- Dit onderwerp bevat 411 reacties, 104 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Daniel citta 0.5.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 december 2022 om 15:26 #817879
Ik meng nu 1 op 45.
Hij staat een klein beetje aan de rijke kant afgesteldJarno4 december 2022 om 19:52 #817880Je hebt al met sproeiers gespeeld zei je, ik hoop de juiste. Zie de sproeierdatabase.
Dan denk ik aan valse lucht bij de aansluiting van de carb.
Zit de carb er goed op, helemaal tot het einde?
Is het plastic pasbusje nog mooi heel?Als het vijlen van de inlaat is “mislukt” zeg maar heeft dat ook veel invloed.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.4 december 2022 om 21:32 #817887Het busje in de carb ziet er goed uit en de carb zit er helemaal op.
Hoe bedoel je vijlen mislukt?
Ik heb hem niet te overdreven uitgevijlt en niet te dicht bij de rand van het vlakje.Jarno4 december 2022 om 21:33 #817888Ik rijd nu nog wel met een originele luchtfilter op een uitgevijld carter.
Dus veel nut heeft het niet.
Maar ik heb nog een malossi filtertje liggen
Jarno5 december 2022 om 09:34 #817889Ik heb hem niet te overdreven uitgevijlt en niet te dicht bij de rand van het vlakje.
Dan is dat goed.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 december 2022 om 09:41 #817890Ik rijd nu nog wel met een originele luchtfilter op een uitgevijld carter. Dus veel nut heeft het niet. Maar ik heb nog een malossi filtertje liggen
Originele filter(geen snor) kan wel hoor tot 13mm carb.
Mits het gaasje schoon is.Als je luchtfilter te krap was had je evengoed met sproeiers proberen
een juiste afstelling kunnen vinden, was wel de sproeier erg klein geweest.
Maar hij had er normaal mee gereden.Malossi filter, =veel aanzuigherrie!
Ik neem dan een polinifilterhuisje.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 december 2022 om 09:48 #817892Herrie vind ik geen probleem dus ik zet het malossi filtertje erop.
Ik heb er al een citypower opzitten dus dat zal wel een stuk lekkerder lopen.
Even goed afstellen en dan is het prima.
Nog eventjes netjes inrijden nu omdat er een nieuwe zuiger in zitJarno5 december 2022 om 13:51 #817894Als ie is ingereden nog maar eens fine-tunen met sproeiertjes.
Dan zal dat ook beter gaan.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 december 2022 om 13:53 #817896Ja dat ga ik zeker doen.
En weer gewoon 1 op 50 mengenJarno15 maart 2023 om 09:29 #819022welke sproeier heb ik nodig
elektrische ontsteking, standaard 50cc carter,standaard uitlaat, standaard luchtfilter,10/7 carb en standaard krukas
65cc cilinder en zuiger,15 maart 2023 om 09:59 #819024Quote Jone:
welke sproeier heb ik nodig
elektrische ontsteking, standaard 50cc carter,standaard uitlaat, standaard luchtfilter,10/7 carb en standaard krukas
65cc cilinder en zuiger,
:Quote.
Hallo Jone,
omdat je geen carter beschrijft(brom-snor) kan er geen sproeier gevonden
worden viade sproeierdatabase.
Je 10.7 komt ook niet voor met een 43mm cilinder, dus je zal sowieso zelf
aan de slag moeten met sproeier zoeken.Dat is erg makkelijk 😎 :
Ik ga er vanuit dat er nu een te kleine sproeier in je carburateur zit,
controleer dit in de sproeierdatabase.(=ook supersimpel) 😉
Dan begin je steeds een grotere sproeier te monteren tot de brommer viertakt
op top (=pruttelen, niet op toeren komen, slaat steeds een verbranding over)
Is dit punt bereikt monteer dan één maat kleinere sproeier.
Klaar.Telkens als je gaat proefrijden met de volgende sproeier,
moet alles steeds perfect gemonteerd zijn, dus carburateur, luchtfilter, uitlaat,
alles! Zonder, krijg je een ander resultaat!
De motor moet ook enigzins warm gereden worden, zeker als het buiten koud is.Om dit uit te voeren moet de brommer verder eerst technisch perfect in orde
en goed afgesteld zijn, anders is het resultaat niet wat je wilt.Heb je geen idee waar ik het over heb, laat dan een brommertechneut dit lezen
en ook uitvoeren, kijk mee, dan leer je ook weer.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.15 juli 2023 om 17:21 #820960Athena 80cc
Speed Engine contactpunten
Polini vario voor
Malossi koppeling achter, gele veer, rode trekveertjes
Dell’orto 13/13 – sproeier 66
Malossi luchtfilter met orgineel gaasje
Gianelli FireOp dit moment heb ik een Citypower eronder. Loopt maar 43 km/u en ik zou richting 55 willen. Maandag zet ik de Fire eronder.
Sproeier naar 74 zetten?
Gaasje best uit luchtfilter?15 juli 2023 om 17:23 #820962Zou inderdaad 74-78 proberen. Weet je zeker dat er genoeg co.pressie is? 43 is wel heel sloom voor die setups.
Mijne ging met vergelijkbare specs en sproeier 72 al 70km.
15 juli 2023 om 17:49 #820963Zou inderdaad 74-78 proberen. Weet je zeker dat er genoeg co.pressie is? 43 is wel heel sloom voor die setups. Mijne ging met vergelijkbare specs en sproeier 72 al 70km.
Hoe check ik dat?
Ik vind het ook traag. De riem gaat niet diep de Vario in, denk dat het daaraan ligt.
De gele veer te sterk? Zou toch moeten kunnen met deze set-up?
Heb voor nu 5,6gr rollen erin. Kan ik beter de 4,4 steken?25 november 2023 om 14:11 #822715hallo ik heb laatst een dmp 65 cc 43mm op me citta gezet met standaard carter uitgeboord inlaat
ik heb een dell ortho 13/13 er nu op en heb een Uitlaat Tecno Circuit Gilera / Vespa Citta
met malo intake, nu had ik volgens de site een sproeier 70 gemonteerd en loopt die heel beroerd, max 35 kmph gok te rijk, wat is een goeie sproeier? en heb ook nog een 12/10 carb liggen, kan ik beter die gebruiken?
of is het toch contactpunten? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.