Vespa-Ciao.NL
:: Welke pistonpen ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Welke pistonpen ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

si-sovrano
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik heb een cilinder gekocht 41mm zeta p12, deze wil ik gaan plaatsen op een p10 krukas. De volgende onderdelen heb ik al aangeschaft: pakkingen,naaldlager,pistonpenclips en de cilinder, maar deze heeft een p12 pistonpen erbij. dus mijn vraag is welke pistonpen (p10) moet ik hiervoor aanschaffen ? of kan ik de originele gebruiken van een standaard snorcilinder ?

Mvg,

Nick

Martino
      Moderator

De 41mm Zeta gebruikt een Meteor zuiger, maar omdat de cilinder erg lijkt op een 41mm Alfaerre of Polini zal je ook een dergelijke zuiger kunnen gebruiken. De pistonpen van de Meteor zuiger is 33mm lang.

si-sovrano
        Topic starter

Martino, bedankt voor de snelle reactie !!
          Dus deze zal geschikt moeten zijn : http://www.50cc.eu/en/product.asp?P=890515_pistonpin-10x33mm-polini?

Mvg,

paul99
          Donateur

Zoals Martino zegt: je moet ook de zuiger vervangen. Die is ook p10 of p12.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Nee gezien de busjes op voorraad zijn in de webshop om een p12 naar p10 zuiger te maken.

Martino
              Moderator

Nee dat schrijf ik niet. Je hoeft niet perse de zuiger te vervangen! Dit is een optie evenals de pistonpen icm de pistonpenbusjes. De dubbelpost kan nu ook wel verwijderd worden.

paul99
                Donateur

Oh ja. Dat kan ook. Busje erbij kopen

si-sovrano
                  Topic starter

Ik heb de zuiger er wel bij.. Maar alleen de piston pen ontbreekt in de juiste maat..
                    Is de piston pen uit de link geschikt voor deze zuiger ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.