: Dan zul je ongeveer 2 maten kleiner moeten pakken. liever iets te groot dan te klein.

Javad
      Donateur

Ja Joris inderdaad, het is erg moeilijk, ik laat het idee varen, ik heb de 13 13 er alweer opgezet en ik koop binnenkort een 16 mm dellie.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

DaanCiao
        Donateur

Standaard brom blok met citypower

Welke sproeier met een:
          1. 13/13 met std filter
          2. 12/10 met std filter

Thanks!:thumb

teenhakker
          Bijdrager

hoeveel maten grotere sproeier moet je ongeveer als je je standaard uitlaat vervangt voor een proma cc ???

spike
            Bijdrager

Cilinder : 80cc max tuned (27mm uitlaat flens,poorten boosters etc allemaal doorgetrokken of getuned)
              Carters : ori inlaat geveild + gekotterd
              Carb. : 13 / 13 + malossi powerfilter
              Poelie : Variomatic 100mm (10,5 vertand)
              Uitlaat : polini sp omgelast naar 27mm
              Krukas : orginele tuned @ polini manier

Welke sproeier heb ik nodig?

Anoniem

@ Daan: Dat is gewoon hetzelfde gewoon sproeier 43, ik heb het nog getest: op 12/10 liep ie goed en met de 13/13 precies hetzelfde alleen ietsjes meer kracht onderin, ik rij nu helemaal standaard met 13/13 en het loopt goed, bougie is koffiebruin;)

@ teenhakker: 2 tot 3 maten groter als ik me niet vergis?

@ Spike: sproeier 74-76 moet het wel goed doen. (btw, ik zie dat je in sweikhuizen woont, als dat blokje loopt wil ik het wel eens zien;). ik denk dat je misschien beter cif vertanding erin kunt zetten als je alles eruit wilt halen die 1:10,5 gaat niet harder als 75 namelijk……. althans bij mij.

spike
                Bijdrager

mag wel wat koste zn 1:9,5 vertanding :X

teenhakker
                  Bijdrager

ik heb sproeier 36
                    is dat niet een beetje klein ??
                    en voor de uitlaat moet ie dus richting de 40 ?
                    is het zinvol om een andere luchtfilter te nemen die meer lucht doorlaat voor de snelheid of niet ?

Interceptor
                    Donateur

41mm PW (originele poortrij)
                      inlaat 13mm +inlaat gevijld voor 60cc
                      13/13 met malossi filter (rood)
                      citypower
                      cp vervanger ontsteking

ik dacht zelf rond de 56/58:?

@ Teenhakker, sproeier 43 is standaard voor een 12/10 (jij hebt denk ik een standaard snor carb met sproeier 36) dus ik zou zoeken voor een 12/10 met 43 sproeier

of als je een beetje handig bent maak je zelf de gewenste maat carb met deze handige How-to(heb hem zelf gister ook geprobeerd, met succes thanks barry:D

teenhakker
                      Bijdrager

owkee ja maar ik ben denk ik meer geld kwijt aan goed gereedschap kopen om dat te doen dan aan een nieuwe carb
                        lol XD
                        ik had vandaag een rondje gereden met m’n nieuwe uitlaat
                        maar nog met de oude sproeier. (en een lekke band grr :(()
                        hij trok superlangzaam, word dit nog beter met de goede sproeier?

Interceptor
                        Donateur

het beste is denk ik een tweede handse 12/10 , 12/12, of 13/13. wel ff je set-up aanpassen heh:p

teenhakker
                          Bijdrager

jaa maar m’n geld is een beetje op dus dan moet ik weer ff een maandje wachten tot ik weer geld heb XD lol
                            dan ga ik over een tijdje wel voor een carb kijken enzo.
                            maargoed gaat ie wel wat harder trekken met de goede sproeier XD ?

Anoniem

ja hij zal wel beter rijden. maar wat je nu doet is niet goed. zolang je zo blijft rijden heb je kans op meer ($) schade aan je cilinder. door die hoogtoerigere uitlaat heeft ie meer voeding nodig he.

zon 12/10 carb hoeft niet veel te kosten en je merkt het verschil wel zeker.
                              maar ik ben benieuwd wat voor een blokje er dan in je brommer zit. ik hoop geen snorblok.

zet even een grotere sproeier erin;)

teenhakker
                              Bijdrager

ja het was ff testrondje van hoogstens een km hoor, hij staat nu weer in de schuur
                                morgen ga ik even langs de brommerboer voor een nieuwe sproeier
                                (en om me band te laten repareren of voor een nieuwe band)
                                ok wat kost zo’n 12/10 carb ?
                                en als het nou een snorblok is ? XD dat zou best wel kunnen, hoe zie ik dat?

Anoniem

aan de buitenkant zie je dat niet geloof ik, je kunt eens kijken of er een bus in je inlaat zit of: of de inlaat 7 mm breed is ipv 10 mm

zon 12/10 kost nieuw 25 euro en 2e hands een tientje denk ik.
                                  die band kan je denk ik ook zelf wel repareren, maar grote stalen bandenlichters zijn daar wel handig bij.

succes ermee

15 berichten aan het bekijken - 2,686 tot 2,700 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.