Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rickieboy
    Donateur

Zeer netjes Max

daniel citta
      Bijdrager

netjes gedaan =)wat een vet geluid komt er uit :thumb
        nu kijken wat het doet als het onder je brom zit keep up the good work=)

gr daniel

Waarom?

Bedankt allemaal voor de leuke reacties:thumb

@docs911,
          Dat bedoelde ik ook met een gestoorde actie want de schuur trilde zowat de tuin uit en wat een lawaai! En dan te bedenken dat ik in een appartementencomplex woon, heb zeker geen vrienden gemaakt:D

Zoals ik eerder al aangaf is het doel nogsteeds om te testen wat deze ontsteking doet op Vespa en vooral of het naast een leuk geluid en gasreactie ook daadwerkelijk iets toevoegd. Voor nu ga ik het blokje weer onder de Citta bouwen en hoop volgende maand geld over te hebben voor een avondje testbank bij Karsemeier. Mocht het dan allemaal postitief uitpakken en een goede basisafstelling hebben, is het plan idd om deze setjes in meervoud te gaan maken voor de verkoop. Dit hangt natuurlijk wel af van de (inkoop) kosten van meteriaal etc en de uuren die hierin gaan zitten. Het moet natuurlijk wel tegen een redelijke verkoop prijs verkocht kunnen worden en wil mezelf achteraf niet in de vingers snijden. Nu loop ik eigenlijk alweer op de feiten vooruit maar voordat ik straks pm’s krijg met steeds dezelfde vraag hoop ik zo duidelijk te zijn:thumb

Het is misschien niemand ook echt opgevallen maar wil de ontsteking toch eerst op het Simoinini blokje testen omdat dit me een eerlijker/betere basis lijkt dan het Atg blok.

speedbuxy
          Bijdrager

Waarom? :
            heb zeker geen vrienden gemaakt:D

Als ze de sound of 2stroke niet eens kunnen waarderen dan wil je dat toch ook niet als vrienden hebben:D

Djerrieberry
            Bijdrager

I love it when a plan comes together! haha zeer netjes gedaan man. kan je misschien ook een schetsje maken hoe de binnenrotor staat t.o.v de ontsteking? of is dit topsecret?:p graag snel een filmpie dat tie op je zitta gemonteerd is:D
              en sil bv 200 euries betalen voor een binnenrotor! crazyyy! dan is dit een koopje!:D:D:D maar max ben jij machinaal verspaner? want die onderlegplaat voor je onsteking lijkt wel dat het op een freesbank gemaakt is?!

Waarom?

@Buxy,
                Haha daar heb je zeker een punt:D Voor de “normale” mensen is het een boel lawaai maar voor ons klinkt dit als muziek in de oren.

@Djerrieberry,
                Thanks man:thumb 200,- euro is wel veel geld voor een ontsteking maar wel voor de simo07 blokjes gemaakt, plug and play. Daarbij is degeen ik gebruikt heb ook geen Hpi en zonder variabele curve. Als je het setje van de gp3 gebruikt, komt hier nog een vliegwiel bij, materiaal + veel tijd. De grondplaat heb ik uitgezaagd uit een stuk messing plaat van 3mm en verder afgewerkt met de schuurband en dremel. Dit is echt een precies werkje omdat de afstand tussen de stator en rotor 0,35mm moet zijn en je het toch moet kunnen verdraaien om de vervoeging af te stellen. Officieel ben ik geen machinaal verspaner maar kan wel redelijk draaien, bank frezen en een beetje alu lassen. Gewoon geboren met twee rechter handen:P Schets verstuur ik even via pm:thumb

Frank80cc
                Donateur

Waarom is super handig met een schuurband machine bewijs kan ik leveren tegen betaling :D:D

Klinkt weer donders geil, kan niet wacht op het lekker zonnetje

-x-

Handmade
                  Bijdrager

Klinkt “UITMUNTEND” Nu al=)
                    Heerlijk hé, lekker knutselen.
                    Ga zo door man zal mij benieuwen wat ie op de weg doet.;)

Waarom?

Vanmiddag heb ik het blokje weer onder de Citta gehangen maar had alweer een lekke voorband! derde keer al dit jaar? Ondanks dit heb ik het natuurlijk wel even getest en sloeg vrijwel direct aan:) Zonder koeling rijden is zowiezo niet verstandig maar tot dusver vond ik het nog best vertrouwd aanvoellen. Lekkere gasreactie en verder eigenlijk precies zoals het altijd deed:thumb

Voorlopig ook even de laatste update, volgende stap is zoals ik al aangaf de testbank maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in:thumb

Martino
                      Moderator

Hey Maxie, het is mij koud zat buiten. Hoezo koelt hij niet goed. 😉

Mooi dat je dit toch allemaal zo snel hebt gerealiseerd en het geluidje klinkt wel erg lekker hoor. :thumb

Waarom?

Thanks en vind het zelf ook niet verkeerd klinken:thumb Geforceerde koeling heeft ie toch wel nodig want na een paar keer testen begon ie al behoorlijk warm te worden en te stinken. Heb het maar weer snel in de schuur gezet en zelf lekker warm achter de computer gaan zitten, brrrr:D

speedbuxy
                          Bijdrager

Waarom? :
                            Lekkere gasreactie en verder eigenlijk precies zoals het altijd deed:thumb

Ondanks het kleine test stukje ook niet echt verschil gemerkt qua kracht ofzo?
                            Maar mooi dat je al zover bent:thumb
                            Alleen ben ik nog wel benieuwd hoe het zich met vliegwiel gaat houden, want dat blijft nog steeds het tere punt.

Waarom?

Qua kracht heb ik nog niet direct iets opgemerkt behalve een razendsnelle gasreactie waardoor ie ook meer wheelie power heeft:thumb
                              Het kunstof vliegwiel is gewoon afwachten wat dit doet maar verwacht eerlijk gezegd geen problemen. Behalve dat ik er een gat in heb gemaakt en een plaatje rvs tegenaan heb geschroefd zit het verder net als op het orginele minarelli vliegwiel. Als alles definitief in elkaar gaat verlijm ik het rvs plaatje + schroefjes met Locktite hysol.

Omdat je geen verlichting meer hebt door de rotor ontsteking heb ik hier misschien een goed alternatief voor gevonden.

El Citta
                              Donateur

Klinkt heerlijk fel:thumb Ook zeer benieuwd of het qua power echt verschil gaat maken. Ook wel handig om wat licht te hebben ja. Maar als je toch met accu’s in de weer gaat kun je dat vliegwieltje gelijk wel vervangen voor een of twee ventilatortjes 😉 Lijkt me niet moeilijk te realiseren en scheelt weer een paar grammetjes.

speedbuxy
                                Bijdrager

Waarom? :
                                  waardoor ie ook meer wheelie power heeft:thumb

Dat zou ik al wel betitelen als meer kracht:thumb
                                  Of reeds aanwezige kracht die beter vrijkomt om precies te zijn:D

@citta89
                                  Ventilator gaat niet werken dat koelt veel te weinig en daarbij ook te kort.
                                  Ritje van een middag geeft dan al problemen.
                                  Plus het juist de kunst is dit stabiel te krijgen met vliegwiel, zonder vliegwiel is het eigenlijks niet echt special of rendabel.

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.