- Dit onderwerp bevat 411 reacties, 104 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Daniel citta 0.5.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 november 2023 om 15:20 #822718
Lijkt mij dat je sproeier te groot is. Maar wat zegt je bougie? Heb je een nieuwe bougie gebruikt? En start hij makkelijk? Als hij makkelijk koud start is sproeier wss te groot.
Die database zegt ook niet alles. Mijn Ciao snor 50cc met standaard Carter dus 7mm inlaat, 13/13 en citypower loopt het beste op sproeier 62. Wat volgens de database veel te groot is.
Met ontsteking afstellen heb ik geen ervaring.
30 november 2023 om 20:35 #822804Beste…
Ik heb een Gilera Citta met alles standaard behalve de uit laat die ik heb vervangen met een tecno circuit uitlaat. Er zat een maat 38 sproeier in, alleen is volgensmij te klein.
weet iemand welke sproeier ik kan gebruiken of om hem iets sneller te laten rijden? Het zou fijn zijn als iemand reageert!
Of zet ik dit bericht bij de verkeerde berichten?met Vriendelijke groet
KwintenGilera Citta30 november 2023 om 20:36 #822805Beste…
Ik heb een Gilera Citta met alles standaard behalve de uitlaat die ik heb vervangen met een tecno circuit uitlaat. Er zat een maat 38 sproeier in, alleen is volgensmij te klein.
weet iemand welke sproeier ik kan gebruiken of om hem iets sneller te laten rijden? Het zou fijn zijn als iemand reageert!
Of zet ik dit bericht bij de verkeerde berichten?met Vriendelijke groet
KwintenGilera Citta30 november 2023 om 21:31 #822806Dit is het juiste topic.
Maar misschien is het toch handig om de carburateur maat en of je een snor of brom luchtfilter gebruikt te vermelden.1 december 2023 om 06:59 #822812Hoi,
Ik weet niet welke sproeier maat ik nodig heb voor mijn standaard Citta, met alleen een tecno circuit uitlaat en een poelie van 80mm. Iemand een Idee welke sproeier er in moet?
met Vriendelijke Groet
…Gilera Citta1 december 2023 om 09:52 #822814Hoi, Ik weet niet welke sproeier maat ik nodig heb voor mijn standaard Citta, met alleen een tecno circuit uitlaat en een poelie van 80mm. Iemand een Idee welke sproeier er in moet? met Vriendelijke Groet …
Hallo Kwinten,
je had het antwoord van Zeven ook goed gelezen?
Gr. Wim.
P.s. ik geef je even de link naar de sproeierdatabase, daar zie je welke gegevens
je éérst nodig hebt om op de sproeiers uit te komen waarmee je kan gaan testen.
Meestal zijn dat er dan 3 tot 5 stuks die je moet aanschaffen waarmee je dus gaat
testen welke de beste is. Is niet even een klusje van 5 minuutjes dus.Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 december 2023 om 09:58 #822815Bedankt, Wim!
Ik dacht dat het bericht van Zeven niet voor mij was bedoeld, maar voor degene boven me. In de Citta zat op het begin een maat 35 spoeier, die was waarschijnlijk ook veel te klein. Er zit nu een maat 38 in met de nieuwe uitlaat en poelie. Ik had er ook een 52 in gedaan, alleen rookte hij heel erg veel en kwam er waarschijnlijk veel te veel benzine door. Ik heb nog een maat 40 alleen is die dan ook niet te klein? Bedankt voor uw reactie!met vriendelijke groet
KwintenGilera Citta1 december 2023 om 10:00 #822816Ik weet eigenlijk ook niet welke carburateur in een standaard Gilera Citta zit. Dus weet ik niet bij welke ik moet kijken. En ik snap ook niks van de brom en snor wat er staat.
Gilera Citta1 december 2023 om 10:14 #822819Nee, als je antwoord op een hoger gelegen vraag oid, moet je eerst quoten, dan komt
die vraag/antwoord eerst terug in je antwoord/vraag.
Als je direct antwoord is dat op het laatste bericht.Je moet dus alle gegevens hebben.
Geen Citta is nog origineel. 😉Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.1 maart 2024 om 17:09 #823868Beste leden.
ik heb een Vespa ciao met een brom blok
er zit een 42 sproeier op en een originele luchtfilter.
wanneer ik een Polini filter erop doe met sproeier 44 dan valt die uit met gasgeven maar met 42 loopt die wel goed ook met de standaard filter. Is dit wel goed?
Het is een originele brom blok en standaard uitlaat. 12/10 carburateur
1 maart 2024 om 17:50 #823869dit is de uitlaat geen idee wat voor een.
1 maart 2024 om 17:50 #823870Trekt prima op en rijd goed alleen top snelheid 40/45
2 maart 2024 om 07:39 #823880Probeer eens een sproeier 46. Wat je verteld wat er gebeurt met sproeier 44 klinkt als een te kleine sproeier, het is dan gek dat hij het met 42 beter doet. Heb je eventueel nog een andere sproeier 44? Ik heb wel eens gehad dat die replica sproeiers niet altijd helemaal het goede cijfer hebben.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.2 maart 2024 om 07:41 #823881Sproeier 46 deed dus het zelfde het vermogen viel volledig weg. Maar 42 is wel inderdaad te klein. Ik heb bougie gecontroleerd en vervangen dus kijken wat die doet met maat 44/46.
2 maart 2024 om 14:57 #823884Dan is de uitlaat misschien de begrensende factor. Een origineel bromblok moet zeker wel met een sproeier 46 kunnen lopen. Bijv. een originele snoruitlaat met een dun pijpje kun je alleen met een klein sproeiertje rijden. De uitlaat van je foto lijkt wel onder de noemer “citypower” te vallen, een iets snellere uitlaat als origineel, maar die kan ook wel dichtgekoold zijn. Je originele filter is wel een brom filter? Bij een snor filter zijn de gaatjes veel kleiner en krijgt je dus dat je blok snel verzuipt
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.