Vespafoto topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Vespafoto topic

15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 2,983)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Bijdrager

Ik ben al lang blij dat ze het proberen.

Ze hebben er vast wel een geniale oplossing voor bedacht.

TimoO_
      Donateur

Tonni :
        Blokje zal nooit tussen een vespa brug passen, vanwege de drie wangen kruk.

ligt aan de ontsteking eh. mja inderdaad ervan uit gaan dat het er niet tussen past.

hoeveel CC wordt dat ding eigelijk?

Edjuh
        Bijdrager

180cc of meer, dat weten ze zelf ook nog niet geloof ik.

Btw. het volgende moet ik terugnemen:

Edjuh :
          Het is trouwens exclusief voor ciao, dat snap je wel als je ziet dat 1 van de cilinders door je voetenplank komt.

Ik lees net dat ze voor Si/bravo etc. een ander blok maken, dwz de cilinder staat meer dan 90 graden achteruit(ik snap niet hoe dat er uit moet zien maar goed…).

ArvidW
          Donateur

Tonni, klopt 2 drijfstangen naast elkaar zonder wang ertussen kan prima :

Maar alsnog lopen de cilinders niet synchroon, dus bij de ene cilinder zullen de spoelpoorten eerder openen dan bij de andere. één cilinder zal dus echt ondermaats gaan presteren tov van de andere vanwege de dan lagere carterdruk.

Dan zijn idee van de ene cilinder naar voren laten wijzen en de andere naar achter, de zuigers zijn gemaakt voor één draairichting (pistonpen is gedesaxeerd, ofwel zit neit in midden van zuiger ivm kantelen) monteer je een zuiger verkeerdom en geef je er flink gas mee heb je een behoorlijke kans dat na 1000km hij gewoon vastnaait:(

Hopenlijk weet franco dat ook:P

Met een krukas met 3 wangen en 2big-ends die verschoven tov elkaar zitten kan het wel goed gaan werken….

Toch zou ik veel eerder een 100cc Kart blok kopen, daar de krukas van uitpersen en voorzien van een as waarop een goede vario past. Dan monteren tussen het frame van een Ciao (rechtopstaant) en gassen maar. Die 100cc blokjes hebben zeer geregeld tussen de 30-35pk, nieuwere blokken zelfs 40+ 🙂 Ik denk alleen dat de vertanding in je achterklok het niet grappig gaat vinden:P Ook geen gewonen koppelingsschaal gebruiken aangezien deze blokkies wel 18-19.000tpm willen maken 😀

Lijkt mij een heel goed alternatief op een Sprocatti blok, goedkoper en als het krukas uitpersen werkt heeft het denk ik een grotere kans van slagen:D (aangezien het blok ws beter doordacht is)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

kapot
            Bijdrager

Denk je dat zo’n blokkie tussen een ciao frame gaat passen?
              Je verhaal klinkt goed maar ik bedoel, niemand heeft het nog gedaan…

Met zo’n blokkie is het niet alleen belangrijk dat je vertanding sterk genoeg is, maar de brommer zelf heeft ook z’n beperkingen. De voorvork van een ciao is ruk, ik denk ook dat je blok ophangpunten gaan scheuren, er is een kans dat je frame krom trekt, en dan heb je ook nog het probleem van de v-snaar. Is die wel krachtig genoeg?

De wegligging van een ciao is op z’n zachtst gezegt niet ideaal voor een blok met zoveel capaciteit. Ik zou me er ook nooit aan wagen, en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom het nog nooit is gedaan (waar ik van weet).

Een citta bijv. met een minarelli blok zoals ik postte in het foto topic is veel interessanter. Dan kun je schijfremmmen gebruiken, e.v.t. waterkoeling (zonder al te veel kosten) en er zijn mega veel tuning spullen voor.
              Maar wat blijft er dan over van je citta? niks.

Ik weet niet wat de profs er van vinden, maar volgens mij zijn onze brommertjes niet erg geschikt voor zulke sterke motoren, als je tenminste niet in je frame gaat hakken en zagen en lassen en doen.

Edjuh
              Bijdrager

Er is een gast met een kartmotor op zn SI, te vinden op youtube.

Verder geloof ik dat een ciao frame verbreed moet worden, een beetje a la Simo-Sil(2f4ov).

Het mooiste is natuurlijk als je je originele vormen kan behouden vind ik zelf.

bob
                Bijdrager

Wat vinden jullie ervan tips welkom

kapot
                  Bijdrager

Kappen misschien… Voorderest een mooie brommer hoor.
                    Beschadigd er niets met dat slot zo?

bob
                    Bijdrager

ja er is al een heel stuk lak af daarbij het slot zonde maar ik moet hem iedere dag gebruiken dus hangt hij gewoon daar

TimoO_
                      Donateur

@ kapot:

met een 50cc standaart blokje kan je ook schijfremmen erop zetten hoor :P. maar je hebt gelijk, als je het frame niet bewerkt zal het inderdaad een rit van korte duur zijn. maar alleen al een stang ertussen is al een heeel grote verbetering voor de stevigheid. daarbij kan je bijvoorbeeld nog platen op de brug lassen. en ik neem aan dat als je zo’n kartblok onder je ciao kan leggen dat je dan ook wel een stangetje of 2 kan lassen he.

maargoed, ik ga me er in ieder geval nooit aan wagen. als ik iets met een zwaar blokje ga bouwen zet ik liever zelf een frame in elkaar.

hansieb
                        Moderator

Je velgen in een appart kleurtje laten coaten ? voor de rest is die wel af

Frits
                          Bijdrager

@bob

vind je ciao echt vet hoor

wat voor uitlaat heb je?

velgen mooi zo laten is nieuwe type ja beetje netjes houden

bob
                            Bijdrager

dankjewel :thumb

ik ben er ook heel blij mee ik heb een ginelli record eronder hangen

verlopig laat ik hem mooi zo 😉

kapot
                              Bijdrager

@TimoO_: inderdaad, dan is zelf een frame bouwen met de meest duurzame onderdelen een betere optie.
                                De tank van een ciao (2.8 liter) zal ook wel snel leeg zijn met zon blokje.

Het lijkt me wel heel gaaf om je eigen motor te bouwen 😀 En dan als brommer keuren hehehe

Frits
                                Bijdrager

@bob
                                  het leek beetje op leovinci krul maar is dus niet zo

ik vind je ciao echt netjes eruit zien

15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 2,983)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.