- Dit onderwerp bevat 411 reacties, 104 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Daniel citta 0.5.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 augustus 2025 om 15:38 #829697
Dag Bramovitz
Ja ik heb elke tussenmaat al gehad tot 60 en zelfs hoger. Ik ga nog eens proberen 50-52-54. Startproblemen zullen wijzen op een te grote sproeier? Bedankt voor je reactie21 augustus 2025 om 16:45 #829698Even een update. Ik heb zonet 50,52&54 geprobeerd. Hier mijn bevindingen.
50: met choke niet te starten, met gas volledig open na 3 kicks gestart. Valt na een halve minuut vanzelf uit.
52: zelfde situatie om te starten, valt ook na een halve minuut ongeveer uit. Bij gas geven valt hij uit.
54: zelfde situatie om te starten. Viel niet uit op stationair toerental. Bij gas geven smoort hij heel even en daarna klimt hij wel in toeren. Bij te snel volgas smoorde hij en wou hij uitvallen. Op bepaalde toerentallen merkte ik dat het toerental niet meer steeg.Ben ik in de juiste richting bezig? Zit compleet vast…
21 augustus 2025 om 17:52 #829699Kijk maar eens in de sproeier database met welke range sproeiers je het moet gaan zoeken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.21 augustus 2025 om 19:14 #829701Dag Wim
Bedankt voor je reactie. Ik heb alles in en rond deze range al geprobeerd. Weet u misschien iets meer aan de hand van de symptomen die ik vermeld heb?
22 augustus 2025 om 09:59 #829705Nee, dat wordt moeilijk vanachter een toetsenbord.
Een monteur moet het hele ding zien, voelen, horen, proberen etc etcOp deze manier kan men alleen zeggen, probeer dit, probeer dat,
doe zus, doe zo, etc. etc.Ben jij een week later 300,- kwijt aan probeersels,
en blijkt plots slechts alleen maar het bobinedraadje (0,10 euro) af en toe ergens tegen massa- te trillen.Had je die week ook kunnen gebruiken om de brommer bij de reparateur te zetten,
zelf te gaan werken, en had je misschien 500,- verdiend, de reparateur 300,- betaald én
zelfs 200,- in de eigen zak over te houden. Gein. 😉Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 augustus 2025 om 10:01 #829706Misschien dat een goed filmpje van jou klachten iets ophelderd.
Duidelijk geluid en beeld natuurlijk.
via youtube, plaats hier de link.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 augustus 2025 om 11:14 #829707Haha dat is zeker waar, gelukkig vind ik sleutelen heel plezant. Alleen zit ik nu een beetje vast…
Zoals gevraagd een filmpje (sproeier 54):
https://youtube.com/shorts/0Gjg2GO3ntM?si=mwVR77YLlq79YJce
Wat randinformatie:
Gestart met choke en gas lichtjes open na 5 keer kicken.
In het begin draait hij met de choke aan, je hoort de choke af gaan wanneer ik gas geef. Ik moest de brommer levend houden met mijn gashendel. Op het einde gaf ik volgas en toen sloeg ie af. Ik hoor de brommer precies ook inhouden in het begin van gas geven.Grtjs Jannik
22 augustus 2025 om 12:00 #829708Test altijd met luchtfilter gemonteerd.
Probeer sproeier 56 58 ook eens.Die laatste keer gas geven waarbij hij afslaat.
Probeer eens snel voordat hij afslaat de choke er bij te zetten. Blijft ie dan wel aan?
Ja? = te arm mengsel. Doe dan bovenstaande.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 augustus 2025 om 12:39 #829711Dag Wim, met choke half open bleef hij iets beter draaien maar als ik de choke volledig dicht deed viel hij weer uit dus ik weet niet wat dat wilt zeggen. Ik moet ook wel echt vaak kicken als de brommer koud is om hem gestart te krijgen. Luchtfilter is gemonteerd is een malossi.
22 augustus 2025 om 13:56 #829714Ja, leuk. Maar kijk nou of ie blijft lopen met die choke op een bep. stand.
Hij moet even blijven lopen zodat je zeker weet dat het niet ontsteking gerelateerd is.
Dan heb je gewoon een te kleine sproeier.
Er moet meer benzine bij het mengsel dan.
Of minder lucht. (Std luchtfiltertje proberen).Carburateur zit goed ver genoeg op je spruitstuk? ivm valse lucht.
Dan raak je ook het spoor bijster.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.22 augustus 2025 om 14:16 #829715Nee elke stand van choke valt ie uit en ik moet met gashendel blijven spelen om hem aan te houden. Ik denk dat ik wat valse lucht trek, heb met remmenreiniger aan verbinding carb/inlaat gespoten en toerental wisselde. Ontsteking lijkt me oke hij heeft ook altijd gereden, nu ook een nieuwe bougie die vonkt (heb gecheckt).
26 augustus 2025 om 10:26 #82974826 augustus 2025 om 10:26 #829749Hallo zusammen,
tolles Forum, nette Leute
Ich war lange stiller Leser, habe jetzt aber ein paar Fragen.Ich verstehe die Sprinklerliste auf der Seite nicht.
Ciao C7E1T
Motorhaus Original, ich weiss nicht was es für einen Einlass hat.
13/13er Vergaser
Polini 63ccm -> 8054705011009 -> https://www.zwotakt-garage.de/Zylinder-Kit-Zylinderkit-Polini-Sport-63-ccm-O-43-mm12-mm-Kobo-Guss-Ciao-Boss-Vespa-SI
Malossi Luftfilter
Original AuspuffIch habe bereits einen DR-Zylinder kaputt gefahren, den ich habe mit der Giannelli Ori Power und Düse/Jet war 66.
Gibt es Probleme wenn ich mit dem Original Ciao Auspuff und dem 63er Zylinder fahre?
Kann mir jemand weiterhelfen ?42 mm (65 ccm),13/13,Stadtstrom,Malossi / Polini,13 mm Einlass,Brom / Rennen,64 – 68
43 mm (70 ccm)13/13,Stadtstrom,Malossi / Polini,13 mm Einlass,Brom / Rennen,64 – 68გამარჯობა,
ცილინდრები 500-დან 800 კმ-მდე (310-დან 500 მილამდე) სიარულის განმავლობაში ფრთხილად უნდა დამუშავდეს ოდნავ დიდი ზომის ჭავლით. ასე რომ:
ყოველ ჯერზე დააინსტალირეთ უფრო დიდი ჭავლური, სანამ მაქსიმალური სიჩქარე არ შენელდება და შემდეგ ერთი ზომით შეამცირეთ.
მხოლოდ ამის შემდეგ (5-800 კმ (310-დან 500 მილამდე) უნდა მოძებნოთ სწორი ჭავლური სანთლის ფერის მიხედვით. (B7HS)პატივისცემით, ვიმ.
gamarjoba,tsilindrebi 500-dan 800 k’m-mde (310-dan 500 milamde) siarulis ganmavlobashi prtkhilad unda damushavdes odnav didi zomis ch’avlit. ase rom:
q’ovel jerze daainst’aliret upro didi ch’avluri, sanam maksimaluri sichkare ar sheneldeba da shemdeg erti zomit sheamtsiret.
mkholod amis shemdeg (5-800 k’m (310-dan 500 milamde) unda modzebnot sts’ori ch’avluri santlis peris mikhedvit. (B7HS)p’at’ivistsemit, vim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.Beste Schucha,
Bedankt voor je complimenten dit is inderdaad een vriendelijk forum met een rijke inhoud we zijn er dan ook trots op.
Ik snap dat het sproeier topic wat onduidelijk is als je Duitstalig bent.Met je sproeier zit je niet verkeert. Wim die drie talen spreekt maar geen Duits, raad je aan met de grootse sproeier te beginnen en dan naar beneden te gaan (met de bougie kleur als indicatie voor de juiste afstelling) gebruik een NGK bh6.
Dat je cilinder stuk is gegaan kan duiden op valse lucht maar de oorzaak kan ook zijn dat je te weinig zuigerveer speling had. Controleer dit altijd voordat je de cilinder monteert want de producent let er niet op.
Alhoewel Nederlanders Duits verstaan en andersom ook, is dat met geschreven taal anders. We kunnen het waarderen als je even googel translate ter hand neemt of Ghat GPT voor het vertalen. Dan hoeven wij dat niet te doen.
Welkom op het forum.
- Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.