Vespafoto topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Vespafoto topic

15 berichten aan het bekijken - 1,681 tot 1,695 (van in totaal 2,983)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joopieboy
    Bijdrager

Wjtjee, gecondoleert en sterkte ermee.

wjtjee
      Bijdrager

Heb mijn Brommer certificaat opgehaald 🙂

En bedankt Joopieboy 😉

ja-general
        Bijdrager

gefeliciteerd

neem er een :bier

Fredzzz
          Moderator

Kwam deze foto’s tegen van de Sprocatti mensen.

Franco zelf.

Paar blokjes.

In een e-mail aan een kennis van mij, vroeger een mede eigenaar van het Sprocatti Vespa Ciao/Citta blok die nu het scooter blok heeft besteld, heeft Sprocatti bevestigd dat het nieuwe BiCilindro blok tegen de 2500 euro zal gaan kosten.
            Hoopte dat het minder was, een hele boel geld; en of het goed werkt?!

Jeroen
            Bijdrager

2500 gaat wel erg ver voor een vespa’tje, dat andere blok koste al 1400 wat ook al erg duur is.

kapot
              Bijdrager

Op zo’n punt moet je denken: waarom las ik er niet gewoon een halve harley onder…

De doelgroep van dat bicilindro blok is volgens mij wel erg ver te zoeken.
                Als ze nu eens een minarelli blok namaken voor 2 cilinders, dat zou kopers trekken denk ik.

TimoO_
                Donateur

ik denk dat het bij sprocatti dan ook mede om de uitdaging gaat, niet?

kapot
                  Bijdrager

Ik denk het niet 😛 Misschien als het een project is van een van z’n werknemers… maar als ik de verhalen van Barry zo hoor gaat het ze alleen om geld…

En het volgende is wel heel erg vet om aan te sleutelen:

Fredzzz
                    Moderator

TimoO_ :
                      ik denk dat het bij sprocatti dan ook mede om de uitdaging gaat, niet?

Mee eens. Des te groter de uitdaging des te groter het resultaat.
                      Er zit nu als het ware druk op Sprocatti; ze moeten iets beters brengen (voor Ciao/Citta in dit geval) dan wat ze al hadden; het roterende inlaat blok. Daarom komen ze met 2 cilinder blok voor een Ciao/Citta.

Duur is ook wat anders dan veel geld. Zandgegoten carters kost even gewoon geld, hun ‘onderzoek’ (in hoeverre dan ook) zit ook geld en tijd in, stapelt zich allemaal op; daarom die hoge prjis.

masterman
                      Bijdrager

Zo’n citta is niet echt moelijk om te maken. ik vind het knapper als je een vespablok kan aanpassen voor een LC scooter cilindertje.

stfu>>

Des te groter de uitdaging des te groter het resultaat.

Of is het: des te groter de teleurstelling wanneer het niet blijkt te werken (ofcourse NA aankoop) 8)

TimoO_
                          Donateur

ik denk dat sprocatti wel iets levert dat ook werkt hoor. als je zo’n blok niet kan maken moet je ook geen kopen.

Edjuh
                            Bijdrager

Het is trouwens exclusief voor ciao, dat snap je wel als je ziet dat 1 van de cilinders door je voetenplank komt. Ik wil dat ding ECHT wel eens zien als ze het eindelijk eens afmaken. Lijkt me sowieso dat het beter verkoopt als er uitgebreide foto’s en info beschikbaar komen.

ArvidW
                              Donateur

Ik snap echt niet hoe die sprocatti Bi cilindro ooit goed kan gaan werken:con Wil je met 2takt 2 cilinders hebben dan moet je of 2 afgesloten carters hebben, of je moet de cilinders synchroon laten lopen. 2afgesloten carters naast elkaar past nooit tussen een Ciao frame en in een V-vorm 2 cilinders synchroon laten lopen kan ook gewoonweg niet tenzij je je krukas uit 3 wangen opbouwt maar daar is ook geen plek voor.:con

En 2500euro voor een blok is wel belachenlijk zeg:o

Is er trouwens oooit aangetoond met een uitdraai van een testbank dat het 25pk sprocattiblok ook echt 25pk levert….:?

En stiekem blijft het ongeloofenlijk vet spul:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Tonni
                                Moderator

Of het goed zal werken weet ik niet, maar het kan wel redelijk werken. In de V-twin opstelling lopen de zuigers vrij redelijk synchroon. De krukas die ik gezien heb voor dit blok bestond ook uit drie wangen, maar wel met de drijfstang op dezelfde positie, dus had het prima gewoon twee drijfstangen op een bigend kunnen zijn, scheelt ook in de breedte v.h. blok.

Blokje zal nooit tussen een vespa brug passen, vanwege de drie wangen kruk.

Ik vind het echt een te gek idee, loop zelf al jaren met dit idee maar kan er niks mee omdat ik de tools er niet voor heb..

Ik ken iemand die zelf een V-twin heeft gebouwd met Honda 4-takt cilinders, dat loopt echt moooooooi.. ( is wel iets makkelijker omdat het viertakt is)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 1,681 tot 1,695 (van in totaal 2,983)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.