Vespa-Ciao.NL
:: Wat is snelste beste cylinder?

Home Forums Techniek Opvoeren Wat is snelste beste cylinder?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rebel

Hij weet de echte cctjes wel maar hij bedoelde 90cc in vespa taal
      ze noemen een dr evo ook 70cc terwijl het dat niet is zeg maar.

Maar indd een Dr evo vond ik wel grappig cillindertje

een deps natuurlijk ook als je ervoor de Deps poort in je carter wil overnemen zijn ze wel vet (je kan indd ook een Reed Valve System kopen en dan zit die Deps poort er al in ;))

Maar als je leuke setup wil die niet al te duur is
      Polini Speedenginge
      Leuke cilinder
      13.13
      Leuke uitlaat Proma CC/Top one/Andere 😛
      Je kan er eventueel een Top Racing kruk ofzo ingooien of een bewerkte kruk

Zal wel leuk lopen

ArvidW
      Donateur

Kijk eens naar zijn vraag !:con

Hij wil weten welke cilinder het beste is op een Standaard carter !

Austria is een goed voorbeeld van een cilinder die goed geschikt is voor een std blok, niet te extreem kwa poorten, en zal redenlijk wat trekkracht geven.

De DR70 (niet evo) is ook erg leuk op std blok (hij wordt ook wel de olympia70 genoemd)
        De DR70evo is ook leuk op std blok, maar dan merk je wel dat die cilinder veel meer kan (dus inlaat uitvijlen)
        DR60 is zeker leuk op std blok, maar geeft niet zo veel trekkracht als een 70cc’er

Voor trekkracht bestaat er maar één cilinder….. de polini 80. Helaas past deze cilinder niet op je std carter (tenzij je hem laat kotteren bij Barry) dit is echt de cilinder waarmee je met pully zeker hard optrekt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Superbravo
        Topic starter

ArvidW :
          Kijk eens naar zijn vraag !:con

Hij wil weten welke cilinder het beste is op een Standaard carter !

Austria is een goed voorbeeld van een cilinder die goed geschikt is voor een std blok, niet te extreem kwa poorten, en zal redenlijk wat trekkracht geven.

De DR70 (niet evo) is ook erg leuk op std blok (hij wordt ook wel de olympia70 genoemd)
          De DR70evo is ook leuk op std blok, maar dan merk je wel dat die cilinder veel meer kan (dus inlaat uitvijlen)
          DR60 is zeker leuk op std blok, maar geeft niet zo veel trekkracht als een 70cc’er

Voor trekkracht bestaat er maar één cilinder….. de polini 80. Helaas past deze cilinder niet op je std carter (tenzij je hem laat kotteren bij Barry) dit is echt de cilinder waarmee je met pully zeker hard optrekt.

Ja goeie! Dat was mijn vraag!:thumb
          Maakt niet uit hoor, iedereen is enthousiast en dat telt.

De Autisa cylinder die ik heb werkt super op standaard blok inderdaad en hij is
          nog erg goed dus ik zoek er een Autisa zuiger voor 43mm pen 10 met veren, liefst nieuw natuurlijk.

Bedankt:thumb

PoliniCitta
          Bijdrager

neem gewoon een dr 60 41mm voor je helemaal orginele blok.. rijd wel lekker dan hoor.. voor die cilinder hoef je niks aan je carter aan te passen( spoelpoorten ).. inlaat vijlen kan je wel doen maar op een geheel standaard blok rijd het wel lekker

FonS
            Bijdrager

superbravo’s hebben kickstart blokjes, en die hebben een fabrieksgevijlde inlaat 😉 dus vijlen hoef je helemaal niet te doen, naar 13mm boren eventueel wel

Superbravo
              Topic starter

FonS :
                superbravo’s hebben kickstart blokjes, en die hebben een fabrieksgevijlde inlaat 😉 dus vijlen hoef je helemaal niet te doen, naar 13mm boren eventueel wel

Ho ho….ik ga gewoon mijn Autisa gebruiken als ik zuiger vind.:thumb

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.