Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2011 om 02:16 #79867
Dus ik vanmiddag even mijn oude blokje onder mijn Citta vandaan halen, ik trek de cilinder er af, zie ik dit:

Een zuiger met anderhalve zuigerveer, de andere helft van de bovenste veer is verdwenen. En het vreemde is nog wel dat de cilinder volledig krasvrij is gebleven, en ik een stukje van de zuigerveer uit de bougie heb gepulkt! Ik kan me niet voor stellen dat een halve zuigerveer verdwijnt zonder schade aan te richten?!
3 maart 2011 om 05:59 #79885als je veel geluk hebt zoals nu kan dat 😛
maar dat die in de boegie is blijven plakken vind ik echt cool. normaal gezien krijgt je cilinder toch wel wat petsen mee 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.3 maart 2011 om 14:50 #71514Hij is niet in de bougie blijven steken haha, maar een klein stukje ervan. Het lijkt wel alsof de veer compleet versplinterd is ofzo…
Maar dat de cilinder krasvrij uit de strijd is gekomen kan ik echt niet begrijpen 😛3 maart 2011 om 21:56 #100582elec blokje uitelkaar getrokken, geveild, schoongemaakt, gereviceerd, 60cc pw eronder met gianelli citypower. startte bij de 1ste x proberen 😀
3 maart 2011 om 22:38 #100583:bier Bouwhelm voorzien van LED verlichting :bier
6 maart 2011 om 16:34 #100727sjeeezuhs wat een werk:worshippy
@fons, show je brute hand made tooltje
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.6 maart 2011 om 19:18 #100741vandaag mij elek kick (met gebroken spruitstuk en gat in kleincarter) afgevlakt,opgelast en een speedengine stijl spruitstukje pas gemaakt, dan het klein carter gelast en in elkaar gezet met een 42mm polini tuned en een simo racing,beestje gaat als een hel!
6 maart 2011 om 19:24 #100743Net maar eens het blokje eronder gehangen. Remkabels, en andere kabels vernieuwd.
Morgen alles vastzetten, en vroem. Es kijken hoe het loopt.Als alles okay bevonden is, door met project 2.
6 maart 2011 om 20:22 #100744ik heb vandaag mijn gianelli fire opgeknapt,
eerst compleet geschuurd, daarna gepolijst met fijne schuurpads.
vervolgens nog een keer gepolijst met brillo en afgedroogd.
daarna nog een keer gepolijst met vloeibaar polijstmiddel oftewel commandant.
resultaat:):

6 maart 2011 om 20:59 #100745:O doe mij die maar.
Ziet er netjes uit7 maart 2011 om 11:07 #100758Gisteren bij Neophyt3nl langsgeweest, omdat ze vario niet meer aangreep.
Kreeg de achterkoppeling niet eens meer aan het draaien. Dus ik demonteer de koppelingsschaal, staat vol met “water”. Dus ik beter ruiken, is het WD-40/siliconespray… “zegt hij, ja dat heeft mike gedaan, hij zij dat dat handig was”.
Je koppeling zorgt voor wrijving, dmv koppelingsschoentjes die wrijving creert op het koppelingshuis. Ga je hier smeermiddelen tussen spuiten, dan kan die dus niet meer aangrijpen e.d.
Iig schoongemaakt met Remmenreiniger, Toen opgemerkt dat de gele drukveer uitmekaar gedraaid was. Kon dus weg. Heb ik van mij een standaard drukveer gemonteerd, zodat hij in ieder geval kon rijden. Toen de koppeling + schaal gemonteerd & werkte weer prima.
Dus mike, geen siliconespray meer in je koppeling spuiten:pest.
7 maart 2011 om 16:21 #100794vanavond mischien eindelijk de citta aan de loop 😕
7 maart 2011 om 19:10 #100809Ik heb vandaag m’n Mini nog eens uit de stalling gehaald, want verdomme, wat scheen het zonnetje lekker 8)
Jammer dat je dan moet werken…Maar goed, toen ik thuis kwam heb ik meteen een emmertje sop gepakt en het autootje eens toonbaar gemaakt 🙂
ritze :
sjeeezuhs wat een werk:worshippy@fons, show je brute hand made tooltje

Aight, deze:

Gaat hier in:

Deze:

Past daar op:

En zo doet men “kotter-kotter-kotter” door middel van “ratel-ratel-ratel”
7 maart 2011 om 19:36 #100810vet chille he 😛
die car van jou is echt bommelich
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 maart 2011 om 20:48 #100811Dat is zeker weten weer een mooi stukje FonS.
Het zijn de kleine dingentjes die het ( Grote werk ) doen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.