Vespa-Ciao.NL
:: Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

Home Forums Techniek Afstellen Welke sproeier heb ik nodig? Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 412)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Setup: 50CC std Bromblok Dellorto 12/10 Polini Luchtfilter Proma CC Poelie 80 Groene trekveren

Ik zou beginnen met een sproeier 50, en kijken of je goed zit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Knaak94
      Bijdrager

Setup: 50CC std Bromblok Dellorto 12/10 Polini Luchtfilter Proma CC Poelie 80 Groene trekveren

Ik zou beginnen met een sproeier 50, en kijken of je goed zit.

Sproeier 50 ja? Heb er nu nog 56 inzitten namelijk. Met die sproeier reed ik ook met een Gianelli Citypower. Maar kan het eens proberen te verlagen ja.

Op top rijd hij prima, maar in lagere toeren niet helemaal lekker.

jarno
        Bijdrager

Ik heb een ciao snor
          Start goed en trekt goed op.
          Alleen houd hij op top soms een tijdje in en dan ineens trekt ie door en rijd hij goed en na een tijdje valt ie weer terug.
          Laatst sloeg hij zelfs af toen ik lange tijd vok gas reed.
          Stationair blijf hij ook eventjes goed lopen en dan ineens slaat ie af.
          Carb 12/7
          Luchtfilter origineel
          Citypower uitlaat
          Elektrische ontsteking
          Sproeier 48 wat ik aardig groot vind en de bougie is nog aan de witte kant.

Jarno

Biermobiel21
          Bijdrager

@jarnocitta84
            Heb je geen valse lucht ergens?

gileracitta
            Bijdrager

Ik heb een ciao snor Start goed en trekt goed op. Alleen houd hij op top soms een tijdje in en dan ineens trekt ie door en rijd hij goed en na een tijdje valt ie weer terug. Laatst sloeg hij zelfs af toen ik lange tijd vok gas reed. Stationair blijf hij ook eventjes goed lopen en dan ineens slaat ie af. Carb 12/7 Luchtfilter origineel Citypower uitlaat Elektrische ontsteking Sproeier 48 wat ik aardig groot vind en de bougie is nog aan de witte kant.

Zelfde setup met een CITTA, rijd prima hier…

Rubson
              Bijdrager

ik heb een:
                -standaard cilinder 50 cc
                – carb is 13/13 gemaakt.
                – uitlaat is een citypower.
                – filter is van malossi.
                – carter is 13 mm inlaat, en uitgevijld.
                – snor krukas

welke sproeier? 🙂

Burusu
                Bijdrager

Ik vroeg mij af of ik goed zit met de sproeier en of jullie toevallig weten wat dit kan zijn probleem kan zijn?
                  ik heb namelijk al enige tijd met mijn citta een athena 75 cc met polini speed engine en een dellorto 13/13 carb, polini luchtfilter en sproeier 68. uitlaat gianelly citypower. Voelt soms alsof hij nog te groot is met optrekken maar als ik vol gas ga giert hij er over.
                  Het probleem; als ik vol gas rijd voel je verder geen problemen alleen het geluid staat mij niet aan, het geluid is een soort van heel hard geschud en het klinkt uit de cilinder, net alsof ik een blik vol met metalen pennen aan het schudden ben(dit gebeurt alleen op volgas) als ik dan een stukje gas terug neem is het geluid ook weer weg.
                  de zuiger is recent vervangen maar het probleem is hetzelfde, ra ra wat is dit?
                  ( mocht dit op een verkeerde topic zijn mag hij verplaatst worden )
                  groetjes bruce

Intellect80
                  Bijdrager

zou even een filmpje maken van het geluid en dit posten. Wel even een nieuw topic aanmaken, want dit ligt zeker niet aan de sproeier..

No stress, all fun and a bit of speed

Plant
                    Bijdrager

Pas heb ik een 16mm spruitstuk en SHA voor mijn Si met 80cc polini speedengine gekocht.

het standaard meegeleverde gaas filter zit erop, enige wat nog in de brug paste nadat trapas is verwijderd.

welke sproeier heb ik nodig? Met 78, 82 en 86 geprobeerd, blijft niet lekker lopen. Hij sputtert onderin. Trekt wel redelijk soepel op tot 50-55, maar nog niet de klinkers uit de straat

zou het ook aan te lichte Vario rollen kunnen liggen? Heb er een gele drukveer in gezet, onbekend gewicht rollen. Wat zou het gewicht ongeveer moeten zijn denken jullie?

Wim
                      Bijdrager

Pas heb ik een 16mm spruitstuk en SHA voor mijn Si met 80cc polini speedengine gekocht.
                        Het standaard meegeleverde gaas filter zit erop, enige wat nog in de brug paste nadat trapas is verwijderd.
                        Welke sproeier heb ik nodig? Met 78, 82 en 86 geprobeerd, blijft niet lekker lopen.
                        Hij sputtert onderin.
                        Trekt wel redelijk soepel op tot 50-55, maar nog niet de klinkers uit de straat.
                        Zou het ook aan te lichte Vario rollen kunnen liggen?
                        Heb er een gele drukveer in gezet, en een onbekend gewicht rollen.
                        Wat zou het gewicht ongeveer moeten zijn denken jullie?

Sputteren en gedoe is meestal brandstofhuishuiding en/of ontsteking.

Hoe doet ie het op de middenbok.
                        Dan is de aandrijving nagenoeg onbelast en kan die geen oorzaak meer zijn
                        voor gesputter enz.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Plant
                        Bijdrager

Bedankt voor de reactie! loopt stukken beter met sproeier 80. Denk dat ik nog een slag kleiner moet gaan.

Ontsteking liep prima voorheen, toen had ik poelie aandrijving en 13mm op een origineel spruitstuk. Nu dus 16mm maar loopt nog niet harder dan voorheen, zal de bougie kleur nog eens checken.

jarno
                          Bijdrager

Mijn ciao loopt en rijd goed.
                            Helemaal standaard behalve inlaat uitgevijlt en een citypower uitlaat.
                            En elektronische ontsteking.
                            Alleen sinds dat ik hem heb loopt ie stationair niet goed.
                            Hij loopt eventjes redelijk hoog stationair en na een tijdje gaat ie ineens sloom lopen en dan valt ie uit.
                            Net of ie na een tijdje stationair lopen verzuipt.
                            Ik heb net het blok gereviseerd met pakking, lagers etc. en een nieuwe zuiger.
                            Hij doet nog steeds precies hetzelfde.
                            Ik heb al met sproeiers gespeelt maar dat lost niks op.
                            Ik heb hem nu aan de rijke kant afgesteld met wat extra olie voor het inrijden
                            Kan iemand mij helpen?

Jarno

Wim
                            Bijdrager

Mijn ciao loopt en rijd goed. Helemaal standaard behalve inlaat uitgevijlt en een citypower uitlaat. En elektronische ontsteking. Alleen sinds dat ik hem heb loopt ie stationair niet goed. Hij loopt eventjes redelijk hoog stationair en na een tijdje gaat ie ineens sloom lopen en dan valt ie uit. Net of ie na een tijdje stationair lopen verzuipt. Ik heb net het blok gereviseerd met pakking, lagers etc. en een nieuwe zuiger. Hij doet nog steeds precies hetzelfde. Ik heb al met sproeiers gespeelt maar dat lost niks op. Ik heb hem nu aan de rijke kant afgesteld met wat extra olie voor het inrijden Kan iemand mij helpen?

Hallo Jarno,

is het ook na een lang stuk rijden?
                              Dus als ie warm is.
                              Of ook als ie koud is, maar wel na de choke periode.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

jarno
                              Bijdrager

Ook als ie warm is

Jarno

Robster
                                Bijdrager

Oppassen met extra olie (bij inrijden) daarmee wordt het mengsel iets armer…!

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 412)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.