Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa si trilt
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 8 maanden geleden door vosje26.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 juni 2010 om 14:11 #210634
hallo
mij vespa si trilt soms verschrikkelijk
Als ik hem s’ochtends start dan rij ik de straat uit en dan begint ie soms verschrikkelijk te trillen, soms niet
als dat gebeurt
en ik ga stil staan
en ik trek opnieuw op dan is het weg.
soms doet ie het alleen op bepaalde toerentallen
maar iedere keer als ik van 0 optrek dan is het weer anders.
het is best wel irritant ik hoor m’n kentekenplaat er bijna uit trillen.
ik heb een tijdje terug een andere uitlaat en een nieuwe v-snaar+poelie erop gezet, maar voordat ik dat gedaan had deed ie dit ook al dus daar ligt het denk ik niet aan.
iemand enig idee?
alvast bedankt,14 juni 2010 om 14:17 #233045zijn je banden wel goed uitgelijnd? dus zitten ze normaal om de velg heen? geen bulten, en overal gelijk . ik heb dit nl ook gehad en het is te verhelpen door de band leeg te laten lopen en ff los te halen van de velg, dan wat afwasmiddel met water ertussen doen en weer netjes oppompen. na een paar keer zit de band er meestal weer helemaal goed omheen.
anders zou ik eens ff kijken naar het vliegwiel, of deze netjes is uitgebalanceerd. als dit niet het geval is krijg je op bepaalde toerentallen ook trillingen.
succes!
14 juni 2010 om 15:53 #233047ja banden zitten goed zijn laatst nog naar de fietsenmaker geweest omdat ik ze allebij lek had gereden, lol
maar daar ligt het niet aan, vliegwiel zou kunnen, maar dan zou je dat lijkt me constant moeten hebben,
en ik heb het niet altijd
ik heb ook vaak genoeg dat ie helemaal niet trilt
daarom vind ik het een beetje gek, de ene keer wel de andere keer niet en dan weer een beetje
soms op de lage toerentallen en op de hoge niet
en dan weer juist andersom.ik rij er trouwens ook geen grote afstanden mee
5 km naar school heen s’ochtends en dan weer terug. dat is nog geen 10 minuten rijden. misschien komt ie wel gewoon niet op temperatuur ofzo ?14 juni 2010 om 16:24 #233051zitten je blokbouten wel goed vast? zit je Bout die doorje frame gaat die aan je brug zit goed vast?.
controleer eens eerst of alle bouten Goed vast zitten.
14 juni 2010 om 16:29 #233052ff gekeken
boutjes zitten goed vast 🙂
k had tijdje geleden nog v-snaar gespannen en toen is het blok los en vast gedraait om hem te verschuiven
maar het probleem is, dat het probleem er al was voordat ik mijn nieuwe v-snaar ging spannen 😛
ik snap er niks van14 juni 2010 om 16:39 #233053geen spelling in je achterband?
14 juni 2010 om 16:48 #233054nop ook niet
alles zit ook heel stevig niet los of iets
daarom is het ook zo gek14 juni 2010 om 17:55 #233058wiellagers? onbalans in je wielen? probleem in je achterklok?
14 juni 2010 om 18:30 #233060Heb ik ook eens gehad met een Si.
Probleem lag toen gedeeltelijk aan de 2 plastic of rubberen ‘doppen’ die je in het frame drukt, op het punt waar de achterbrug en het frame aan elkaar verbonden zijn (bij het blok)Probeer die eens te vervangen, je moet echt dingen uit gaan sluiten op zo’n moment.
15 juni 2010 om 14:04 #233064okee dan zouden die versleten zijn ofzo
dan ga ik daar maar eens voor kijken.
ik heb ook heel erg dat mijn kentekenplaat trilt, die is bijna wazig als je er naar kijkt tijdens het rijden.
kan ik daar nog iets aan doen ?15 juni 2010 om 14:10 #233065trilt ie ook tijdens stationair draaien?
en hoe is het als je m op loopstand zet?15 juni 2010 om 14:17 #233066haha bij mijn si is het kenteken eraf getrild.
maar nadat ik een ander blok erin had gedaan viel het wel mee met de trillingen.
echt heel vreemdDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 juni 2010 om 14:41 #233067loopstand maakt niet uit.
blijft trillen
hahaha XD naja das wel kut van die kentekenplaat
ik snap ook niet hoe het zo erg kan trillen
want dat spatbord zit harstikke stevig en trilt zelf bijna niet :S21 juli 2011 om 12:07 #237538Ik heb hetzelfde met mijn citta,
Heel vreemd idd, ik dacht eerst dat het in mijn varioklok zat.
Die heb ik gereviseerd, heb blok gereviseerd, het enige wat ik niet heb gecontroleerd zijn de naaldlager van pistonpen en big-end lager,
ikzelf heb het vermoeden dat het in het naaldlager zit.21 juli 2011 om 12:33 #237537Haha beeetje een oud topic xD
Ik heb het nogsteeds hoor, maar het kan me wat.
Het ligt gewoon aan Vespa.Ik heb onderand al een andere achterklok, ander motorblok dat ik gereviceerd heb voordat ie erin ging.
en ik heb het nogsteeds.het zal wel goed zijn haha, ik heb er verder nog nooit problemen mee gehad, behalve dat ik dus ook een keer m’n kenteken ben verloren onderweg, toen ging ik van breda naar spijkenisse(bij rotterdam) en ik ben m dus daar ergens onderweg verloren een half jaar geleden xD. k heb maar een nieuwe aangevraagt dat vond ik iets te veel om te zoeken xD
maar ik vraag me af of dat aan het getril of misschien meer aan de crappy kentekenplaathouder heeft gelegen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.