- Dit onderwerp bevat 411 reacties, 104 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Daniel citta 0.5.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 maart 2024 om 15:33 #823885
Het is inderdaad een brom filter. Heb ookal polini filter geprobeerd die is nieuw. Maar uitlaat kan natuurlijk ook dicht zitten. Het is een brom blok er staat D11.5 x 7.5 op de carter. Niet de beste foto maarja ik zag het wat beter met eigen ogen.
2 maart 2024 om 17:47 #823887Ik las net dat je wel de 40/45 haalt en goed optrekt. Dus dan is de uitlaat ook wel goed. Ik had eens een andere carburateur geprobeerd als je die hebt liggen. Maar aan de andere kant, als die goed loopt,mooi laten lopen. Bougie kleur controleren na een lang stuk vol gas rijden, stoppen en gelijk de bougie er uit halen, pas op heet! Als die koffie met melk kleur heeft, dan is het goed.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 maart 2024 om 19:23 #823888Ik ga de Bougie kleur later controleren. Kan het ook liggen aan slechte snaar ofzo. Die jankt ook namelijk soms.
En raden jullie mij aan om dit blok volledig te gaan reviseren want de zuiger oogt vanaf bougie gat erg vies. Ik heb nog cilinder en zuiger set liggen dus dan heb ik alleen nieuwe lagers en pakkingen nodig. Ik heb een lagertrekker dus dat is geen moeite!
Of zeggen jullie iets wat loopt niet aan zitten?Alvast bedankt.
20 maart 2024 om 21:33 #824048Hallo.
Vorige week een ciao gekocht, nu het meeste er uit proberen te halen.
Er zit op:50cc standaard snor
Standaard uitlaat
13/13 carb met sproeier 66
Malossi luchtfilter
Poelie 90De rest is alles standaard.
Bij vol gas haalt ie net 25km/h (op google maps want de teller werkt niet)
Maar helemaal lekker loopt het niet. Heb het idee dat erg loopt te 4 takten.Welke sproeier maten kan ik het beste gaan halen?
Had een 46 liggen, die was volgens de lijst perfect voor mijn setup. Geprobeerd maar te klein, loopt wel stationair maar valt meteen uit bij gas geven.
21 maart 2024 om 10:23 #824051Database geeft 44 – 46 – 48 op dus proberen maar
Je zegt 46 geprobeerd maar te klein. Dus probeer eens 48.
Zou ik voor het gemak er ook een 50 bij kopen,
je zal het net zien, zondagochtend, alle winkels dicht 😉Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 maart 2024 om 22:24 #824215Setup
Bijna alles origineel
50cc
12/10 carb 42 sproeier
brom blok electronisch
gewone luchtfilterleovinci uitlaat ga ik erop zetten maar welke sproeien heb ik dan nodig? Tussen de 48-52 ongeveer er zit nu een 42 op.
29 maart 2024 om 09:54 #824216Sproeier database zegt indd 48-50-52.
Maar dat is een richtlijn waar je ongeveer moet zitten als je helemaal out of specs bent.Je hebt nu 42 zeg je, maar database zegt over een Std set-up 43-44-45
Dus database is niet super precies maar een richting.
Heb jij nu een bruine bougie met die 42?
Sproeiers bestel je gewoon per 10 ofzo.Ik had vorige week ook een sproeierdingetje met mijn Bravo.
Ook met Std. set-up zoals jij. Rijdt eigenlijk goed.
Sproeier 43 zit er in maar bougie is best te licht bruin.
Dus bij JMPB 44 46 48 besteld.
Deze week gemonteerd, 44 smoort dus te klein. Huh?
46 te klein en 48 ook te klein. Nou?Na wat onderzoek blijkt JMPB imitatiesproeiers te leveren.
Dat is oke, maar ze moeten wel matchen met de maat die
doorgaans bij sproeiers gebruikt wordt.
Dus in een 44 sproeier hoort 0,44mm boring.
In een 50 een 0,50mm boring etc.Nu maar bij een andere leverancier 3 echte Dell’orto sproeiers besteld.
Komen vandaag binnen, dus vandaag of morgen verder.
2,95 p.stk dat dan weer wel. 1 Euro duurder dan de imi’s.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 maart 2024 om 12:44 #824217Nou, pakje van CITYPARTS NAALDWIJK ook net binnen.
besteld 3 Dell’orto sproeiers, staat ook op de bon en in de webwinkel,
en dus ook IMITATIE sproeiers gekregen. 3,- euro per stuk!Dus JMPB levert Dell’orto imitatiesproeiers (2,-) en
CITYPARTS levert ook imitatie Dell’orto sproeiers (3,-).Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.29 maart 2024 om 22:18 #824222Ook even een sproeiervraagje voor mijn citta, het is lang geleden voor me.
- Citta met snorcarter 7mm inlaat,
- bromkrukas van een si,
- 12.7carb,
- origineel-ogend imitatieluchtfilter met 6gaatjes plus gaasje erin,
- uitlaat klein snor van een ciao met beugel verlast,
- 94 poulie
en een bougie in warmtegraad 6, Heb een setje sproeiers bij jmpb besteld van 34-…-44. Wat zou de juiste sproeier zijn om mee te beginnen na heropbouw blok? 😎
Probeer eens een 38 of 40
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.40 42 44 46 gok ik volgens de database.
Die had je nog niet gevonden denk ik:Door je meer open luchtfilterhuisje met 6 gaatjes
ipv snorfilterhuisje met 3 val je iets hoger uit denk ik dan een volledige std set-up.
Je bromkrukas in een snorcarter, wat dat doet, geen idee. Een iets langere inlaatopeningstijd geeft die. Je set-up zal zeker een echte snorsnelheid opleveren.Ik zou beginnen met 46. Als hij daarmee viertakt dan 44 er in etc etc.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.4 april 2024 om 16:33 #824275Hallo iedereen,
Ik weet even niet zeker welke sproeier ik nodig heb. Mijn set-up is:
Pinasco 46mm cilinder
Pinasco power casing carter
Simonini calibrata uitlaat
Krukas werdt geleverd met de carterAlvast bedankt!
Yannis Petridis4 april 2024 om 16:34 #824276Oh, ik zie net dat ik de carb ben vergeten, dit is een 21mm phbg set van pinasco
4 april 2024 om 19:25 #824277De sproeiers 82 – 84 – 86 – 88 – 90 aanschaffen.
Monteer steeds een grotere sproeier tot de motor
viertakt, te rijk loopt, en ga dan één maat terug.Pas na een inrijperiode van 800km kan je de juiste sproeier gaan vinden aan de hand van de ontstane bougiekleur.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.27 juli 2024 om 11:08 #826225Hey allemaal,
vraagje, ik heb nu een superbravo die nagenoeg standaard is. Telt de standaard avanti uitlaat als een expansie of als een “standaard” uitlaat?
sproeier rond de 46?Setup:
hittegraad 6 bougie
50cc piaggio
elec kick carters onbewerkt
12/12 met brom filter
piaggio avanti uitlaat (jamarcol lijkt er veel op)beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.