- Dit onderwerp bevat 5,102 reacties, 936 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door Jacky.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2008 om 16:30 #44849
is een sproeier 70 normaal op zo’n setup 😮
std blok met alleen een 13mm inlaat
getuned autisa 43mm
std kruk, 13/13 polini filter
proma cannon
malo vario + 90mm schijvenik begon met 64, dat vond ie te klein, startte bijna niet en startte alleen volgas. 66 en 68 geprobeerd, met 68 ziet de bougie er half bruin half grijs uit.. dus 70 zal wel goed zitten, maar das toch niet normaal meer zo’n grote sproeier??
carb zit goed vast.. voetpakking aanwezig en goed.. geen koppakking
hiervoor had ie goed gelopen op een DRevo met Gia Excel met sproeier 64. de rest hetzelfde… het kan toch niet aan de cannon liggen of wel 😐
11 oktober 2008 om 19:37 #44861Sten: Is inderdaad wat aan de kleine kant, echt vaag dat de bougie zwart is!
Rijdt hij er verder wel goed mee of verzuipt hij?:?JayL: Opzich vindt ik je sproeiermaat helemaal niet verkeert;)
Mooi laten zitten en gaan met die banaan
12 oktober 2008 om 08:42 #44872Sten :
Ik rijdt nu met de volgende setup:Standaard kickstart carters (dus met grote inlaat)
12/12 carb met malo filter
43mm malossi met eurocilindro watergekoelde kop
citypowerdik heb er nu een 62 inzitten maar volgens de bougie (zwart) is dat nog te groot:S is dat niet eigenlijk wat aan de kleine kant? welke zou ik wel moeten hebben, 60?
ik had op, 43mm dr evo, elek mix carters [sta. inlaat] simonini proline 12/10 malossi filter, een 61 sproeier en hier reed die perfect mee dus zou best eens kunnen 😉
12 oktober 2008 om 09:18 #44876hallo
ik heb een vraagje
set up:
13/13 delorto
standaard carter (niets gevijld (ook niet de inlaat voor de 13/13))
standaard cilinder
standaard trekveren
standaard krukas
city pouwer uitlaatik rij nu met sproeier 58 en hij loopt perfect
maar nu heb ik een nieuwe leo vinci krul gehad
maar welke sproeier moet er nu in ?
mvg tymen
12 oktober 2008 om 14:25 #44894VespaAvanti :
JayL: Opzich vindt ik je sproeiermaat helemaal niet verkeert;)
Mooi laten zitten en gaan met die banaan
Net sproeier 70 geprobeerd. Bougie nog steeds half grijs half bruin..WTF!?! Ik krijg echt t gevoel dat ie verzuipt. Hij loopt nl ook niet stationair en wordt verschrikkelijk heet. Kan het zijn dat ie ergens valslucht trekt?
Oh ja,, ook vind hij geen enkel luchtfilter leuk :S Rijdt alleen zonder filter, met filter verzuipt ie erg.. En er komt ook wat rook uit de carb/filter :S
EDIT: net mee gereden naar de stad.. en hij viertakt!! alsof ik op een grasmaaier zit. hoe kan dat? t is een electronisch blokje…
13 oktober 2008 om 10:44 #44913Nou ik weet het echt niet meer met die vage broemerd van mij, ik krijg hem nog steeds niet fatsoenlijk afgesteld.
ik rij (nouja rijden is teveel gezegd) met de volgende setup:
Standaard kickstart carters (dus met grote inlaat)
12/12 carb met malo filter
43mm malossi met eurocilindro watergekoelde kop
citypowerdik heb echt alle sproeierds geprobeerd en verschillende bougies, maar hij wil gewoon niet fatsoendelijk lopen, hieronder een overzichtje van de resultaten:
56: loopt mooi stationair, trekt goed op maar stottert op top, bougie zwart
58: zelfde verhaal als 56 maar stotterd minder erg. bougie ook zwart
60: zelfde verhaal als bij 58
62: zelfde verhaal
64: loopt opzich redelijk, maar begint naarmate hij warmer wordt steeds heftiger te stotteren. bougie pikzwart en vochtig
66: loopt mooi stationair, maar komt niet vooruit als je gas heeft, hapert dan als een idioot. bougie pikzwart en vochtig.ik weet het echt niet meer. moet ik nou echt nog kleiner gaan dan een sproeier 56? dat lijkt me toch echt niet gezond voor het cilindertje.
13 oktober 2008 om 13:06 #44917denk dat rond de 64 62 toch goed zou moeten zitten… denk niet dat het probleem zit bij de sproeier.. is je luchtfilter wel helemaal in orde?.
13 oktober 2008 om 13:19 #44918ik zou ff andere carb. proberen.
kijk ff of die 3 gaatjes achter je gassleuf niet verstopt zit
13 oktober 2008 om 17:40 #44927Bo3T :
denk dat rond de 64 62 toch goed zou moeten zitten… denk niet dat het probleem zit bij de sproeier.. is je luchtfilter wel helemaal in orde?.volgens mij wel hoor, wat kan er nou kapotgaan aan een luchtfilter? Maar ik zal desondanks toch even een andere proberen morgen;)
een andere carb proberen zal moeilijk worden, ik heb alleen 2 kapotte 13/13’s (nouja 1 waardeloos spaco geval die lekt als een mandje, en een dell’ortho die het om de een of andere duistere reden neit doet:S) liggen, dus dan moet ik het met een 10/7 proberen, maar dat lijkt me ook niet echt een optie.
Maar ik heb ook al met deze 12/12 gereden voordat ik de malossi cilinder erop zette, dus hij zou gewoon goed moeten zijn.
13 oktober 2008 om 18:11 #44930@ sten
denk dat ik je het principe van een filter niet hoef uit te leggen..
het is dus ook net zo logisch dat ook je luchtfilter uiteindelijk best verstopt kan raken..heb je verder wel afgesteld met een nieuwe bougie?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.13 oktober 2008 om 21:36 #44938Weet iemand raad voor mijn probleem? (staat iets bovenaan..)
14 oktober 2008 om 05:30 #44943Ik vind het niet zo raar hoor, die cannon heeft ook aardig wat inhoud en ik neem aan dat je uitlaatpoort goed ruimer is. Geen reden voor zorgen denk ik.
14 oktober 2008 om 10:40 #44948Maar hij viertakt :S Is dat niet iets met de ontstekingstijdstip? Als dat zo is, kan dat aan de CDI liggen?
14 oktober 2008 om 13:38 #44953wat voor een sproeier?
athena70cc
speedengine
topracing krukas
13/13
proma cc
polini trekveertjesalvast bedankt
15 oktober 2008 om 16:31 #45002Rond de 68-70 zoiets

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.