Vespa-Ciao.NL
:: Warmloper en speling krukas?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Warmloper en speling krukas?

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Intellect80
    Topic starter

http://m.youtube.com/watch?v=gqucdpyzm3xw

Filmpjes uploaden gaat nog niet helemaal goed. Druk eens op de button help en lees hoe filmpjes te uploaden van youtube.

Probleem blijft na plaatsen dikkere voetpakking

Filmpje van het geluid bij stationair en afslaan bij vol gas.
      Het rare is dat de v-snaar ook niet draait voordat ie afslaat, ook al geef ik vol gas..

No stress, all fun and a bit of speed

wilkojan
      Bijdrager

kan het filmpje niet bekijken.. maar slaat je koppeling dan wel aan?

Intellect80
        Topic starter

@wilkojan: nee deze slaat niet aan. Mijn logica zegt dan dat er iets goed mis is met mn krukas…
          Misschien tijd om mn mazuchelli racekrukje maar es te laten plaatsen.

wilkojan
          Bijdrager

Neem aan dat je spie wel goed is? en dat je je segmenten ook al hebt gecontroleerd? busje van je koppeling die om je kruk komt toevallig niet vergeten? hah 😉

Intellect80
            Topic starter

Spie is goed, busje zit er ook op met randje naar buiten en koppeling is 250km geleden geheel vervangen.
              Ytsen van het forum heeft toen samen met het vliegwiel de koppeling vervangen.

wilkojan
              Bijdrager

mm vaag.. maar bedoel niet de afstandhouder tussen vliegwiel en koppeling die jij vermeld. uit eigen ervaring ben ik het busje van de koppeling zelf een keertje vergeten erop te zetten.. dan draait je krukas vrij in de koppeling

Intellect80
                Topic starter

Kan me geen busje heugen eerlijk gezegd :s
                  Zit die bus in het koppelinghuis of achter die afstandsbus van t vliegwiel?

Wilk1985
                  Moderator

In het koppelingshuis. Ik heb het ook al eens gezien dat hij er niet in zat je kan wel rijden maar je komt er snel genoeg achter dat er iets niet in orde is.

wilkojan
                    Bijdrager

in het koppelingshuis, zit om de krukas als je je koppeling eraf schuift merk je het snel genoeg!

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/koppeling/lagerbus-kopp-huis-citta-ciao.html dit busje grootste kans dat ie er wel inzit hoor haah maar kan gebeuren dat je hem vergeet 😛

Intellect80
                      Topic starter

Die blijft bij mij in het huis zitten als ik dat er afschuif..

wilkojan
                        Bijdrager

je startsegmenten zijn nog wel goed? of zitten verkeerd om dan slaat ie aan als je achteruit loopt.. verder zal ik het ook niet weten ligt iig niet aan je kruk denk ik

Intellect80
                          Topic starter

Net op advies een andere cilinder/zuiger geplaatst.
                            Na 500mtr weer inhouden en vreselijke geluiden uit t blok.
                            Uitgezet en blok er afgehaald: blijkt mn spie doormidden gebroken te zijn.
                            Ene helft nog in mn vliegwiel, andere zit vast in de krukas.
                            Daarnaast is de schroefdraad van mn kruk nu ook echt gaar.

Tijd voor een revisie en nieuwe krukas.

Had zo’n zin om vandaag te rijden :s

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.