Vespa-Ciao.NL
:: Waarom pakt mijn vliegwiel niet op?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Waarom pakt mijn vliegwiel niet op?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Territorium
    Topic starter

Vliegwiel pakt niet op.

Eerste dacht ik dat de compressie weg was dus ik haalde een nieuwe cilinder. Dat is nu nieuw en het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik zie nu dat mijn vliegwiel als ik mijn wiel draai. Dat se buitenste ring meegaat maar de misswlste blijft stil staan.

niek1992
      Bijdrager

vliegwiel

Koppeling

Het zou echt een stuk handiger zijn om er wat foto’s bij te zetten. aangezien de duidelijkheid waarmee jij uitlegt niet echt te begrijpen is. Voor mij in ieder geval dan.

arvid13690
        Bijdrager

Is de spie nog heel?

Tis altied moar eem!

Territorium
          Topic starter

O sorry ik heb het nu over de koppeling… Die pakt biet op als ik mn band ronddraai… Hoe kan ik dit maken?

Florian
            Moderator

Harder rennen of de startveertjes verwijderen.

Territorium
              Topic starter

Florian! :

Dat harder rennen begrijp ik maar eerst pakte hij hem in twee meter op… Ook heb ik heel lang zonder die ontluchtings handel de brommer aangerend maar ik wil gewoon weer dat hij binnen twee meter aangrijpt hoe doe ik dan? Of miaschien kan iemand helpen er een kickstart blokje van te maken?

Florian
                Moderator

Territorium :

Florian! :

Dat harder rennen begrijp ik maar eerst pakte hij hem in twee meter op… Ook heb ik heel lang zonder die ontluchtings handel de brommer aangerend maar ik wil gewoon weer dat hij binnen twee meter aangrijpt hoe doe ik dan? Of miaschien kan iemand helpen er een kickstart blokje van te maken?

Je moet niet weglopen van je problemen.
                  Als je er een kickblok van wil ”maken” heb je eerst een klein kickcarter nodig (+ toebehoren) en vervolgens hopen dat hij op jouw groot carter past. Dus dan zou je een complete kickset moeten kopen.

Haal je startveren er eens uit en kijk hoe het dan gaat. Mocht hij dan nog steeds niet aanslaan dan is hoogst waarschijnlijk je spietje gebroken.

Je snaar zit wel goed gespannen neem ik aan?

Territorium
                  Topic starter

Mijn snaar zit wel goed gespannen ja maar startveren…? Wat doen die dan?

niek1992
                    Bijdrager

die helpen de brommer te starten 🙂 Gebruik de decompressie-hendel & ren. Zoals je de brommer normaal start.

Zodra je deze veertjes eruit haalt, zal die gelijk aangrijpen & dus gelijk proberen ‘aan te gaan’.

Suppreme Smoke
                      Donateur

Kijk anders even hier:
                        http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=250

Op plaatje 1 kan je de startveren zien in de koppeling schaal. Succes!

Territorium
                        Topic starter

Ik heb al geeb ontluchtingshendel meer… Dus daan kan het niet aan liggen

niek1992
                          Bijdrager

Je moet die juist wel gebruiken. hierdoor start ie makkelijker. Doordat je deze hendel indrukt, ‘ontlucht’ hij de cilinder als het ware, waardoor hij minder druk op bouwt & makkelijker de zuiger op en neer kan bewegen.

Als je merkt dat ie genoeg ‘power’ heeft om aan te slaan, laat je de hendel schieten & geef je gas. Voila. brommer staat aan.

Territorium
                            Topic starter

Ja maar dat ding zit helemaal vast gerot. Is er iemand in omgeving amstelveen noord Holland die voor een kleine meerprijs een kickstart blokje van mijn blok kan maken?

Gr

Dubracer
                              Bijdrager

je hebt hem zowiezo nodig voor hem op de makkelijkste manier uit te zetten dus ik zou eerst de brommer inorde maken voor je iets anders ermee gaat doen

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.