Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

CittaKlaas
    Bijdrager

Dus ik vanmiddag even mijn oude blokje onder mijn Citta vandaan halen, ik trek de cilinder er af, zie ik dit:

Een zuiger met anderhalve zuigerveer, de andere helft van de bovenste veer is verdwenen. En het vreemde is nog wel dat de cilinder volledig krasvrij is gebleven, en ik een stukje van de zuigerveer uit de bougie heb gepulkt! Ik kan me niet voor stellen dat een halve zuigerveer verdwijnt zonder schade aan te richten?!

ritze
      Bijdrager

als je veel geluk hebt zoals nu kan dat 😛
        maar dat die in de boegie is blijven plakken vind ik echt cool. normaal gezien krijgt je cilinder toch wel wat petsen mee 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

CittaKlaas
        Bijdrager

Hij is niet in de bougie blijven steken haha, maar een klein stukje ervan. Het lijkt wel alsof de veer compleet versplinterd is ofzo…
          Maar dat de cilinder krasvrij uit de strijd is gekomen kan ik echt niet begrijpen 😛

si-owner
          Bijdrager

elec blokje uitelkaar getrokken, geveild, schoongemaakt, gereviceerd, 60cc pw eronder met gianelli citypower. startte bij de 1ste x proberen 😀

mdvn
            Bijdrager

:bier Bouwhelm voorzien van LED verlichting :bier

ritze
              Bijdrager

sjeeezuhs wat een werk:worshippy

@fons, show je brute hand made tooltje :thumb

BDW
                Bijdrager

vandaag mij elek kick (met gebroken spruitstuk en gat in kleincarter) afgevlakt,opgelast en een speedengine stijl spruitstukje pas gemaakt, dan het klein carter gelast en in elkaar gezet met een 42mm polini tuned en een simo racing,beestje gaat als een hel!

Laurensvdw
                  Bijdrager

Net maar eens het blokje eronder gehangen. Remkabels, en andere kabels vernieuwd.
                    Morgen alles vastzetten, en vroem. Es kijken hoe het loopt.

Als alles okay bevonden is, door met project 2.

Lastpak
                    Bijdrager

ik heb vandaag mijn gianelli fire opgeknapt,
                      eerst compleet geschuurd, daarna gepolijst met fijne schuurpads.
                      vervolgens nog een keer gepolijst met brillo en afgedroogd.
                      daarna nog een keer gepolijst met vloeibaar polijstmiddel oftewel commandant.
                      resultaat:):

kevin030
                      Bijdrager

:O doe mij die maar.
                        Ziet er netjes uit

niek1992
                        Bijdrager

Gisteren bij Neophyt3nl langsgeweest, omdat ze vario niet meer aangreep.

Kreeg de achterkoppeling niet eens meer aan het draaien. Dus ik demonteer de koppelingsschaal, staat vol met “water”. Dus ik beter ruiken, is het WD-40/siliconespray… “zegt hij, ja dat heeft mike gedaan, hij zij dat dat handig was”.

Je koppeling zorgt voor wrijving, dmv koppelingsschoentjes die wrijving creert op het koppelingshuis. Ga je hier smeermiddelen tussen spuiten, dan kan die dus niet meer aangrijpen e.d.

Iig schoongemaakt met Remmenreiniger, Toen opgemerkt dat de gele drukveer uitmekaar gedraaid was. Kon dus weg. Heb ik van mij een standaard drukveer gemonteerd, zodat hij in ieder geval kon rijden. Toen de koppeling + schaal gemonteerd & werkte weer prima.

Dus mike, geen siliconespray meer in je koppeling spuiten:pest.

Ben Citta
                          Donateur

vanavond mischien eindelijk de citta aan de loop 😕

FonS
                            Bijdrager

Ik heb vandaag m’n Mini nog eens uit de stalling gehaald, want verdomme, wat scheen het zonnetje lekker 8)
                              Jammer dat je dan moet werken…

Maar goed, toen ik thuis kwam heb ik meteen een emmertje sop gepakt en het autootje eens toonbaar gemaakt 🙂

ritze :
                              sjeeezuhs wat een werk:worshippy

@fons, show je brute hand made tooltje :thumb

Aight, deze:

Gaat hier in:

Deze:

Past daar op:

En zo doet men “kotter-kotter-kotter” door middel van “ratel-ratel-ratel” :thumb

ritze
                              Bijdrager

vet chille he 😛
                                die car van jou is echt bommelich:thumb

Jarco
                                Bijdrager

Dat is zeker weten weer een mooi stukje FonS.
                                  Het zijn de kleine dingentjes die het ( Grote werk ) doen. :thumb

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.