:: Waarom kabelboom cdi gesmolten?
-
paul99Topic starter
Ik heb een mixblok met elektrischw ontsteking onder mijn boxer2 geklust. Met wat hakken en zagen is dat gelukt. Gisteren op de terugweg van de bromTT ben ik gestrand. Thuis bleek de kabelboom van de cdi gesmolten te zijn. Ook de massakabel is erg warm geweest. Iemand een idee hoe dit heeft kunnen gebeuren?
Ik heb de cdi aan de rechterkant onder de zijkap, ongeveer hoe de originele bobine ook zit. Het was +/- 30 graden en het blok en achter brug waren heel warm toen ik de kap er af haalde. Zou het gewoon de temperatuur kunnen zijn? Of toch iets elektronisch, bv een slechte massa of een kortsluiting?

Die kabeltjes kunnen echt niks hebben en zeker als ze al wat ouder zijn slijten en scheuren ze erg snel. Als ik jou was zou ik ze allemaal vervangen, het moet toch te doen zijn om de CDI op de achterbrug te hebben daar zitten ze op een Ciao Mix tenslotte ook.
codaDonateur
Die zijn niet gesmolten, maar het rubber er omheen is op en verkruimeld.
Net als bij oude elastieken.
paul99Topic starter
Het is wel echt gesmolten. De verschillende kleuren mantel zijn in elkaar gemengd. (Of is dat gebeurt door de kortsluiting) Toen ik het monteerde leek het wel ok, maar ik zal ze vervangen.
Ik weet niet hoeveel stroom en spanning er door de kabels gaat. Maar dat kan niet een optie zijn?
freakBijdrager
heb nog zo gezegt, je moet je niet aan laten slepen door een Ferrari…:D
junkyBijdrager
Ik had dat ook kon de kabels met me nagels strippen echt niet normaal , gewoon nieuwe kabels erop zetten. Ff solferen heb ik ook gedaan was echt makkelijk!
Zorg wel dat de ouwe tin zogoed mogelijk weg is,
Ik wil het je ookwel doen anders 😉
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.