‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,711 tot 1,725 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

dum :
      ik was eens aan het denke volgens mij moet ik een kleinere sproeier zette

hier is mijn setup

DR 70cc evo
      malossi reedvalve carters
      carb 13/13
      leo handmade

hier is een filmpje mss dat iemand hoort of er een kleinere in moet?;)
      filmpje

wie weet welke sproeier er in moet?

greets dum

Wat is je bougiekleur ?

CiaoSTB
      Bijdrager

Tom ciao :
        Als je met die setup en leo krul 75 haalt vind ik dat knap 😛

nee klopt foutje, maar mn top was wel met poeli 70mm en leo krul 70km/u =)

jaapschaap
        Bijdrager

Hmm nog geen antwoord dus zet ik het nog maar een keertje neer 🙂 Ik weet nog steeds niet wat voor sproeier ik moet nemen…

– 50CC snel van Athena (ALU toch? voorheen iig EUROCILINDRO)
          – Snorcarter (wordt nog uitgeveild, zowel inlaat als spoel/boosterpoorten)
          – 13/13 Carb (met op dit moment een 58 sproeier, bij gebrek aan kennis wou ik maar zeker groot genoeg nemen ben tevens aan het inrijden dus wat extra olie is wel lekker :))
          – Standaard luchtfilter met een aardig vergroot gat (foto nodig wnat gat is best wel groot? Kan je dus ook te groot gaan?)
          – Koppeling heb ik nu nog stadaard om met inrijden lekker laag-tourig te blijven maar heb zwarte/groene en blauwe poliniveertjes (setje)
          – Vertanding achter is waarschijnlijk van een brommer (iemand met 100% zeker een snor rijd me onderin eruit met VEEL meer touren en als ik een beetje touren krijg is het weer andersom…
          – 90 poulie (naja 1 maat groter dan standaard dus ook grotere v-snaar)
          – Uitlaatje is van Polini en is een Top One

Dus wie weet een goede sproeiermaat voor ik me carter heb uitgeveiled en na dat ik dat heb gedaan (en hem hoop ik niet verneukt heb :P)

PS: iemand nog meer tips behalve me carter uitveilen, om nog wat extra juice uit me blokje te persen? Oftewel ik wil nog wel wat sneller, komt straks vario op en een elektronische-begrenser… Ookal hoort deze vraag hier niet thuis 😛

ChrisNL
          Bijdrager

zou minimaal wel maat 60 aanhouden voor je setup. had een origineel blokje (carter, cilinder alles standaard) met een 13/13 maatje 58/60, dan was ie mooi koffiebruin zoals op de foto ergens hierboven.

zelf heb ik:
            -polini speedengine
            -dr 65 evo
            -malossi 43mm HD kop
            -13/13 met maat 66 (standaard maat voor 13/13 carb.)
            -standaard leo
            -malossi luchtfilter.

goed afgesteld, loopt netjes stationair en gaat als een trein..

zie: http://nl.youtube.com/watch?v=L1snAjbvzUM

en: http://nl.youtube.com/watch?v=K9_g7CCOsIA&feature=related

mocht je het nog niet weten, moet je zelf even aan de gang, rij een km of 5 a 10 met een schone bougie op maat 60 kijk dan naar de kleur, word ie zwart, pak je een kleinere, b.v. 58 of min 56. word ie beetje lichtgrijs tot wit, dan is je mengsel te schraal, en dan pak je een grotere, b.v. 62, 64, of 66.

begin bij voorkeur met een grotere, hij kan beter vet slaan dan te schraal zijn en vastlopen 😉

succes iig.

jaapschaap
            Bijdrager

Tja ik zal een nieuwe bougie moeten halen om dat te checken deze is wel bruinig maar heeft een zwarte vlek op datgene wat bruim moet zijn, vlekje gaat niet weg… ik moet zeggen dat ik hem nu met een 62 niet echt lekker vind rijden… lucht heb ik al wat afgeknepen want ik merk dat dat onderin veel lekkerder is. Als ik nu gas geef als die net aan staat (van koud dus) en geef gas dan valt ie weg, ik moet echt heel erg geleidelijk 20/30 , meter rijden en dan is die op touren en wilt die wel ongeacht of ik er een 58 of 62/64 in heb.

Ik heb nu bougie met een warmtegraad van 6 is 7 misschien beter? of 8 zelfs?

ChrisNL
              Bijdrager

voor een 50cc is denk ik een l86c van champion wel voldoende.

als ie warm is, heb je het dan niet dat ie wegvalt? kan je ook checken als je gas geeft, en hij wil wegvallen, probeer dan eens je choke, als hij dan wel goed reageert, is ie in feite te schraal en moet je een grotere sporoeier.. je wei het zelf al een beetje, je knijpt je lucht om hem beter te laten lopen, dus ga dan voor een grotere sproeier.

je carb, is dat een 13/13? loopt ie nog stationair of slaat ie dan af?

had zelf ook problemen met carb, was te schraal en liep nie stationair.. (zelfde sproeiermaat) was niks aan te doen. Nieuwe 13/13 en was weer prima in orde niks aan het handje.

goeie kans dat je carb dan naar de donder is. probeer anders de mogelijkheid een andere carb aan te schaffen. mijne was ook maar een jaar oud, maar wel kapot.. kan zomaar gebeuren..

jaapschaap
                Bijdrager

Me 13/13 heb ik net 2 a 3 weken… stationair is een (klein) ramp, ik moet zelf gas bijgeven om hem aan te houden. Ik heb nog een 66 die wil ik wellis proberen. Waar ik (nog) wel last van heb is licht lekkende pakkingen omdat die van me oude cilinder zijn (heb het zondag overgezet en winkels waren dicht). En bij mijn uitlaat komt ook een beetje olie eruit.

De grootste sproeier die ik heb is 66, die zal ik er vanmiddag is in zetten… En ik heb nog niet echt lang op top gereden, ben nog aan het inrijden namelijk. ookal had ik bergopwaards vandaag wel een dipje en hield hem nog net aan.

Me olie verhouding is iig 1:40/1:45 dus met een iets te kleine sproeier zal het voorlopig iig nog wel kunnen (tot ik 1:50 ga denk ik).

Vandaag haal ik wel ff brommix want me benzine is wel bijna op en dan kijk ik ff hoe die met goede verhoudingen rijd (dan trap ik wel eerst die 66 erin).

Bougie: NGK – B6HS moet dus voldoen (gelijk aan die jij noemt toch?)

ChrisNL
                  Bijdrager

mogelijkheid van je probleem kan ook je carter nog zijn, die had je geveild he? ben je per ongeluk niet net ietsje tever gegaan met je inlaatpoort? dat hij daarop zijn druk niet meer houd?

(b6hs is goed) heb zelf l82c, anderen blaas ik te snel op..

jaapschaap
                    Bijdrager

Nope, dat ga ik nog doen 🙂 ga nu net zo hard met een 50cc snel als met een gewone 50CC (naja misschien 2/3KMh sneller). Ik dacht eraan om de inlaat ipv rond vierkant te maken (de zijkanten dan natuurlijk rechthoekig :P) en zo al redelijk wat extra benzine/lucht erdoorheen te krijgen… En misschien een mm breeder ofso.

ChrisNL
                      Bijdrager

voor meer info daarover zou ik even de forums aflopen, staat precies beschreven wat je wel en niet moet weghalen 😉

altijd makkelijk om te weten, heb er zelf ook veel van geleerd 🙂

jaapschaap
                        Bijdrager

jep bij de howto’s had het al gevonden… naja een speedengine staat planning dus ALS ik hem sloop is het jammer maar niet supererg.

Suub-Citta
                          Bijdrager

70 CC DR Evo
                            Carters onbewerkt
                            13/13 Carburateur
                            Malossi Power Filter
                            City power (wegens omstandigheden)

Welke sproeier ?

Bvd! 😀

ChrisNL
                            Bijdrager

origineel carter? welke krukas?

Suub-Citta
                              Bijdrager

ChrisNL :
                                origineel carter? welke krukas?

Ja origineel carter en originele krukas… Alvast bedankt!

ChrisNL
                                Bijdrager

maatje 60/62 moet ruim voldoende zijn. probeer bij voorkeur een leo, citypower heeft wat meer tegendruk wat ten koste gaat van je power van je 70 DR.

15 berichten aan het bekijken - 1,711 tot 1,725 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.