Vespa-Ciao.NL
:: Welke koppakking?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Welke koppakking?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

aerox hunter
    Topic starter

Hallo!

Ik ben bezig met mijn vespa ciao en het enige wat er nog moet gebeuren is het motorblokje.
      Nu heb ik een 43mm DR evo en een normale 50cc kop.
      Nu weet ik dat dit wel op elkaar past.
      Maar wat is nu het beste om te doen met de koppakking?
      De een zegt alu pakking, of vloeibare pakking of beide, of zelfs helemaal geen pakking?

SpeedyVespa
      Donateur

Deze vraag kan prima in het kleine vragentopic,
        Beste monteer je een 43 mm alu koppakking.

Martino
        Moderator

Juist een hele goede vraag om een eigen topic over te starten ipv het kleine vragen topic te gebruiken.

Het mooiste zal zijn om zonder extra aluminium koppakking te rijden. Compressie, squish, etc. zal over het algemeen beter zijn bij Vespa blokjes. Wel zal je cilinder en cilinderkop mooi vlak op elkaar moeten afsluiten hiervoor. In de praktijk blijkt dit vaak niet het geval. Door gebruik van een aluminium pakking is dit deels te verhelpen. Wat ik bij gebruik van een aluminium koppakking dan prettig vind. Is om deze een klein beetje in te smeren met vloeibare pakking zodat de delen mooi op elkaar kleven.

In jou specifiek geval zal je een 43mm aluminium koppakking moeten gebruiken wanneer dzeze nodig blijkt.
          Heb je dus mooie vlakke onderdelen zal ik alleen maar vloeibare gebruiken. Er zijn ook speciale vloeibare pakkingen voor bij cilinderkoppen te krijgen.

aerox hunter
          Topic starter

Bedankt jongens,
            Dus jullie rijden zelf ook met een aluminium pakking zonder problemen?

VespaAvanti
            Donateur

ik rijd in 99% van de gevallen zonder koppakking, dat gaat prima, een orgineel vespa blokje heeft af fabriek ook geen koppakking.
              Vloeibare pakking brand tussen de kop uit vanwege de hoge themperaturen, die troep hoort daar in mijn beleving niet thuis.

ritze
              Bijdrager

ik heb nog nooit een keer een koppakking gemonteerd op de vespa.
                ooit 1 keer met een puchje en die blies er zo weer uit 😀

het lijkt mij beter om zonder een pakking te rijden met een STD kop.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.