Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Si valt uit en maakt raar geluid
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 8 maanden geleden door R1P.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2009 om 20:37 #209275
Hey,
ik heb sinds een maandje een Vespa Si. Loopt ongeveer 40 met andere uitlaat, maar sinds gister als ik hem start valt hij gelijk uit, pas na een paar seconden vol gas blijft hij aanstaan. En eerst had ik hier geen last van. En als hij eenmaal aanstaat en ik sta stil dan hoor ik om de paar tellen / seconden het geluid alsof hij wegvalt/uitvalt. Heeft iemand enig idee hoe dit komt ?
Ook heb ik het idee dat hij véél te véél zuipt, ik heb maximaal 200 KM gereden en ben met mijn 3de tank bezig…
Is dit normaal ?Greet R1P.
2 juli 2009 om 23:55 #228105ik ver rijd nu met mijn si max 90 km op een tank en hij loopt nu zeer zuinig naar mijn mening.
maar gaat ook maar max 3 of 4 liter in een tank?
ik zou je caburateur even helemaal nazien en sproeiers schoonmaken.
al een nieuwe bougie erin gedraaid?
groet,
Stefan
3 juli 2009 om 02:05 #228108Ik heb nog een bougie liggen en wat maakt dat uit voor de problemen ? Ik dacht, hij vonkt wel, of niet heeft niks met benzine te maken ?
En hoe moet ik de carburateur eruit halen ? En jou Si loopt 1 op 30 ongeveer mijne ongeveer 1 op 15… dat scheelt de helft heá. Dat vind ik vet veel.Groet
11 juli 2009 om 23:45 #220422ja klopt mijne reed 1:20 toen ik hem net had maar ik heb vrij veel lopen rommelen
je bougie kan beetje ranzig worden van de olie en zooi dus dat zal betekenen dat je blok verrot gaat lopen op toeren.
tevens gaat een bougie maar een beperkt aantal km’s mee
caburateur is effe prutsen maar je kan je twee zijplankjes loshalen dan je luchtfilter eraf schroeven(wel straks vast zetten weer straks anders trilt hij eraf) en dan met steeksleutel 8 de klem van je carburateur losser draaien (klemverbinding)je kan dan onderop je carburateur twee schroefjes loshalen dan zie je je vlotter en je sproeier zitten zorg dat je sproeier schoon is(doorprikken met draadje van staalborstel) en daarna effe met perslucht ofzo schoonblazen.
succes!
12 juli 2009 om 12:07 #228181kijk anders ook meteen naar je sproeiermaat.
en maak je luchtfilter ook even goed schoon.
die uitlaat die jer erop hebt gemonteerd, was die nieuw?, zo niet kan die vanbinnen zo verkooold zijn dat je brommer het daarom zo slecht doet. als dit het geval is: even wat spiritus in de uitlaat gieten, ergens buiten neerleggen, en een plasje spiritus onder je uitlaat neerleggen, dit aansteken…je hoort waarschijnlijk een plofje en dan brand de spiritus in je uitllaat een tijdje…als hij zo goed als afgekoeld is, en gestopt met branden, even tegen de uitlaat slaan met een rubberen hamer. tijdens het branden niet iin de uitlaat blazen, en genoeg afstand nemen. 😉 .en als je toch bezig gaat met je carburateur, kun je ook kijken of je benzinefiltertje verstopt zit
17 juli 2009 om 07:09 #228224si-owner :
kijk anders ook meteen naar je sproeiermaat.
en maak je luchtfilter ook even goed schoon.
die uitlaat die jer erop hebt gemonteerd, was die nieuw?, zo niet kan die vanbinnen zo verkooold zijn dat je brommer het daarom zo slecht doet. als dit het geval is: even wat spiritus in de uitlaat gieten, ergens buiten neerleggen, en een plasje spiritus onder je uitlaat neerleggen, dit aansteken…je hoort waarschijnlijk een plofje en dan brand de spiritus in je uitllaat een tijdje…als hij zo goed als afgekoeld is, en gestopt met branden, even tegen de uitlaat slaan met een rubberen hamer. tijdens het branden niet iin de uitlaat blazen, en genoeg afstand nemen. 😉 .en als je toch bezig gaat met je carburateur, kun je ook kijken of je benzinefiltertje verstopt zit
Ja, er zit dus schijnbaar een Malossi filter op, maar het schuimrubber ofso wat er tussen hoort is weg zei de jongen die hem ff had nagekeken.
Maar toen ik hem kocht zou alleen de uitlaat zijn veranderd voor de rest standaard… En ik heb hem nu stationair laten lopen, ik vraag me af hoe iemand eraan heeft gezeten want dan ben je een aantal min bezig dat ding uit elkaar halen zowat -.- .
Maar, ik ga hem laten schoonmaken en kleine sproeier want de Bougie is dus helemaal zwart…
Als iemand nog meer tips heeft, laat maar horen :D.Groet Teun.
29 juli 2009 om 14:38 #228314Ja bougie kan wel degelijk verschil uitmaken aangezien een bougie naar verloop van tijd meer moeite moet doen om een goede vonk te geven. In principe loopt je blok zolang hij vonkt maar een nieuwe geeft een betere vonk dus kans dat ie een stuk beter zal gaan lopen.
30 juli 2009 om 00:06 #228323stefanp :
Ja bougie kan wel degelijk verschil uitmaken aangezien een bougie naar verloop van tijd meer moeite moet doen om een goede vonk te geven. In principe loopt je blok zolang hij vonkt maar een nieuwe geeft een betere vonk dus kans dat ie een stuk beter zal gaan lopen.Want, de bougie is wel helemaal zwart, maar ik ben bang dat ik dat blok wel uit elkaar krijg, maar niet in elkaar…
En ik verheug me er niet op, meteen al 50euro onderzoekskosten te betalen enal om iets te vervangen van 2 euro… Die sproeier dus.Groet.
30 juli 2009 om 11:21 #228324@stefamb 1:20 weetje hoeveel dat is gek, dat verbruikt mn auto ook
ik rij met 1 tank van 2.7liter ongeveer 100km en dan is ie egt helemaal op.
vind het maar raar dat jij met 4 liter 90km haalt.
of heb je soms een bruute setup waardoor die zoveel zuipt 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 juli 2009 om 11:35 #228325het kan ook nog je cilinder zijn die verstopt is met roet omdat je namelijk een te grote sproeier erin had is niet alleen je bougie zwart maar ook je uitlaatpoort gaat verstopt zitten wat resulteert in verlies van vermogen en nog snellere verkoling van alles gewoon je cilinder er even afslopen nadat je al het bovenstaande hebt uitgevoerd ( teurtje schoonmaken bougie vervangen enz ) als hij dan nog steeds beroerd loopt zou ik als ik jou was mijn suggestie gaan uitproberen
30 juli 2009 om 18:01 #228327SirJohn :
het kan ook nog je cilinder zijn die verstopt is met roet omdat je namelijk een te grote sproeier erin had is niet alleen je bougie zwart maar ook je uitlaatpoort gaat verstopt zitten wat resulteert in verlies van vermogen en nog snellere verkoling van alles gewoon je cilinder er even afslopen nadat je al het bovenstaande hebt uitgevoerd ( teurtje schoonmaken bougie vervangen enz ) als hij dan nog steeds beroerd loopt zou ik als ik jou was mijn suggestie gaan uitproberenHoeduur is het om dat te latne doen ?
Want ik kan dat wss niet :P.Greets
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.