Vespa-Ciao.NL
:: Voorstellen

Home Forums Algemeen Even voorstellen Voorstellen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Royalqwerty
    Topic starter

Geprobeerd hem andersom te monteren, maar dan loopt de uitlaat aan tegen de band…

speedbuxy
      Bijdrager

Das vaak een probleem bij een citta. En met een jmpb brug of versterkte zou ik hem ook gewoon weer aan de buiten zijde van de brug monteren.
        Ik rijd al jaren niet anders.
        Het wiel scheef in de brug is ook wel een probleem bij citta icm een versterkte brug.
        Maar met een half cm.tje verschil moet dat wel ophouden.
        Verder zoals al gezegd een erg nette citta:thumb

Royalqwerty
        Topic starter

imageimageWe hebben de voorvork in elkaar gezet, maar deze  gaat heel stroef en klinkt niet lekker, raspt. Weer uit elkaar gehaald en er blijken krassen op het chromen deel. Zit de rubberen keerring wel goed?
          Hebben jullie een idee wat er fout gaat? 

Miv0313
          Bijdrager

Kering kan volgens mij nog wel iets dieper, niet dat dat het geluid moet veroorzaken haha.

Poten toevallig gestraald ? Mischien zit er nog wat straal grind in de poot.

Mooie brommer 😀

-

Royalqwerty
            Topic starter

9DA9B306-8CC1-401C-82EB-21FF5D694EC0Bijna klaar!! Nu op zoek naar een tankstation met mengsmering in Castricum… Tips?

Jochem
              Bijdrager

Mooie citta ! Mijn tip : Gewoon lekker zelf mengen , pomp station mengsmering is niet zo best

Mikey
                Bijdrager

Ja! Ik heb een goeie tip! Zelf 1/50 mengen!! Is goedkoper en bij de meeste mix pompen gooien ze er tegenwoordig E10 met slechte olie door waar mijn carburateur spontaan van begint te lekken. Gewoon euro98 met een kwaliteit 2t olie👍🏼

Mooie citta is het geworden!🤩

Wim
                  Bijdrager

9DA9B306-8CC1-401C-82EB-21FF5D694EC0Bijna klaar!! Nu op zoek naar een tankstation met mengsmering in Castricum… Tips?

Welp in Heemskerk, die Texaco, iets voorbij de Marquettelaan.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Royalqwerty
                    Topic starter

@Citta 1987: thanks! Zelf mengen beetje gedoe bij dagelijks gebruik, lijkt mij? Of meng je aan de pomp?

@Wim: Ha! Die ken ik, Wim. Tnx!

Wim
                      Bijdrager

Hij is mooi gelukt, zijn ze ooit zo geleverd in deze kleuren?

Je kan bij Welp je brommer en een jerrycan vullen van 10 liter met brommermix.

Als een Citta tank op de resevestand moet kan er, als het goed is, weer vier liter benzine in.
                        Ontluchtingsnippel wel open doen tijdens tanken, anders redt je dat niet, net zo als wanneer de Citta van achteren verhoogt is, dit was vroeger mode, gaat die hoeveelheid er ook niet in.

Dus vier liter 98benzine tanken=80ml tweetaktolie mee in miniflesje.

Gr. Wim.

mean-machine
                        Bijdrager

Welp in Heemskerk, die Texaco, iets voorbij de Marquettelaan. Gr. Wim.

Je kan bij Welp je brommer en een jerrycan vullen van 10 liter met brommermix.
                          Dus vier liter 98benzine tanken=80ml tweetaktolie mee in miniflesje. Gr. Wim.

Ik heb altijd een mengflesje met olie bij me. Zeker voor tanken onderweg altijd nodig!

Tanken bij Texaco (ook mix?) is een probleem? Dat is omdat Texaco ook GEEN ongemengde benzine verkoopt ZONDER ethanol. Hier vlakbij is ook een Texaco met mix gekomen, waar voorheen een Esso met mix was. Bij Esso tankte ik daar altijd wel. Al een keer een mail gestuurd naar Texaco met de vraag wat ze precies voor benzine gebruiken voor de mix. Komen ze met een lul-verhaal over wettelijk 5% en 10% bijmengen ethanol.
                          Wat Texaco meldt hierover is onzin, want Shell V-power, BP Ultimate en Esso Supreme hebben in hun premium benzine GEEN ethanol. Dat is dus 0%! Daarom alleen bij deze pompen de tank volgooien.
                          Met de motor wil ik ook geen ethanol in de tank! Genoeg ellende van gehad!

Ook voor onze brommertjes is ethanol nu juist wat je NIET wilt!
                          Ethanol mengt NIET met 2takt meng-olie.
                          Verder is het slecht voor pakkingen, O-ringen en keerringen.
                          Na lange stilstand zit je carb vol met residu en dus verstopping.

zie: https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/24931-duurdere-e5-super-benzine-bevat-meestal-geen-bio-ethanol

Jochem
                          Bijdrager

Zoals ik al zei , beter zelf mengen 😎

Royalqwerty
                            Topic starter

Okee, gelukt. Eerst maar eens bij Welp een jerrycannetje gehaald. Starten….lopen!!
                              maar bij gas geven weinig power en slaat de motor uiteindelijk uit, die daarna wel weer gemakkelijk aangaat. Tevens lekkage bij de vlotterkamer.

Wim
                              Bijdrager

Zou eerst de lekkage bekijken, repareren.
                                Beetje wennen weer na zo’n tijd voor de vlotter.
                                Soms help een tikje tegen vlotterbak dan schiet de vlotter los mocht die blijven hangen.
                                Misschien heeft dat ook met het afslaan te maken.
                                Hoe reed hij vóór de revisie?

Gr. Wim.

Royalqwerty
                                Topic starter

Voor de revisie reed hij wel oké.
                                  Mijn plan is inderdaad eerst de carburateur nog eens te bekijken. Bedankt voor  het meedenken!!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.