Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 428)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Koppeling schoentje is ook al eens leuk heet geweest. Want de trekveer heeft het oogje al wat uitgerekt.
      Beestje krijgt dus goed de sporen:thumb

ingmar
      Bijdrager

Vandaag voor het eerst om mn citta gereden. In al mn enthousiastme helaas wel mn spie tot op mn krukas afgesleten. Dus vandaag heb ik lekker ijzerpoeder weg staan blazen en op staan wegen.
        Heeft iemand trouwens enig idee hoe dat opeens kan gebeuren, want hij was echt aan gort. (Hij begon wat te rammelen, en op een gegeven moment stopte ie er mee omdat er geen ontsteking meer plaatsvond natuurlijk)IMG-20200119-WA0008

niek1992
        Bijdrager

Kan meerdere oorzaken hebben, maar de meest voor de hand liggende oorzaken zijn het conisch vlak is niet goed passend of je hebt het vliegwiel (en spie) onder spanning gemonteerd.

1

Joukel
          Bijdrager

Even een luchtfilterhouder gemaakt voor de 16mm SHA carb, originele houder is te groot voor een SI-brug. Hopelijk past deze wel 😀 Inmiddels ook al een betere ontworpen, zal die binnenkort ook eens testen.20200203_16460720200203_164530

Oldtimer fanaat

Brian
            Bijdrager

462989F0-254D-4EDF-98E1-10EC8F2BBFF8AE10EEB0-8812-48CE-BFA6-37E73771F5E82E450F2C-B3D6-4016-A07F-82456C6E9992Vandaag alvast het voorwiel klaar gemaakt, tering wat zijn dit toch mooie velgen😆 + ventieldopje van alie om het aftewerken.

zevenenergie
              Donateur

Op verzoek van een member, een uitlaat spruitstukje gemaakt.
                Het is voor zijn nieuwe Deps cilinder zodat hij een 30mm uitlaat kan monteren.
                IMG_0570
                De orginele bestaat uit 2 delen deze is uit 1 stuk.
                Om de doorlaat maximaal kunnen maken, zit geen O-ring groef in. Dus hij moet afgedicht worden met een pakking of uitlaat-pasta.

1

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Vakwerk!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel
                  1

Crullie
                  Donateur

Racing Energie :thumb

TICKLING BARN
                    1

Samba racing
                    Bijdrager

Spatzuiver weer… 😆  denk dat jij een hoop mensen blij maakt , met je oplossingen @zevenenergie

1

Martino
                      Moderator

Erg netjes, het lijkt nu op de flens van een Malossi MHR testa rossa cilinder.

Magnus01
                        Bijdrager

20200401_16145620200401_160930Een oude 13/13 verbouwd en een begrenzer op gemaakt voor mijn Citta. Daar zit nu een nieuwe 13/13 op waar ik de boel nog op moet overbouwen. Het gaatje wat ik geboord heb moet groter want die is waarschijnlijk te klein. Er zit een fiets spaak aan die ik met mijn knie in kan drukken zodat die hopelijk van 70 naar 30 gaat.

Peppie1980
                          Bijdrager

Kan meerdere oorzaken hebben, maar de meest voor de hand liggende oorzaken zijn het conisch vlak is niet goed passend of je hebt het vliegwiel (en spie) onder spanning gemonteerd.

Of de krukasmoer is los gaan zitten en toen is vliegwiel beetje losgekomen en bij elke compressie slag krijgt de halve maan een tik…

mean-machine
                            Bijdrager
                              @ spie die is aan puin

Kan meerdere oorzaken hebben, maar de meest voor de hand liggende oorzaken zijn het conisch vlak is niet goed passend of je hebt het vliegwiel (en spie) onder spanning gemonteerd. Of de krukasmoer is los gaan zitten en toen is vliegwiel beetje losgekomen en bij elke compressie slag krijgt de halve maan een tik…
                              ——————————————–
                              Mijn vervangingskrukas bleek bij nader inzien te weinig draad te hebben.
                              Mijn fout: Bij kopen 2e hands onvoldoende op gelet. Beetje dom!!

Bij proefdraaien met deze krukas kwam het vliegwiel (wat zich natuurlijk nog niet goed had gezet) direct weer los. Ik kan melden dat de spie er na een paar omwentelingen als een wokkel uitzag. Met een paar tellen was er niks meer van over.

Uiteindelijk (was laatste mogelijkheid) heb ik vliegwiel, weer met een NIEUWE spie, nu gemonteerd zonder kartelring en met loctite. Moer aangedraaid tot ik echt niet meer verder durfde. Inmiddels nu een paar 100 km mee gereden en het lijkt erop dat de moer blijft zitten.

Peppie1980
                              Bijdrager

Goed bezig!
                                Als ik het zo hoor, zou heel misschien zelfs nog een stukje draad M5 of M6 kunnen tappen in je krukas draadeind en daar weer een boutje in draaien om je krukas moer te borgen.

haha, of gaan we nu weer te ver? 🙄

Zelf ben ik bezig met 3 ciao’s en een citta. Waarvan 1 ciao met citta voorvork.
                                20200403_16080120200403_160806
                                Jah, dat is een M20 bout van 250mm lang die ik erin gegooid heb omdat het ciao balhoofd langer is dan citta. Inkorten gaat niet echt want de uiteinden zijn wat kleiner ivm het passen van de cups.
                                De rubbers voor de oortjes vullen nu niet meer(scheelt 26mm) maar gelukkig ben ik kunststof lasser en draai ik op mijn werk even een nieuw verleng stuk van HDPE.

mean-machine
                                Bijdrager

Niet zo zeer geklust, maar meer gereden!

Ja, een goede voorvork in mijn Ciao zou niet zo verkeerd zijn.
                                  Man, vandaag gedurig weer harde klappen te verwerken gehad.

Vandaag mooi weer, dus een flinke trip van ca 150 km gemaakt met de Ciao.
                                  Van Ede naar St. Oedenrode naar Den Bosch naar Zaltbommel naar Rhenen naar huis.

Dacht dat mijn carb benzine lekte, maar blijkt nu het benzine-kraantje zelf te zijn die lekt.
                                  Loopt langs de slang naar de carb en dan tussendoor naar beneden.
                                  Spoedig een nieuw kraantje monteren!

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 428)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.