- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 11 maanden geleden door hansieb.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 maart 2013 om 15:42 #468925
Een ander blok is wel het verstandigst aangezien je anders je hele (goed werkende) snorblokje uit elkaar aan het halen komt. Je zal dingen aan moeten passen en ik zelf vind dit niet opwegen tegen de kosten van een goed 2e hands bromblokje. Daarnaast is het altijd handig een origineel blokje achter de hand te hebben als reserve etc.
Wat ik jou zou adviseren is dan het volgende:
Bromblokje met 50cc of 50cc snel met een eventueel gevijlde inlaat, 13mm carb en malossi filter.
Aangezien je niet te hard wilt gaan en waarschijnlijk ook niet te veel wil opvallen raad ik je aan gewoon je citypower te houden (citypowers trekken overigens vrij goed op).Het is dus inderdaad een compleet blokje wat je nodig hebt.
Voor meer informatie kun je me ook even pm’en. Het is niet mijn bedoeling je hele perso vol te spammen ;).
25 maart 2013 om 19:55 #455609Ik zag goed gereedschap waar vrijwel alleen elektriciens mee werken. 😉
25 maart 2013 om 20:01 #455942Guido :
Ik zag goed gereedschap waar vrijwel alleen elektriciens mee werken. 😉Ik ben storingsmonteur in de witgoed.
Daar heb je ook goed gereedschap voor nodig 😀
En voor de hobby zoals dit is het erg handig!
25 maart 2013 om 21:44 #455601Gele drukveer is veel te sterk voor een 50cc op een snor blokje. Trekveertjes doen trouwens ook een hoop die zou ik nog even veranderen naar polini groen.
Verder zoals mensen hier adviseren een gevijlde inlaat met een iets grotere carburateur is wel een goed plan. Daarvoor kun je dit blok gewoon gebruiken. Mocht je wel een ander blok willen halen ga voor een kickstart blok die hebben standaard al een grote inlaat met 12/12 carburateur en electronische ontsteking.
27 maart 2013 om 22:21 #434187Er is al weer wat veranderd aan de citta!
Er zit nu een bromblok onder met 60cc pw
Ja ik weet het. Pw.. Maar het rijd prima en is goed genoeg om sneller te gaan als wat ik had..Verder zit er een 13.13 carb op met polini filter.
Rijd nu wel aardig. Alleen nog even goed afstellen ivm de vario.
Iets te veel toeren nog.Heb ook nog 2. 3 spaaks 16 inch velgen weten te vinden
Die ga ik er ook nog op zetten. Ben benieuwd of dat een beetje rijd en of het er leuk uit Ziet..
Wou hem alleen maar iets sneller laten optrekken en t gaat maar door met veranderen 😀
Foto’s komen nog!
27 maart 2013 om 22:28 #456161hehe, pas op hoor het vespa virus is besmettelijk 😀
komt er ook nog een fris kleurtje op of laat je het lekker zo?
gr. popko
27 maart 2013 om 22:30 #456162Ja die komt er zeker op!
Eerst alleen even helemaal in orde maken en hoe ik hem wil.Daarna ga ik nadenken over wat voor kleur die krijgt!
28 maart 2013 om 20:53 #454706Nieuw blokje met 60cc PW

Malossi multivar goed afgesteld met 11,6 gr ( best zwaar maar t rijd het beste! )

Achterkoppeling met standaard drukveer. Doet het beter als de gele drukveer.

Zwarte zijkapjes erop gedaan inplaats van de groen/witte

Stelschroef van de achter rem er maar even tussen gedaan.

Kentekenplaat stukje naar boven gedaan

Nu alleen even opzoek naar een ander luchtfilter. Deze van polini vind ik te veel herrie maken
Denk een standaard brom filter..En mijn licht doet het niet meer.. Ik meet geen spanning meer uit het blok. Denk lichtspoel kapot..
Dan maar met accu werken en om de zoveel tijd opladen 😀Als dat allemaal gebeurd is dan is ie zo goed als klaar
Dan word het denken over een kleurtje.29 maart 2013 om 16:27 #454813Even een testje met nieuw licht..

Kijken wat de licht opbrengst is

Als het genoeg is een mooie behuizing maken en dan heb ik led verlichting in mijn koplamp!
Met een li-ion accu 2x 3,7 volt
29 maart 2013 om 17:16 #454773Met dat licht kan je de maan nog aanstralen! Ga je nog wel als storingsmonteur zijnde de storing in je lichtspoel nog oplossen? 😉
29 maart 2013 om 20:52 #455086Haha ja ik denk het wel! Ander spoeltje erin. Eerst maar weer even mijn achterkoppeling na kijken
Want die loopt nu opeens heel stroef. Haal ook maar 20 km/u en niet meerEdit: ook weer opgelost. Die grote moer was losgeschoten. Had de borgring niet verbogen.. Oeps..
15 april 2013 om 16:31 #439862Zo daar ben ik weer.
Er kwam even een ander project tussen door.. is ook nog niet klaar maar dat is een heel ander verhaal!

nu maar even weer het blokje van mijn citta er onder vandaan gehaald

en een wat snellere cilinder erop gezet inplaats van de 60cc PW
een zo goed als nieuwe Malossi 65cc met hoge druk kop

zuigertje erop gezet.

cilinder gemonteerd.

nu zijn mijn rollen weer te zwaar dus moet ik die weer even gaan veranderen.
het rijd nu wel maar veel toeren maakt ie niet en de top is ook niet echt hoog. duurt lang voordat hij op top is..15 april 2013 om 19:47 #454077Leuk cilindertje als vervanging voor de PW

Gewoon een Gram of 7,5 erin gooien. Das dan net leuk voor woon werk verkeer zegmaar. Als je lichter gaat kan dat wel gewoon maar dan is het zo’n zenuwenlijer voor t stoplichtMike16 april 2013 om 18:40 #431654heb ik gedaan, 7gr maar net ff wat overtoeren de stap die ik daarna had was 8.5 daar reed ie al iets harder mee en minder toeren. trekt aardig op
denk dat ik toch er tussen moet gaan zittenalleen nu is hij er weer mee gestopt.. reden onbekend 🙁
21 april 2013 om 16:11 #452618zo na weer een dagje sleutelen is het volgende gebeurd:
ik wou mijn blok goed afstellen samen met iemand en toen zag ik daar een citta met een mooi Belgisch kickblok staan.
daar even op gereden en reed perfect!
ik heb een mooi dealtje gemaakt.
dus ik heb heel de achterbrug met blok verwisseld.

toen wou ik mijn vario overzetten maar zag dat mijn achterklok olie lekte
daarom deed elke keer mijn achter rem het niet omdat ie elke keer onder de olie zat.dat moet ik even gaan oplossen dus heb nu tijdelijk weer een poelie met standaard koppeling er op gezet

het is een cdi blok dus heb een mooi knopje op mijn stuur gemaakt waarmee ik de citta kan uitzetten.

citta rijd nu 45 km/u en alles werkt nu!
alleen nog even de vario klok maken en die er weer opzetten!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.